Jump to content
Annons

Patetiska P3 galan


aROCKER

Recommended Posts

Nja, eller det är SYND om er som inte var med FÖRR, så ni fått uppleva nåt med KVALITÈ! Ni kan ju tro att allt som produceras 2011 är bra bara för att det är... NYTT!?

... så kan vi stå på var sin sida om diket och kasta plastspadar på varann. Det blir fint;) Jag har märkt mina "stofil" så jag kan ta med rätt hem sen!

***********

Eller: Skit är skit, om det så är förpackat för 4, 6, 19 eller 48-åringar. Från 70-talet eller i förrgår.

Jag rekommenderar Häxan Surtant, som går nu/nyss. Bland det bättre som gjorts för de små i svensk TV. Nyproducerat och fantastiskt kul 😉 Även om fem myror naturligtvis är stråt vassare.

Ja, skit är givetvis skit. Men på något sätt blir det lite larvigt att gnälla när man inte alls utgör en del av målgruppen.

P3 är en ungdomskanal, och så även dess gala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fördelen med det som är gammalt är att det åtminstonne var nytt när det kom. Det som är nytt idag är bara upprepningar och följaktligen gammalt från början.

Så du har hört all ny musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Ja, skit är givetvis skit. Men på något sätt blir det lite larvigt att gnälla när man inte alls utgör en del av målgruppen.

P3 är en ungdomskanal, och så även dess gala.

tyckte du själv att det var en bra gala?

bara för att jag inte är tonåring så kan jag väl höra att lykke li och håkan sjöng fördjävla falskt och att ljudet var allmänt kasst och att kitty knappt släppte sina papperslappar med ögonen på hela kvällen?

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Och smaken är delad.

Jag tycker inte allt som är nytt är bra, och jag tycker inte allt som är gammalt är bra heller 🙂

Nostalgi kan vara rätt farligt för ens sinne för smak dock 😉

nostalgi var bättre förr! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men på något sätt blir det lite larvigt att gnälla när man inte alls utgör en del av målgruppen.

Mycket märklig åsikt. Skitfel rentav. Jag får alltså inte lyssna på Melissa Horn, eller titta på julkalendern, och ha en åsikt om det jag hör och ser?

Jag trodde faktiskt att ditt förstainlägg var ett resultat av att du sett galan och själv tyckte den var så bedrövlig - liksom bortom kritik - så att du i ren glädjeyra skojade ihop ett inlägg om stofiler.

Jag var själv rättså ironisk, men det där med självdistans är nog bara är en förmåga förunnad OSS ÄLDRE 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

P3 Guld är den enda musikgalan av betydelse enligt mig och har ni öra för musik och toner så vet ni att Håkan inte sjunger falskt. Att han däremot har en speciell och pressad klang medger jag, vilket oftast misstages för att vara falsksång. Men på ett forum där folk sysslar med musik så kan väl vi enas om att det inte är falskt. Sen om man gillar det eller inte, det är en annan grej.

Sen skiter jag faktiskt i kitty och allt krimskrams. Viktigaste är att det är massa fina band som lirar och spännande att se vem som får vad. Håkan och Radio dept som var nominerade till exempel anser jag borde ha fått åtminste ett pris vardera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men på ett forum där folk sysslar med musik så kan väl vi enas om att det inte är falskt. Sen om man gillar det eller inte, det är en annan grej.

Hmmm! 😕

Isåfall kan vi ju medge att det inte finns någon som helst falsksång, eftersom ingen naturligt sett sjunger spikrakt som en autotune. Men att Håkan oftare sjunger falskt, d.v.s. dissonant, än t.ex. Jocke Berg måste väl ändå anses vara fakta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fascinerad. Att något, på pappret, så harmlöst som en popmusikgala kan provocera så mycket.

Jag visste inte att det fanns så många bittra gubbar på forumet.

Jaja, bra att ni gav er till känna. Nu vet jag vilka ni är i alla fall.

  • Gilla 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fascinerad. Att något, på pappret, så harmlöst som en popmusikgala kan provocera så mycket.

Jag visste inte att det fanns så många bittra gubbar på forumet.

Jaja, bra att ni gav er till känna. Nu vet jag vilka ni är i alla fall.

Och vad långt tror du att du kommer med det?

