Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

För alla gear-heads här på forumet 😕 Det hade varit skoj att se hur era studios ser ut. Hemmastudio eller professionell spelar ingen roll, alla kan posta bilder.

EDIT: Bytte rubrik från "Studio och pryl-bilder, En intressant tråd" för att den lättare ska hittas vid sökningar

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vilken genre producerar du inom?  😕

Breakbeats och house... Beroende på vilket humör jag är på 😳

Kom igen nu och släng upp era bilder!

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

...Casion finns där ser jag...

Hehe...Fan Grahn...du hann före mig.

Skulle just berömma dbd över hur han hade givit sin SA-1:a en central plats i studion 😳

Nåja, det var en trevlig sammansättning. Måste erkänna att jag dreglade ner halva tangentbordet när jag såg den 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar du skicka iväg kanalerna och mixa på den mixern dbd? Funkar det bra? Mixern alltså?

Nä mitt ljudkort har inte tillräckligt många utgångar. Nu använder jag den som input för synthar, mickar och mina turntables. Plus att jag har en effektloop som går ut från ljudkortet, till effekterna, går in i mixern och tillbaka in i ljudkortet.

Men det funkar finfint! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle just berömma dbd över hur han hade givit sin SA-1:a en central plats i studion  😳

Nåja, det var en trevlig sammansättning. Måste erkänna att jag dreglade ner halva tangentbordet när jag såg den 😕

Coolast ljud, knallröd, och idag troligtvis den ovanligaste prylen jag har 🙂 Naturligtvis ska den vara i mitten 🙂

Kul att folk här gillar mitt studioupplägg förresten, jag tyckte själv det blev mysigt 🙂

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte mycket att visa. En dator med FL Studio 4.5, Reason 2.5 och ett evolution MK249c. Det var allt. Det är surt att vara elev. 😉 Har aldrig råd med nåt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

I nuläget måste du lägga bilden på någon annan server än den här, men det går utmärkt att länka in bilder hit utifrån:

Strax ovanför meddelandeytan där du skriver in ditt svar, klickar du på knappen IMG. Där får du ange en adress (url) som visar vart bilden ligger. För att se hur ditt meddelande kommer se ut, klicka sedan på knappen "Förhandsgranska inlägg" som ligger längst ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Carlos (oregistrerad)

gud vad mycket schyssta prylar ni har, önskar man hade lite mer pengar. Själv har man ju inte mycket att visa en dator med reason och cubase, en keyboard med midi och en studio mick och mickpreamp + puffskydd. Så är det att vara 17 och fortfarande gå på gynasium, det är hårt att vara ung!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh jag glömde. Här är min flickväns studio. Den är mycket grymmare än min.

heidistudio.jpg

Edit 1: Förresten, Miss9, vad är det för mic du använder? Den ser porrig ut 😉 Ska köpa en ny mic, så alla tips är välkomna.

Edit 2: Jag tar tillbaka frågan, såg att det var en B1:a och att den fick strålande kritik av dig 😛

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...