Jump to content
Annons

Studiobygge: Bygger om studion från grunden


iGnu

Recommended Posts

Ett litet råd med om datorstolen och parketten. Skydda parketten med en genomskinlig plastmatta eller liknande, annars kan nog parketten bli förstörd med tiden.

Jepp det är viktigt men vi tycker det är så fult med en sån plastmatta att vi bara kör med "utbyteshjul för hårda golv".. får se efter ett tag om det blir några märken!

Det hade jag missat helt. Lyssnade i morse med riktig tyst volym här på jobbet. Sitter verkligen i mitten av mitten på jobbet så jag fick ha riktigt låg volym så jag hörde knappt något. Ska titta/lyssna igen när jag kommer hem ☺️

ett hett tips är filmen om vårt arbete i studion! Det kommer nog lite nya filmer snart skulle jag tro!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 177
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Riktigt schyst bygge! Bra koncept också. Ser ut att vara en studio i lagom stor skala.

Är du nöjd med dina Event SP?

Ett litet råd med om datorstolen och parketten. Skydda parketten med en genomskinlig plastmatta eller liknande, annars kan nog parketten bli förstörd med tiden.

Hej!

Jag är riktigt nöjd med mina Event. De är väldigt tydliga och har en enormt chockerande bas.

Har bara hört bra om dem annars också.

Ang stolarna så har vi i ena rummet satt gummihjul istället för plasthjulen.

Får ta och göra det i andra rummet med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

vad blev slutnotan?

kan va intressant för dom som funderar på att bygga eget vad det kan kosta

Tror det landade på runt 60.000 för ombyggnationen. Vi hade ju redan byggt bl.a dubbla väggar i ena rummet sedan tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt läckert! Får man fråga var glasdörren kommer ifrån? Isolerar den bra?

Tack! Dörren är köpt begagnad på återbyggsdepån i Malmö. Jag tycker faktiskt den isolerar riktigt bra.. nästan som en vanlig ytterdörr faktiskt.. glasrutan är ap-tjock så dörren väger en del:)

Stiligt iGnu!

Vad är det för kamera du plåtat med? 😊

Tack:) har precis fått upp ögonen för fotografering (man kan inte få nog av dyra hobbys ju.. suck).

de är tagna med en Canon 550d och ett Samyang 8mm. (har croppat bort/rätat ut den värsta vidvinkeln i efterhand)

Link to comment
Dela på andra sajter

Canon 550d och ett Samyang 8mm.

Gratulerar till ett mkt klokt köp.

Helt klart "most-bang-for-the-buck".

Skitsnyggt bygge, smakfullt, trivsamt etc.

Men om man får komma med lite svenskt gnäll så undrar jag varför

så många lägger ner sjuhelvetes mkt tid/pengar på studiobyggen för

att sedan låta en dator stå och väsnas på golvet samt att man inte

tycker att högtlarna är värda mer än ngn promille av totalinvesteringen...

Men det är samtidigt glädjande att se att så många förstår vikten

av bra akustiska egenskaper.

Som sagt - ett mkt fint arbete.

Mvh Omni

Redigerat av Omni
Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar till ett mkt klokt köp.

Helt klart "most-bang-for-the-buck".

Skitsnyggt bygge, smakfullt, trivsamt etc.

Men om man får komma med lite svenskt gnäll så undrar jag varför

så många lägger ner sjuhelvetes mkt tid/pengar på studiobyggen för

att sedan låta en dator stå och väsnas på golvet samt att man inte

tycker att högtlarna är värda mer än ngn promille av totalinvesteringen...

Men det är samtidigt glädjande att se att så många förstår vikten

av bra akustiska egenskaper.

Som sagt - ett mkt fint arbete.

Mvh Omni

Tack:) Jag förstår vad du menar men min Macpro låter inte. Det är ju inte en PC 😛

Angående högtalarna så är dom flesta överens om att ett bra rum är viktigare än bra högtalare.. Även om jag tycker mina Adam A8X är rätt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Akaien har inte motoriserade fadrar va?

Nej det har den inte. Ärligt talat så har jag nog aldrig rört reglarna på APC:n 😛

jävligt snygg studio. synd bara på dom hjärndöda sexistiska pisstexterna. drog liksom ner alltihop i smutsen.

Hmm jag letade efter några "sexistiska pisstexter" i tråden men hittade inga.. så du får gärna förklara vad du menar:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det har den inte. Ärligt talat så har jag nog aldrig rört reglarna på APC:n 😛

Hmm jag letade efter några "sexistiska pisstexter" i tråden men hittade inga.. så du får gärna förklara vad du menar:)

så du menar att du inte har nåt att göra med dom patetiska raderna som Kobojsarna spottar ur sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

så du menar att du inte har nåt att göra med dom patetiska raderna som Kobojsarna spottar ur sig?

ojoj! här är det hårda puckar ser jag.

jag tror forumet behöver en "gilla olika" kampanj. eller?

missta inte mig för ett kobojsar fan men "det här är en sång om ingenting" etsade sig fast som klamydia på midsommarafton 06.

så där gjorde dom ett bra jobb. (kobojsarna med texten alltså).

sen är ju deras målgrupp lite speciell också dom kräver liksom ingen större bearbetning av texten, och därför hamnar dom på hits for kids och på best_of_dreamhack.torrent.

och det är antagligen det som har betalat för deras vackra studio.

en klapp i ryggen ska dom ha för en inspirerande byggtråd och ett kanon lyckat slutresultat av bygget. (skål för den)

sen texterna skiter jag fulla fan i.

Link to comment
Dela på andra sajter

ojoj! här är det hårda puckar ser jag.

jag tror forumet behöver en "gilla olika" kampanj. eller?

missta inte mig för ett kobojsar fan men "det här är en sång om ingenting" etsade sig fast som klamydia på midsommarafton 06.

så där gjorde dom ett bra jobb. (kobojsarna med texten alltså).

sen är ju deras målgrupp lite speciell också dom kräver liksom ingen större bearbetning av texten, och därför hamnar dom på hits for kids och på best_of_dreamhack.torrent.

och det är antagligen det som har betalat för deras vackra studio.

en klapp i ryggen ska dom ha för en inspirerande byggtråd och ett kanon lyckat slutresultat av bygget. (skål för den)

sen texterna skiter jag fulla fan i.

Tack!🙂 Vi har lärt oss mycket från andra byggtrådar och hoppas folk kommer lära sig och kanske inspireras av denna tråd i framtiden, även om det inte är någon überstudio med ett 200kanals Nevebord... 😛

Vårt plojband Kobojsarna är ju bara ett av projekten vi arbetar med i studion men precis som du skrev så har "pisstexterna" bekostat hela bygget och all utrustning.

Skål!😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...