Jump to content
Annons

Vilket Spotify-abonnemang använder du?


Spotify-användning  

124 röster

  1. 1. Hur använder du Spotify?

    • Har inget konto
      13
    • Free (gratis)
      89
    • Day pass (9:- för 24 timmar)
      0
    • Premium (99:- per månad)
      22


Recommended Posts

  • 1 månad senare...
Annons
Är det bara jag, eller har det blivit tätare mellan reklamabrotten?

Beror på vilken musik man lyssnar på. De anpassar reklam till vad och hur populärt det är man lyssnar på, så de som köper reklamen träffar rätt målgrupp. Har jag hört.

När jag diggar mer obskyra saker tycker jag det kan gå en timma mellan reklamen.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

jag kör också gratisvarianten. tycker det är en väldigt bra tjänst men inte det är värt att betala för såpass hårt komprimerad musik. men jag håller med Vallhagen om att det känns som det blir mer och mer reklam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses! Det tog 2 månader innan omröstningen blev godkänd... 😎

Nåja - jag kör med gratisvarianten. Jag tycker helt enkelt inte att en sådan streamingtjänst är värd så mycket som det kostar och tycker inte heller att det är bra att man är tvungen att vara uppkopplad för att lyssna på det man vill lyssna på. Hade i så fall hellre sett att det kom en version där man kunde välja att lyssna off-line också.

Jag lyssnar oftare på musik som jag har sparat på en NAS från min CD-samling.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Jag lyssnar oftare på musik som jag har sparat på en NAS från min CD-samling.

ja, om man tycker något är riktigt bra så vill man ha det i bättre kvalité än Spotify erbjuder (förutsatt att man har en stereo där man hör skillnad på Spotify-streamat/mp3 och CD-kvalité).

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på vilken musik man lyssnar på. De anpassar reklam till vad och hur populärt det är man lyssnar på, så de som köper reklamen träffar rätt målgrupp. Har jag hört.

När jag diggar mer obskyra saker tycker jag det kan gå en timma mellan reklamen.

Fan där fick du mig! Ok jag erkänner, jag lyssnar BARA på tomas ledin! Fan oxå...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör också gratisvarianten. tycker det är en väldigt bra tjänst men inte det är värt att betala för såpass hårt komprimerad musik. men jag håller med Vallhagen om att det känns som det blir mer och mer reklam.

Kör man Premium så får man 320 kbit/s Ogg Vorbis q9 codec vilket är hyfsat! Dock är inte alla låtar omgjorda till 320k ännu..

http://www.spotify.com/blog/archives/2009/...up-the-bitrate/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Använder inte Spotify, eftersom jag inte har råd att betala, och fortfarande

inte förstått hur man gör för att fjäska till sig ett gratiskonto.

Gratiskonto = posta din email å lyssna på en av mina låtar så får du det 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

gick precis över till betalversionen

har igång spotify 10timmar per dag när jag är ledig och då blev reklamen oerhört enerverande till slut

och sen befinner jag mig i utlandet så jag har behövt skaffa ett nytt konto varannan vecka

samtidigt saknar jag lite basshunterreklamen ibland;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också gått över till betalversionen. När jag röstade i pollen senast hade jag gratisversionen men orkade inte med reklamen då jag ofta sitter och pluggar med spotify i bakrunden, och då jäklar e det störande me avbrott i musiken! 😉 99spänn i månaden för så mycket musik är typ inget alls, inte ens som student tycker jag.

Mvh Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sedan röstningen också gått över till premium. Dels för att slippa reklamen, dels för den högre ljudkvaliten och dels för möjligheten till offline-playlists. 😉

..oh just ja, sen också för att kunna ha det i mobilen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ!

Det är nog 3-4 veckor sedan jag drog igång Spotify senast (och då bara för att leta upp en låt som jag hade lovat att göra en coverversion av) - så för mig är det definitivt inte värt pengarna att ha ett betalabonnemang...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...