Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Tycker du att dina inbanez teles är bättre än fender exempelvis? Eller hur kommer det sig att du nästan enbart spelar ibanez?

Svår fråga, det där. Fender tele är ju så brett, från 4000:- till 150000:-.

De är på hög CS nivå, ungefär. Några lite under, några över.

Många av de på bilderna är custom handbyggda till mig, så för mig är de ju perfekta gitarrer, varenda lite grej exakt där jag vill ha den.

För traditionell tele är nog den ESP custom shop som är med på bilderna den bästa.

Många av den andra är ju humbucker gitarrer, inte så tele i ljud.

EDIT: missade en fråga. Jag är sponsrar av Ibanez och försöker hålla mig där så länge de har en gitarr för det jag vill göra, och det har de oftast.

/Magnus

Redigerat av ibanez-mag
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ny hemmastudio ! (tog ca ett år att samla pengar ☺️ )

Cubase 6.5. EWQL CCC.(extern HD). Adam A8x.+mopads. iMac 27" (16ram). Roland Gaia SH01. komplete audio 6. Western digital 2TB. Audio-technica ATH-M50

Ska inom en snar framtid byta ut mitt skrivbord till ett riktigt Studio-desk. Och montera akustik på vägg.

(eventuellt sälja min SH-01 för att skaffa mig ett 88 keys midi klaviatur.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Najs. Men man ser inte vad det är för rackar, mick o grejor ... ?

Och vad har du haft för nåt i glaset där? 😉

nja det blev lite kass bild.

på vänster sida, lunchbox med avedis ma5, api 512c, 2st A-designs P-1, Api 525.

Distressor

Apogee Ensemble

Höger sida: Api 5500 eq, A-designs Nail kompressor.

Burken innehåller Tortex 0,88 och Ultex sharp 0,90

hörlurar akg och sennheiser, mick Miktek CV4

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde sätta alla dem fina sakerna i ett rack.

Snyggt! 🙂

Nja asså när jag hade mer prylar så hade jag ett rack som stog på golvet, har kvar den än.

Men jag tyckte det var så jäkla bökigt att böja sig ner och skruva hela tiden. Visst det finns ju rack

för bordet men vad hjälper det? Ljudet blir inte bättre av rack hehe. Och sen så plockar jag med mig

vissa av grejerna när jag ska iväg och spela in och då slipper jag skruva loss prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja asså när jag hade mer prylar så hade jag ett rack som stog på golvet, har kvar den än.

Men jag tyckte det var så jäkla bökigt att böja sig ner och skruva hela tiden. Visst det finns ju rack

för bordet men vad hjälper det? Ljudet blir inte bättre av rack hehe. Och sen så plockar jag med mig

vissa av grejerna när jag ska iväg och spela in och då slipper jag skruva loss prylar.

Finns ju rack "casear" som är enkla att ta med sig också! 🙂

Men det är nog bara jag och mina tvångstankar som inte gillar när saker som är gjorda för rack-montering inte är inmonterade i ett rack 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja asså när jag hade mer prylar så hade jag ett rack som stog på golvet, har kvar den än.

Men jag tyckte det var så jäkla bökigt att böja sig ner och skruva hela tiden. Visst det finns ju rack

för bordet men vad hjälper det? Ljudet blir inte bättre av rack hehe. Och sen så plockar jag med mig

vissa av grejerna när jag ska iväg och spela in och då slipper jag skruva loss prylar.

Ah då hajar jag 🙂

[...]

Men det är nog bara jag och mina tvångstankar som inte gillar när saker som är gjorda för rack-montering inte är inmonterade i ett rack 😛

Du och jag, Naymari. Du och jag 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...