Låt folk få vara bittra om dom nu så är det! Det är ju så fascinerande! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tyckte du själv att det var en bra gala?

bara för att jag inte är tonåring så kan jag väl höra att lykke li och håkan sjöng fördjävla falskt och att ljudet var allmänt kasst och att kitty knappt släppte sina papperslappar med ögonen på hela kvällen?

Jag kikade inte så mycket på galan. Det var kul att Skudge, som ju inte alls är erkända i Sverige, plockade hem Årets dans. Det visar ju att de har lite koll på scenen ändå. Som gala vet jag inte om den var så värst bra, men den är ju inte riktad till mig som sagt. Hade jag varit 14-19 kanske jag hade gillat den mer.

Mycket märklig åsikt. Skitfel rentav. Jag får alltså inte lyssna på Melissa Horn, eller titta på julkalendern, och ha en åsikt om det jag hör och ser?

Jag trodde faktiskt att ditt förstainlägg var ett resultat av att du sett galan och själv tyckte den var så bedrövlig - liksom bortom kritik - så att du i ren glädjeyra skojade ihop ett inlägg om stofiler.

Jag var själv rättså ironisk, men det där med självdistans är nog bara är en förmåga förunnad OSS ÄLDRE 😉

Klart du får ha en åsikt. Du kan ju få gnälla att julkalendern är så barnslig nu för tiden om du vill 😉

Nog har jag självdistans, mer än många andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Så du har hört all ny musik?" vs "en förmåga förunnad OSS ÄLDRE"

hej! att bli erbjuden sittplats på bussen, det är fint det!

instämmer i joaomichmeheoass fascination.

** julkalendern har blivit bättre de senaste åren! VILKET BRA LJUD DET ÄR PÅ JULKALENDERN, JÄTTE-BRA!"

Redigerat av janerik
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu såg inte jag detta, men den där Kitty ni pratar om, vem är det? Är det hon som jag snubblat på några gånger i Vasastan, hon med punkfrissan?

Radio nämnde någon också. Vad är det? Är det en sån där fyrkantig sak, ofta med trä på, och rattar upptill?

Link to comment
Dela på andra sajter

Familjen, Linros och Orup var väl rätt grymt ändå

Familjen och Linnros kan jag väl förstå (Linnros är faktiskt riktigt bra), men Orup??? Han är nog en av få artister som lyckats med konststycket att få sin musik att låta mossigare ju fler skivor han släpper. Han började med pop och slutade med skillingtryck. Med tanke på att han på sin senaste turné spelade hela sin första skiva från början till slut verkar han nog ha insett problemet själv också.

Inte ens Robyn och Håkan Hellström (två andra artister vars musik jag aldrig lyssnat på) har lyckats så illa. Båda har faktiskt utvecklats sedan sina respektive debuter.

Edit: Dock måste jag påpeka att det inte går att _tycka_ fel. Det jag ville ha sagt är att Orup inte för fem öre passade in i det sammanhanget.

Redigerat av Jetblack
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fascinerad. Att något, på pappret, så harmlöst som en popmusikgala kan provocera så mycket.

Jag visste inte att det fanns så många bittra gubbar på forumet.

Jaja, bra att ni gav er till känna. Nu vet jag vilka ni är i alla fall.

Tyvärr (eller inte)Joachime så har du och jag inte samma känsla/sinne för humor och vad proffesionellt framförande är, ett internt flams är det nästan oavbrutet på P3 och när man sedan ser denna "spökgala" med en lokalteatermänniska som programledare blir man inte mer upplyft och sugen på P3, i övrigt så skiter jag i den galan, ville höra lite livemusik innan kvällning men jag kunde inte utstå spektaklet därav denna tråd.

Sedan ser jag väl ingen som skriver att galan provocerade...den var ett steg tillbaka för kvinnor,harmlös, opproffsig och en P3-produkt...say no more!

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt.

Varför tittar ni på galor?

Var det en överraskning att den skulle vara dålig?

Sverige har inte resurser att göra en riktigt bra gala.(<PUNKT)

Var det en överraskning att Håkan skulle sjunga?

Eller satt ni och trodde på riktigt att något gammalt stofilband skulle dyka upp så scen visa hur det gick till förr.

I och för sig så gick ju faktiskt Orup upp på scen. Hoppas du gillade det Killwithskill. Det borde ju vara rightupyouralley. Gammalt, ofarligt och tonsäkert.

Galor är ofta dåliga.

Tiden rör på sig.

Tjejer kan.

Killar kan också.

