Jump to content
Annons

Logic 9.1.6 ute, och på AppStore för 1399 kronor!


hefu

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Ok, då förstår jag saverman.

Jag skulle aldrig välja ett program för att vara kompatibel med någon annan.

Jag väljer arbetssätt för att jag skall få så mycket gjort som möjligt, att exportera är enkelt och tar kort tid i jämförelse med den tid man är kreativ och spelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

<p>

<br />

Jo, för att hålla mig mer kompatibel med de jag jobbar med och slippa exporter och konverteringar. Du kan göra samma saker med de flesta av de större applikationerna så skulle biblioteken bli mindre så satsat jag hellre på smidigheten i arbetsflödet än att fortsätta med en produkt som jag <em>tidigare</em> varit nöjd med.<br />

<br />

<br />

<br />

Det går väl alldeles utmärkt att tänka så? Så länge optiska medier ser ut att vara på väg bort så litar jag inte på att Studio-paketet finns kvar i nästa version. Gör det det så är all fine and dandy men släpps bantade versioner för nedladdning så blir jag lite mer skeptisk.<br />

<br />

Varför ska du förresten köpa två upplagor? Licensen tillåter väl två installationer?<br />

</p>

<p> </p>

<p>Ang, Licensen, så kan du ju installera det på hur många burkar som helst, men bara köra en åt gången, om datorerna är uppkopplade mot internet villsäga. OM man har den andra datorn "offline" så kan du ju köra båda samtidigt. Har själv prövat att ha igång både på iMacen och MBP samtidigt och då reagerade logic med att säga att progerammet redan var igång på min andra dator och kunde därför inte startas en andra gång... men då stängde jag bara internet så var det bara att tuta å köra. </p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt så. Studiodatorn står på mest hela tiden, och oftast med logic igång, vill jag då göra nån grej i den bärbara måste jag disejbla nätverket. Inget större problem, men lite roddigt.

Finns en work around, dock. Om du startar Logic genom att dra in valfri audiofil, och sen drar igång nätverket igen säger den att du måste quita, tryck då cancel istället för save så kan du jobba vidare. Iaf funkar det så för mig.

Och igen då, att tänka att de eventuellt ska plocka bort saker i en kommande eventuell version är väl inget hållbart argument? Eller? Logic Pro som säljs idag är ju kanon! Man får massor av gött, som de använder som argument till Logic Studio.

Tänk på oss stackare som varit med sen version 4, då fick man fasen i mig inte med nånting!

Ingen EXS24, Space Designer fanns inte ens, syntarna var få.

Loopar var inte ens påtänkt. Fast det var hyfsat stabilt...

Men så kostade bara programmet Logic Platinum över 10.000:- oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då förstår jag saverman.

Jag skulle aldrig välja ett program för att vara kompatibel med någon annan.

Jag väljer arbetssätt för att jag skall få så mycket gjort som möjligt, att exportera är enkelt och tar kort tid i jämförelse med den tid man är kreativ och spelar.

Jag jobbar lika bra i Logic, Cubase och ProTools så det är inget hinder. Gillar dock Apogee-integrationen så det är ju ytterligare en anledning att stanna kvar.

Och igen då, att tänka att de eventuellt ska plocka bort saker i en kommande eventuell version är väl inget hållbart argument? Eller? Logic Pro som säljs idag är ju kanon! Man får massor av gött, som de använder som argument till Logic Studio.

Tänk på oss stackare som varit med sen version 4, då fick man fasen i mig inte med nånting!

Ingen EXS24, Space Designer fanns inte ens, syntarna var få.

Loopar var inte ens påtänkt. Fast det var hyfsat stabilt...

Men så kostade bara programmet Logic Platinum över 10.000:- oxå.

Det jag menade på ovan var att vi ännu inte vet om nästa version släpps i Studio-form eller bara som den nu bantade Pro-versionen som finns på App Store. Men vi får hoppas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det vÄrt att köpa Logic Pro från App Store eller i box form om man Är nybörjare och ska börja producera elektronisk musik?

1400:- Är verkligen ett konkurrenskraftigt pris. Men om du tÄnker anvÄnda appleloops i var och varannan produktion eller planerar att göra egna cd-mastrar så kanske du ska övervÄga Logic Studio (boxen).

Edit: Jaha, dÄr dök versala svenska tecken-buggen upp igen.

Edit2: Och var Är anmÄla-knappen?

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det vÄrt att köpa Logic Pro från App Store eller i box form om man Är nybörjare och ska börja producera elektronisk musik?

Jag skulle föreslå att köpa från App Store. LÄgg resterande pengar på att köpa instrument och ljudbibliotek som passar dig och din smak.
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Alltså när man läser på app store så står det ju så här om Logic Pro för 1399 spänn som måste vara världshistoriens bästa pris genom tiderna för ett så kompetent musik program.

It come s with a massive collection of instruments, effects and apple loops

Det vill säga som jag då tolkar det att dom 15 000 apple loopsen följer med och det värsta som händer är väl att det blir en ganska lång ned laddnings tid men att det ändå när man väl har dom går att göra skivor av dom om man så vill.

Men för att vara säker så är det väl helt enkelt bäst att ringa och fråga.

Att det skulle behövas extra datakraft från grafikkortet det blir ju lite overkill med tanke på vad dagens processorer fixar. Kanske när det gäller video redigering och live video streaming men inte för musik produktion.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det skulle väl vara om man saknar det som ingår i Logic Studio då för själva programmet är samma och har varit riktigt bra i många herrans år. Så om man tankar Logic Pro från app store eller köper samma program boxed (om det går vill säga) gör ju ingen skillnad i funktionaliteten överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

<p></p>

<p> </p>

<p>Ang, Licensen, så kan du ju installera det på hur många burkar som helst, men bara köra en åt gången, om datorerna är uppkopplade mot internet villsäga. OM man har den andra datorn "offline" så kan du ju köra båda samtidigt. Har själv prövat att ha igång både på iMacen och MBP samtidigt och då reagerade logic med att säga att progerammet redan var igång på min andra dator och kunde därför inte startas en andra gång... men då stängde jag bara internet så var det bara att tuta å köra. </p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Vilken hacker du är 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...