Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Någon speciell anledning till att du inte är nöjd?

Mja det går inte att sidechaina. Tydligen gick inte det i essential 4 heller, men det visste jag inte när jag köpte. Sen har det hållit på att bråka med en del pluggar och kraschat ett projekt osv. Men jag får väl skylla mig själv när jag försöker köra 32-bit Cubase på 64-bit Vista. Får uppgradera sen när jag känner att jag har råd. 😄

Edit: Eller det GÅR att sidechaina om man köper Twisty Lemons SideKick 4 och den kostar ju bara typ 150 spänn så det är ju en billig lösning.

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har glömt att nämna ett par nya prylar från de senaste veckorna, så det blir flera på en gång... 🥰 :

Waldorf Largo:

largo_lfo_536px.png

fxpansion BFD2:

Kit_18piece_v2-0-1.jpg

Audio-Technica ATH-M50 hörlurar:

medium_ATH-M50.jpg

VIR2 MOJO: Horn Section:

screenshot_fs.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du nöjd med BFD2?

Jag har kört en del med den gamla BFD - och BFD2 verkar vara en klar förbättring.

Har precis fått det, så jag har inte hunnit köra så mycket, men första intrycket är bra i alla fall... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är själv lite sugen på BFD". Vad ligger priset på den?

Listpriset är 3595:-...

Har du den gamla BFD så går en uppgradering till BFD2 på 1895:-.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Fan Claes ditt hem kommer i framtiden bli ett museum av hur en tidig 2000-talsmänniska hade sin hemstudio. 😄 Står du och sover? Har du någon plats kvar hemma med allt som du har? 😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Får inte Claes sina grejer gratis, eller med nån slag megarabatt? Alla här bara köper

och köper. Har inga pengar själv, men funderar på att snatta ett plektrum.

Jo - jag fuskar lite 😄 , eftersom jag får vissa program gratis eller med hög rabatt som demoex för att jag är återförsäljare, men bland de senaste har jag köpt VIR2 MOJO som vanlig dödlig, eftersom de inte säljs på annat sätt än på deras hemsida. Likadant är det med Kick Ass Brass, som jag har köpt tidigare - och PSP-pluggar och mycket annat...

Hårdvara (som t ex lurar, micar, monitorer etc) får man ibland lite extra rabatt på ett exemplar för att ha som demo, men där är det aldrig gratis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo - jag fuskar lite 😄 , eftersom jag får vissa program gratis eller med hög rabatt som demoex för att jag är återförsäljare, men bland de senaste har jag köpt VIR2 MOJO som vanlig dödlig, eftersom de inte säljs på annat sätt än på deras hemsida. Likadant är det med Kick Ass Brass, som jag har köpt tidigare - och PSP-pluggar och mycket annat...

Hårdvara (som t ex lurar, micar, monitorer etc) får man ibland lite extra rabatt på ett exemplar för att ha som demo, men där är det aldrig gratis...

Sedan är det ett företag så han får tillbaka på deklarationen för momsen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Köpte mig två stärkare en Peavey Classic 4*10 combo med en 15" låda till, fick bra pris av gitaristen i Black Ingvars 🙂

Den andra stärken var lite mer orginel en helrörs 5 wattare, Hammer tube amp handbyggd rätt custom, låter bra skall dock försöka få tag i ett Celestion V30 element till den, få i såna fall ett g12M70 till över -vore roligt i fall nån har lite koll på dessa, skall se om jag inte har en bild att lägga ut. Köptes av en medlem på Ljudbojen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt en ART splitcompro:

http://www.thomann.de/se/art_splitcompro.htm

Den kan göra två saker.

1. Man kan mata in två mickar, jag ska micka både över och under virveln och bumsa ihop det till en kanal, jag har bara möjlighet till 8 spårs samtidig inspelning. Man kan fasvända den ena micken om man vill. Bara för att testa ska jag sätta en SM57 över virveln och nån sorts stormembranare på undersidan, så den tar med baskaggen från slagsidan också. Fast det är antagligen bäst med två lika SM57or.

2. Vid liveinspelning kan jag splitta leadsången från min Beta58 till dels PA-mixern, och den andra kanalen går torrt till inspelningen.

En bra liten burk för inte så många kronor. Hoppas jag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...