Tack o hej

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Familjen och Linnros kan jag väl förstå (Linnros är faktiskt riktigt bra), men Orup??? Han är nog en av få artister som lyckats med konststycket att få sin musik att låta mossigare ju fler skivor han släpper. Han började med pop och slutade med skillingtryck. Med tanke på att han på sin senaste turné spelade hela sin första skiva från början till slut verkar han nog ha insett problemet själv också.

Inte ens Robyn och Håkan Hellström (två andra artister vars musik jag aldrig lyssnat på) har lyckats så illa. Båda har faktiskt utvecklats sedan sina respektive debuter.

Edit: Dock måste jag påpeka att det inte går att _tycka_ fel. Det jag ville ha sagt är att Orup inte för fem öre passade in i det sammanhanget.

Det har väl blivit lite av ett återkommande tema i P3guld. Att avsluta med en artis/grupp som egentligen inte passar in som gör covers på årets "heta" låtar. Ett ganska roligt inslag enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har väl blivit lite av ett återkommande tema i P3guld. Att avsluta med en artis/grupp som egentligen inte passar in som gör covers på årets "heta" låtar. Ett ganska roligt inslag enligt mig.

Tror jag hörde det på radion förra året, mustasch körde en massa snuttar med olika låtar, kan det stämma? Det lät riktigt bra iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är för gamla. Ta en alvedon och gå och lyssna på något manligt typ Rush så blir allt bra igen.

Intressant uppmaning... Jag tänker på att den musik som idag får många "yngre män" att explodera i brallan inte alltför sällan är framtagen av "de äldre".

Men skitsamma, carry on... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fascinerad. Att något, på pappret, så harmlöst som en popmusikgala kan provocera så mycket.

Jag visste inte att det fanns så många bittra gubbar på forumet.

Jaja, bra att ni gav er till känna. Nu vet jag vilka ni är i alla fall.

Äh, klart man ska få bli lite uppjagad om man känner för det. Trådskaparen känner väl att musik för honom handlar om annan kvalité och uttryck och det är väl fint och okej att oroa sig över det. Sen finns kanske mer eller mindre klädsamma sätt att uttrycka sig på - snack om glidmedel och kuksugning är bara onödigt o sorgligt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, klart man ska få bli lite uppjagad om man känner för det. Trådskaparen känner väl att musik för honom handlar om annan kvalité och uttryck och det är väl fint och okej att oroa sig över det. Sen finns kanske mer eller mindre klädsamma sätt att uttrycka sig på - snack om glidmedel och kuksugning är bara onödigt o sorgligt..

Men det är ju så "kidsen" pratar idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant uppmaning... Jag tänker på att den musik som idag får många "yngre män" att explodera i brallan inte alltför sällan är framtagen av "de äldre".

Men skitsamma, carry on... 🙂

Mitt inlägg var på skämt egentligen eftersom jag själv har/hade en liten förkärlek till Rush.

Men alla vet väl att bara äldre lyssnar på Rush.

ja och så alla Dream Theater-fans som vill upptäcka äldre manlig musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, huvudet på spiken...men håll med om att det är en svårlinje att dra!?

Absolut.

Men en sak kan jag säga.

Hade henrik Schyffert eller någon annan hip snubbe "stått" med en kukdräkt och sagt lustiga saker så hade de flesta grabba-grabbar garvat röven av sig i soffan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut.

Men en sak kan jag säga.

Hade henrik Schyffert eller någon annan hip snubbe "stått" med en kukdräkt och sagt lustiga saker så hade de flesta grabba-grabbar garvat röven av sig i soffan.

sagt lustiga saker Jo det är ju då man skrattar...men det där med kukdräkt är väl inte min grej alls!

Skilj på vad tråden handlar om och detta feministdravel ni vill åt.

Galan var oproffsig med halvdana framträdanden...men jag retade mest upp mig på Kitty´s P3-flams, ungefär som Annika Lantz som skrattar åt sig själv och sluddrar interna skämt på P3!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har väl blivit lite av ett återkommande tema i P3guld. Att avsluta med en artis/grupp som egentligen inte passar in som gör covers på årets "heta" låtar. Ett ganska roligt inslag enligt mig.

Aha, var det därför han var med? (Såg inte det där.) Trodde han var där som ett exempel på ny het musik som släpptes 2010. I det sammanhanget hade han platsat lika bra som en saxofonist i Metallica.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...