Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
Waltzberger (oregistrerad)
Jävlar vad ni konsumerar! Tänk på miljöööööön!

Miljön?

Tänk på alla jobb som försvinner om vi upphör att konsumera!

Bränn stålarna bara!!

/Arbetslös 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Whoa.. 🙂 Eftersom jag saknar min gamla MonoPoly och vet att du har (har haft?) en.. Hur bra tycker du mjukvaran ersätter hårdvaran???

Haft !

mjukisen är hårdvaran * 75... minst

en MYcket angenäm överraskning !!!

bara grundljuden är bättre än vad jag lyckades skruva ihop.

sen finns det ytterligare att tanka ner.

ett ord: GULD 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Haft !

mjukisen är hårdvaran * 75... minst

en MYcket angenäm överraskning !!!

bara grundljuden är bättre än vad jag lyckades skruva ihop.

sen finns det ytterligare att tanka ner.

ett ord: GULD 🙁

I've been tellin you guys ... 😆

Gött mos tordA!

Link to comment
Dela på andra sajter

Begav mig till JAM för att köpa AKG 271 MKII men gick därifrån med Audio-Technica ATH-M50 och har aldrig tittat tillbaka. Är sjukt nöjd. De är otroligt slutna, men ändå bekväma och läcker inget ljud alls. Fick dessutom en trevlig pratstund med Miroslav på köpet. Hälsning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Begav mig till JAM för att köpa AKG 271 MKII men gick därifrån med Audio-Technica ATH-M50 och har aldrig tittat tillbaka. Är sjukt nöjd. De är otroligt slutna, men ändå bekväma och läcker inget ljud alls. Fick dessutom en trevlig pratstund med Miroslav på köpet. Hälsning!

Jag tycker AKG 271 är basfattiga och stereobilden i dom är lite "snäv". Hur är ATH-M50 i jämförelse nu när du testat så nära inpå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker AKG 271 är basfattiga och stereobilden i dom är lite "snäv". Hur är ATH-M50 i jämförelse nu när du testat så nära inpå?

Håller med dig, väldigt klen bas på 271:an. Kändes billigare på något sätt. M50 är som en jäkla stridsvagn på huvudet (i positiv bemärkelse). Låter och känns fantastiskt bra! Jag kan inte komma på något negativt än så länge, vare sig vad gäller formen eller ljudet. Riktigt nöjd.

Redigerat av Soxic
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag tycker AKG 271 är basfattiga och stereobilden i dom är lite "snäv". Hur är ATH-M50 i jämförelse nu när du testat så nära inpå?

Stereobilden kan ju inte skilja sig mellan olika hörlurar eftersom det inte är nån överhörning at tala om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad roligt att det är så många som satsar på sin studios och köper nya saker för att förfina det eviga sökandet efter den perfekta låten med det perfekta ljudet.

De senaste inköpen till studion är en Neuman U87 ai, Guild D40 BG, Taylor GC3, ett sliderör och åtta plektrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Akai MPD-32. Besitter samma pads som MPC-2000. Roligare att göra trumspår med denna istället för att klicka i.

akai-mpd-32.jpg

Stereobilden kan ju inte skilja sig mellan olika hörlurar eftersom det inte är nån överhörning at tala om.

Nej, egentligen är det inte så mycket stereobild (i ordets rätta bemärkelse) att tala om. Men en ljudbild har man ju ändå och den skiljer givetvis mycket

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en Walden gitarr idag!

Jag är otroligt nöjd med den och micksystemet är precis vad jag letat efter. Träslaget är av rosewood och jag älskar det, Sitter som ljuten i famnen. Priset blev 5000kr och det är ett av det bästa köpet för mig i musikväg.

Bild kommer imorn!

/Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...