Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Nu har jag fått hem lite mer prylar! 🙂

832702_800.jpg

Ett bordsrackstativ. Lite djupare än jag trodde men det går nog att lösa med en bågfil! 🙂

5021_top.jpg

Tl Audio 5021 Stereokompressor. Äntligen en kompressor att skruva på förhand. Fler lär dyka upp inom kort! 🙂

210_460038209.jpg

En Neutrikpatchbay. Inte en dag för sent, fånigt billig dessutom. Det börjar fyllas på i racket och antalet ingångar på mitt stackars ljudkort börjar sina. Tror jag måste skaffa mig ett till kort. Utbyggnad kan väl aldrig skada? 🙂

Har inte hunnit provköra kompressorn än, väntar på att mitt ljudkort ska komma tillbaka från reparation eftersom den uppenbarligen inte ville vara med o leka längre. Tragiskt men sant men ett äldre motukort får agera som standin sålänge!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en BaCH Les Paul Goldtop för att ersätta min gamla ibanez i studion..

Är grymt imponerad av den. Riktigt bra bygge, tung och med mycket sustain. Känns och låter 500gr bättre än alla epiphones jag testat.. ska testa mot polarens två 25k-gibsons snart..🤪

GTFram.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Köpte en BaCH Les Paul Goldtop för att ersätta min gamla ibanez i studion..

Är grymt imponerad av den. Riktigt bra bygge, tung och med mycket sustain. Känns och låter 500gr bättre än alla epiphones jag testat.. ska testa mot polarens två 25k-gibsons snart..☺️

GTFram.JPG

Och vi vill gärna höra ett audioklipp på den också. 🙂 Googlade lite och läste att de säljs även av snubben som äger Helges Håla i Växjö som uppenbarligen är en mycket seriös och ärligt snubbe av det man har hört om honom här på forumet. Han sade att de kan vara taskigt justerade och kan behöva bandslipning men om det behövdes ingick det gratis hos honom om man köpte en sån gura.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vi vill gärna höra ett audioklipp på den också. ☺️ Googlade lite och läste att de säljs även av snubben som äger Helges Håla i Växjö som uppenbarligen är en mycket seriös och ärligt snubbe av det man har hört om honom här på forumet. Han sade att de kan vara taskigt justerade och kan behöva bandslipning men om det behövdes ingick det gratis hos honom om man köpte en sån gura.

Ljudklipp blir det absolut!🙂

Köpte min av Sixten från Edgar Audio. Det tog ett tag innan han skickade men jag märker att han har justerat den rätt bra faktiskt. Upplever inget av det negativa som folk ibland skriver om dessa gurorna. Den känns verkligen "dyr", halsen är inte så tjock och den är riktigt lättspelad. Blir kanske en Strata från Edgar i framtiden. Jag snackade med Helge med men han hade inga modeller hemma som jag var intresserad av.

Folk skriver ju att mickarna inte håller hög klass på BaCH-gurorna men jag tror man måste vara riktigt inbiten för att kunna höra någon skillnad. Mickarna är absolut tillräckliga för mig. Men jag kommer nog byta ändå, och då av estetiska skäl (vill ha öppna svarta mickar).

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hardcase/hårt fodral ( fordral 🙂 ) till min akustiska gitarr Simon&Patrick. Försökte vara fyndig 😄

Ja det lyckades du med eftersom du fick mig förbryllad. 🤪 Googlade och fann inget och då blir man fundersam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blev det för något? Jag funderar på att köpa thomans egna... 500 spänn

Det blev ett märke som heter stagg. Kändes robust o jag fick det för ca 600:-. Borde fixa en luftfuktare nu som nästa inköp. märkte förra vintern att gitarren inte gillade att vara ute vid cirkus -30.

Diehard: Det är jag som ordnar uttryck att så småningom googla efter 🤪🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En kontaktmikrofon på malmö musik - öppnade upp nya synsätt på både flygeln, sitaren, autoharpan och mycket annat.

1508_thumb.jpg

Behövs också till mitt stackars nyårslöftesprojekt från i vintras som börjar göra mig svettig - ska bygga ett plåtreverb innan 2009 är över.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er! Under det senaste halvåret har jag investerat i en extra studio kan man säga. Har snackat en del om det här på forumet tror jag, men här kommer bilder på allt. 😄

M-Audio Profire 2626 och PreSonus Digimax D8.

profire_digimax.jpg

En najs case att bära runt dem i om man t ex spelar in live nånstans

softcase.jpg

Pro Tools 8 M-Powered, Melodyne Plugin (som snart blir Melodyne Editor, hehe), Battery 3, Waves GTR3, Digidesign Music Production Toolkit 2

software.jpg

Waves GTR Ground, MIDI-pedalbord. Najjz. 🙂

gtr_ground.jpg

Finale PrintMusic 2009. (Går en arrangeringskurs på Växjö Universitet 🙂)

printmusic.jpg

Mikrofon AKG c214. (Glädje! 🙂 Min första mik som är så pass dyr att den kommer i en riktig väska, haha!) Om någon vill ha, så har jag, frugan och Limpan sjungit lite i den och gjort ett miktest. 2-3 preampar och 2-3 mikar var med. Vill man ha filerna så PMa. 🙂

miken.jpg

Studiomonitorer Phonic P8A. Skaffade ett par likadana som vi har i studion så jag inte behöver lära mig ett par nya monitorer. 🙂

hornan.jpg

...gött e det! 🥰

Redigerat av RoBERT
Link to comment
Dela på andra sajter

* Zero SL mkII midikontroller

* NI Kontrol 1 ljudkort

* 2st KRK RP3 RoKit monitorer

* Matrox dualhead2Go monitor splitter

Kvar att införskaffa är två 22" skärmar sen blir det leka av :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

jäklar va fint kit det där! 😉

Obs, Påminnelse till er andra - Skriv gärna lite vad ni tycker om era nya grejor också. Blir ännu roligare då.

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste tillskottet är en Frontier Design AlphaTrack:

AlphaTrackAngle.jpg

Hade funderingar på en Steinberg CC121, men AlphaTracken kändes som smidigare i formatet, med tanke på hur mycket plats jag brukar ha över kring datorn, så det fick bli en sådan i stället...

Känns mycket smidig att jobba med, så hittills är jag absolut nöjd! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...