Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Annons
novation (oregistrerad)

Uppgraderat lite på mjuk/hårdvarusidan men samtidigt flyttat till mindre lya så det blev tajt att få plats.

Fett nöjd med nya klaviaturen som sänkts till vettigt pris. M-Audio Oxygen 88. Äntligen slipper man fippla för mkt med transpose-knappen..

Isoacoustics bordsstativen var trevliga de med men bordet en aning för kort för att kunna vinkla in monitorerna lite mer mot mitten. Får byta bordsskiva inom kort. Sen pajade mina Beyerlurar DT-250 häromdan med, så blir väl ett par likadana igen tror jag. Men nu var de visst dyrare än när jag köpte mina för nåt år sen. 😠

post-1199-0-93478800-1361838441_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Passar på att liva upp lite när jag har en bild.

Så här ser det ut just nu. Ska akustikbehandla taket på något sätt vid tillfälle.

post-25787-0-15309300-1363770180_thumb.jpg

Redigerat av Bezze
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Här är en halvbra bild på min källarhåla.

347719d1370210879-show-me-your-studio-2013-no-setup-too-small-bild-5.jpg

Uppdaterades så sent som idag med ett ryskt rörslutsteg som jag ska se om man kan göra något roligt med 🙂

Redigerat av AndreasEastwood
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en halvbra bild på min källarhåla.

347719d1370210879-show-me-your-studio-2013-no-setup-too-small-bild-5.jpg

Uppdaterades så sent som idag med ett ryskt rörslutsteg som jag ska se om man kan göra något roligt med 🙂

Stor mysfaktor på det där! I like 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Älskar min vit-svarta hörna.

Stiligt!

Ett tips för att förbättra lite, precis som Terror säger, vore att få ner högtalarna så att dina öron när du sitter i stolen finns ungefär i linje mellan baselementet och diskanthornet.

Förstår att du gillar skärmytan, men gissningsvis skulle du kunna få plats med en 24" eller kanske 27" monitor mellan högtalarna. Har du hög upplösning på den kommer du säkert få plats med tillräckligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Pesek har listat ut så lutar högtalarna, så mina öron möts av någonstanns mellan mitten av baselementet och mitten av högtalaren. Och ja, jag har mätt utifrån triangel-tekniken eller vad det nu heter 🙂

Och angående bildskärmarna. Man kan ALDRIG ha för mycket arbetsyta 🙂 Jag skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till "bara" två skärmar.

Redigerat av Mr. Math
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Som Pesek har listat ut så lutar högtalarna, så mina öron möts av någonstanns mellan mitten av baselementet och mitten av högtalaren. Och ja, jag har mätt utifrån triangel-tekniken eller vad det nu heter 🙂

Och angående bildskärmarna. Man kan ALDRIG ha för mycket arbetsyta 🙂 Jag skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till "bara" två skärmar.

Snygg hörna! Håller med om "ju mer arbetsyta desto bättre"-teorin 😄 kör på 2st 1920x1080 24" skärmar själv, är riktigt sugen på att köpa till en tredje när jag uppgraderat datorn så att jag faktiskt kan ha 3st skärmar. Det är riktigt skönt att kunna dela upp sin DAW och tydligt lägga ut olika delar av programmet på en egen skärm. T.ex. playlist på en skärm, mixer på en annan och plugins på en tredje. I längden går det sjukt mycket snabbare att jobba så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mängden information man får plats med på skärmen hänger väl mest på upplösningen? En 24"-skärm med upplösningen 1920x1080 visar inte mer information än en 21"-skärm med samma upplösning. Däremot blir såklart allt lite större. Men de flesta sitter ju såpass nära skärmarna att det inte borde spela någon roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Jag har 2560*1440 på min 27". 🥰

Efter att i många år ha kört med två skärmar (visserligen med tunna kanter, men ändå...), så känns det väldigt bra att ha allt samlat på en stor skärm istället. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...