Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
Vilken modell är det på den? Vad gav du för den?

Gissar att du frågar mig? 😆

Kostade 3995 hos musikcentralen i Växjö. Himla bra butik. Hade kostat samma om jag hade beställt från tysken. Det är en Yamaha BB414. Testade allt möjligt annat. Både med passiv och aktiv elektronik. Testade framförallt olika Fender Jazz och Precision. Både Mexico och USA. Sånt himla tjofräs i den här basen alltså. Fick dra ner i ganska mkt när jag skulle spela in nu när jag kom hem. Och grymt lättspelad!

Trodde jag skulle behöva gå upp några snäpp i pris jämfört med sist jag köpte elbas (-00). Kände att jag ville ha båda miktyperna för lite valmöjligheter. Bara Jazzmikarna kändes inte helt bra. Men hade funkat med bara P-mikar möjligtvis. Lagom är bäst, så det fick bli såhär, hehe. En grej som hade varit trevligt dock. Om man kanske skulle byta ut mikswitchen mot en 5-läges istället för 3-läges. Så man kan få med en snutt av någon av mikarna. Inte bara antingen eller... Men jag är ruggigt nöjd!

Rekommenderas! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att du frågar mig? :rolleyes:

Kostade 3995 hos musikcentralen i Växjö. Himla bra butik. Hade kostat samma om jag hade beställt från tysken. Det är en Yamaha BB414. Testade allt möjligt annat. Både med passiv och aktiv elektronik. Testade framförallt olika Fender Jazz och Precision. Både Mexico och USA. Sånt himla tjofräs i den här basen alltså. Fick dra ner i ganska mkt när jag skulle spela in nu när jag kom hem. Och grymt lättspelad!

Trodde jag skulle behöva gå upp några snäpp i pris jämfört med sist jag köpte elbas (-00). Kände att jag ville ha båda miktyperna för lite valmöjligheter. Bara Jazzmikarna kändes inte helt bra. Men hade funkat med bara P-mikar möjligtvis. Lagom är bäst, så det fick bli såhär, hehe. En grej som hade varit trevligt dock. Om man kanske skulle byta ut mikswitchen mot en 5-läges istället för 3-läges. Så man kan få med en snutt av någon av mikarna. Inte bara antingen eller... Men jag är ruggigt nöjd!

Rekommenderas! 😉

Håller med, supernöjd med min också. Fast jag har en svart. Man blandar ju mickarna i mittenläget men du kanske velat ha fler lägen med bara lite blandning? Två volymkontroller a la LesPaul vore kanske maximalt?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste studiopryl vette tusan.. Ett st Marshall 9100 rörslutsteg! Tanken är väl att den ska hamna i studion så småning om men måste hitta en vettig lokal först. Änsålänge står den i repan. Gör sitt jobb mkt bra & fungerar finfint ihop med min JMP-1 😉

DSCF0084.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en liten Kaossilatior som ett kul komplement till övriga mjukvarusyntar. Väldigt kul att leka med,.. får se när man får in det i nån låt. Nästan beroendeframkallande.... Hade varit fantastiskt bra om det gick att midistyra den.

http://www.korg.com/Product.aspx?pd=292

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att du frågar mig? 😮

Kostade 3995 hos musikcentralen i Växjö. Himla bra butik. Hade kostat samma om jag hade beställt från tysken. Det är en Yamaha BB414. Testade allt möjligt annat. Både med passiv och aktiv elektronik. Testade framförallt olika Fender Jazz och Precision. Både Mexico och USA. Sånt himla tjofräs i den här basen alltså. Fick dra ner i ganska mkt när jag skulle spela in nu när jag kom hem. Och grymt lättspelad!

Trodde jag skulle behöva gå upp några snäpp i pris jämfört med sist jag köpte elbas (-00). Kände att jag ville ha båda miktyperna för lite valmöjligheter. Bara Jazzmikarna kändes inte helt bra. Men hade funkat med bara P-mikar möjligtvis. Lagom är bäst, så det fick bli såhär, hehe. En grej som hade varit trevligt dock. Om man kanske skulle byta ut mikswitchen mot en 5-läges istället för 3-läges. Så man kan få med en snutt av någon av mikarna. Inte bara antingen eller... Men jag är ruggigt nöjd!

Rekommenderas! 🙂

Har själv en, men har bytt till EMG mickar, blev mycket djupare bas efter! 😉 Plåten passar inte vanliga P och J mickar dock, behövde ta bort den. I övrigt så har ju materialet på basen hög klass för priset. Mahognykropp och Rosewood-greppbräda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv en, men har bytt till EMG mickar, blev mycket djupare bas efter! 😳 Plåten passar inte vanliga P och J mickar dock, behövde ta bort den. I övrigt så har ju materialet på basen hög klass för priset. Mahognykropp och Rosewood-greppbräda.

Mahogny? Nixdu. 🙁 Det är Al.

Link to comment
Dela på andra sajter

alex30free (oregistrerad)
8050a.jpg

1 par sådana här

TLM103_P.jpg

Beställt idag TLM 103

76.jpg

Kommer på fredag!

Shit pommed frites

Vad har hänt.....thomann leverade hem idag....tog alltså 1,5 dagar....har aldrig fått hemkörd för 15 Euro!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv en, men har bytt till EMG mickar, blev mycket djupare bas efter! 😠 Plåten passar inte vanliga P och J mickar dock, behövde ta bort den. I övrigt så har ju materialet på basen hög klass för priset. Mahognykropp och Rosewood-greppbräda.

Jag har funderat på en sån ett tag nu. Får nog slå till på en röd snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat på en sån ett tag nu. Får nog slå till på en röd snart.

Den är bra faktiskt, fett prisvärd. Och väldigt skön att spela på! Jag är inte äns basist egentligen och jag har inga problem att spela på den.

Mickarna som följer med är inte dåliga alltså, bara de att ja kör mycket tung metal och behöver ett mer cleant sound för att få till bättre vass distad bas. Dom som följer med har lite "vintage" färgning, enligt mina öron iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarar i rankeys ställe. Ja han köpte allt där. Själv var jag lite ute efter att köpa ett par billiga gitarrställ. Jag averkade tre Lidlbutiker på arbetstid idag men detverkade mycket utplockat och beroende på vad dom tog in på dom enskilda butikerna så jag fick inga gitarrställ, notställ och dylikt har jag redan. Däremot fick jag en täckande uppsättning lågbudget percussion och lite pianoböcker och en kurs i elgitarr (som inte gav något nytt) och en kurs för 39 kr i trummor som faktiskt gav en hel del för den trumidioten jag är.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte i veckan lite nytt gosigt till studion.

Ett SR-40

img84748c04b05b7388.jpg

2st nya 24"

03.jpg

Blev även API paketet från Waves.

117244.jpg

Lite från den här gången!

*dreglar* fy fan vilka fina prylar, speciellt waves paketet.

Jag drömmer själv om att kunna köpa Waves Studio Classic Bundle, go bitar i en liten ask. Men det är en kostnad jag får ta den dagen jag är betydligt mer kunnig tekniskt. Det kommer, det kommer!

Fina prylar iaf 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...