Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
Glömt att nämna det men har fått tag i en gammeldax tvättbräda på en loppis. Inte testat spela in än men visst brukar man ha fingerborgar av stål när man spelar på såna? Tror det kan bli fräckt i nån låt så småningom möjligen månne.

Äsch - vekling!

Riktiga män kör direkt med naglarna. 😛

Nåja - skämt åsido, så är det nog fingerborgar av stål som låter vettigast. Allt annat kommer ju att slitas ner rätt snabbt, skulle jag tro...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Glömt att nämna det men har fått tag i en gammeldax tvättbräda på en loppis. Inte testat spela in än men visst brukar man ha fingerborgar av stål när man spelar på såna? Tror det kan bli fräckt i nån låt så småningom möjligen månne.

Qeen Ida´s och deras tvättbrädesspelare (maken?) såg jag på tv en gång. Han körde med två teskedar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömt att nämna det men har fått tag i en gammeldax tvättbräda på en loppis. Inte testat spela in än men visst brukar man ha fingerborgar av stål när man spelar på såna? Tror det kan bli fräckt i nån låt så småningom möjligen månne.

Vispar låter gött med

Link to comment
Dela på andra sajter

j28scedltb.jpg

😉

Vilket lyft från min gamla gura! Jätteskön att spela på, klangen är underbar och läcker e den. Satt i musikaffärn och provade gitarrer runt 3k-klassen men de kändes och lät inte riktigt bra, så en kille som jobbade där visade mig sedan denna och jag blev kär direkt. Den kostade visserligen ytterligare 2k men det var det värt. Nu har jag en suverän gitarr jag kan ha i många år frammåt. Mik/Line ville jag ha och det var dessutom inbyggd stämapparat. Kalas. 😉

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

j28scedltb.jpg

😉

Vilket lyft från min gamla gura! Jätteskön att spela på, klangen är underbar och läcker e den. Satt i musikaffärn och provade gitarrer runt 3k-klassen men de kändes och lät inte riktigt bra, så en kille som jobbade där visade mig sedan denna och jag blev kär direkt. Fick visserligen lägga 2k ytterligare men det var det värt. Nu har jag en suverän gitarr jag kan ha i många många år frammåt. Mik/Line ville jag ha och det var dessutom inbyggd stämapparat. Kalas. 😉

/Memphis

Cool vad är det för märke?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
j28scedltb.jpg

🙂

Vilket lyft från min gamla gura! Jätteskön att spela på, klangen är underbar och läcker e den. Satt i musikaffärn och provade gitarrer runt 3k-klassen men de kändes och lät inte riktigt bra, så en kille som jobbade där visade mig sedan denna och jag blev kär direkt. Den kostade visserligen ytterligare 2k men det var det värt. Nu har jag en suverän gitarr jag kan ha i många år frammåt. Mik/Line ville jag ha och det var dessutom inbyggd stämapparat. Kalas. 😆

/Memphis

Glöm inte slänga upp en låt med den sen så får vi höra hur den låter. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

shuresr440.jpg

Skrev lite om dem här.

Bytte även upp mig från en gammal 15" tjockskärm till 24" också. 😉

pb24w_nm.jpg

Härlig och fräsch skärm. Skarp bild och gött me yta när man spelar in, mixar osv. Dock ger den ifrån sig en svag högfrekvent ton som var lite störande innan man vant sig. =) Brukar plattskärmar göra det?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Glömt att nämna det men har fått tag i en gammeldax tvättbräda på en loppis. Inte testat spela in än men visst brukar man ha fingerborgar av stål när man spelar på såna? Tror det kan bli fräckt i nån låt så småningom möjligen månne.

Jasså du har tvättbräda? Spännis... :rolleyes: Glöm inte att posta låt me den Slej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock ger den ifrån sig en svag högfrekvent ton som var lite störande innan man vant sig. =) Brukar plattskärmar göra det?

Sambons skärm gör också det. Jag hör det men inte sambon ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen kom min underbara AKAI apc40, min nya baby

akai_apc40.jpg

Den blir det troligen att beställa vid ett senare tillfälle. Känns lite som att den controllern är mer till för livebruk än vad man producerar musik. Kanske en rolig sak att ha bara 😱

Nästa "pryl" blir Ableton Live 8 (boxen). Uppgradera från v. 7 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nya och gamla grejor man köpt e alltid skoj och prylnördar finns det gott om här. 😉

Jag tycker det saknas en sån här tråd på detta forumet. Ladda upp/länka, till en lagom stor bild på vad du nyligen inhandlat till din studio och skriv vad det är för något samt gärna vad ni tycker om saken ni köpt. 🙂 Då får vi recensioner, update om nya prylar på marknaden samt kanske lite nostalgiska gamla grejor oxå. Kul att disskutera prylar och det kan även vara mjukvara såklart.

Go crazy. 🙂

Edit, lade till att ni gärna får skriva vad ni tycker om prylarna också. Blir bara name-droppande annars.

/Memphis

jag införskaffade mig ett par Event 20/20 monitorer och en Line6 Pod pro rackmodellen.

monitorerna låter kanon och podden är inte dum den heller 😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt en sm58 använd två ggr...ids inte lägga upp en bild men till er som inte vet hur de ser ut kan ju prova att googla på "bilder". ni skriver alltså sm58 på google...och sen "sök bilder" 😄

Ja...jag köpte även en schysst crash för 200 kronor. Blir bra alternativ till min gamla hi-hat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...