Jump to content
Annons

Patetiska P3 galan


aROCKER

Recommended Posts

Som både musikermänniska och idrottsmänniska så är det sådana galor som P3-galan ikväll som gör att jag bara kan stämma in i mina hockeykompisars kör...bunta ihop dom och slå ihjäl dom!

Vilket flum och trams, kan det halta mer än sådär, skämten är ju totalt låga. Att det inte går att lyssna på P3 och deras interna humor framgick solklart ikväll!

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Råkade se några sekunder för en kvart sedan eller något, efter att vi hade sett klart en film på DVD - och konstaterade att det var någon som hade halkat in där och höll på att strypa en katt eller något. Då bytte jag kanal, så att jag slapp torteras av eländet...

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Ja, det är ju rent tragiskt vad dålig Kitty var ikväll.

Däremot tycker jag att själva galan blev något bättre mot slutet.

Men om detta ska föreställa den svenska musikeliten enligt P3, så¨är det väl ändå dags att pensionera Germund Stenhag och hans musikproducentkompisar.

Vill man höra mer talangfulla musiker så kan man ju bara lyssna på dom uppladdade låtarna här på forumet vilken dag som helst....

Visst Robyn är proffs, och The Haunted är kanon (dock inte ikväll), men ikväll lyckades ji till och med Lykke Li sjunga falskare än Håkan Hellström!!!!!, hur fan är det möjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är för gamla. Ta en alvedon och gå och lyssna på något manligt typ Rush så blir allt bra igen.

Skämt osidå. Galor blir ju aldrig bra. Ok att Ricky Gervais var grym senast men hur många sådana komiker finns det att tillgå i Sverige.

Ganska kul att folk blir irriterade på Kittys feministiska initiativ. Men det var ju på "skoj". Är ni så känsliga mot kvinnor i tv som inte är nakna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ver det nog Lykke Li jag hade oturen att drabbas av - för jag undrade lite om det kanske var Hellströms kusin eller något... 😉

Hahaha ja J Ä V L A R vad det lät illa! 😳

Fast det lär skit om precis allt. Inte ett band/artist var bra. Plus att det var nån döv jävel på svt som rattade ljudet!

"-Tja, jag har gått på Piteås hittepåljudskola.. får jag jobb här?...."

"-Fina papper, klart du får jobb!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är för gamla. Ta en alvedon och gå och lyssna på något manligt typ Rush så blir allt bra igen.

Skämt osidå. Galor blir ju aldrig bra. Ok att Ricky Gervais var grym senast men hur många sådana komiker finns det att tillgå i Sverige.

Ganska kul att folk blir irriterade på Kittys feministiska initiativ. Men det var ju på "skoj". Är ni så känsliga mot kvinnor i tv som inte är nakna.

IDIOT!

Link to comment
Dela på andra sajter

it's funny because it's true

Tror inte det, min fru satt bara och tyckte synd om skiten... Kvinnan som skulle vara sidekick mm var ju bara sorgligt.

Hennes ord efter 3 artister... När kommer nån som kan sjunga?

Femenistiskt...det är en sådan här kväll Kitty skickar dom tillbaka till medeltiden då det inte fanns glidmedel för och skona dom ens!?

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Ni är för gamla. Ta en alvedon och gå och lyssna på något manligt typ Rush så blir allt bra igen.

Skämt osidå. Galor blir ju aldrig bra. Ok att Ricky Gervais var grym senast men hur många sådana komiker finns det att tillgå i Sverige.

Ganska kul att folk blir irriterade på Kittys feministiska initiativ. Men det var ju på "skoj". Är ni så känsliga mot kvinnor i tv som inte är nakna.

Kittys feminism irriterar mej inte alls, men att hon var en så fruktansvärt värdelös programledare däremot...., det är irriterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu såg jag inte galan, men Kitty Jutbring tycker jag är en av de mer intressanta mediaprofilerna Sverige har. Och i radio är hon en grymt begåvad programledare iallafall...

Antar att alla ni som sågar henne själva kan gå upp och visa vart skåpet ska stå..

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Hon är ju bättre på radio än TV helt klart...

Man kan inte stå och läsa från sina lappar precis hela tiden, man måste ju lyfta blicken nån gång...

Hon kan tydligen inte lära sej en enda mening utantill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är ju bättre på radio än TV helt klart...

Man kan inte stå och läsa från sina lappar precis hela tiden, man måste ju lyfta blicken nån gång...

Hon kan tydligen inte lära sej en enda mening utantill.

Nu såg jag inte galan som sagt, men det kan ju ha med nervositet att göra också. Men visst, att läsa innantill på lappar *hela* tiden kanske kan lämna ett otajt intryck..

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha. Ja, kära nån. Det är inte ett program för er, stofiler. Vad ska ni gnälla på härnäst, att Bolibompa minsann var bättre förr?

Nä, titta vidare på era inspelningar av Hylands hörna. Det blir nog bra det.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Haha. Ja, kära nån. Det är inte ett program för er, stofiler. Vad ska ni gnälla på härnäst, att Bolibompa minsann var bättre förr?

Nä, titta vidare på era inspelningar av Hylands hörna. Det blir nog bra det.

Ja så kan ju du sitta och titta på Teletubbies som du tycker är så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ingen skulle irritera sig på Kitty så hade hon tappat bränslet till att fortsätta...ok programledare i radio men inte så bra i detta sammanhang.

Ljudet lät verkligen illa i de flesta låtarna.

Kvällens mest förvånande var ju den där (i mitt tycke överskattade) Oskar Linnros som gör en låt "25" som är en cover på hans "Från och med du". Eller var det meningen att väva ihop de båda låtarna med identiska fraseringar & pianokomp? (Lyssnade nu på Spotify och de ligger efter varandra så det kanske är mening att de ska ha ett visst syskonskap, nån som gillar honom kanske kan ställa sig till hans försvar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger du det till folk som klagar på sjukvården också? Gör det bättre själv...

Nej, då säger jag till dem att rösta på ett bättre alternativ nästa val.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så kan ju du sitta och titta på Teletubbies som du tycker är så bra.

Teletubbies är fina grejer! Man blir en aning koko i huvudet efter att ha sett samma avsnitt snurra runt ett par gånger i DVD-spelaren. Min (snart) 2-åring tycker om det dock.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha. Ja, kära nån. Det är inte ett program för er, stofiler. Vad ska ni gnälla på härnäst, att Bolibompa minsann var bättre förr?

Nä, titta vidare på era inspelningar av Hylands hörna. Det blir nog bra det.

Nja, eller det är SYND om er som inte var med FÖRR, så ni fått uppleva nåt med KVALITÈ! Ni kan ju tro att allt som produceras 2011 är bra bara för att det är... NYTT!?

... så kan vi stå på var sin sida om diket och kasta plastspadar på varann. Det blir fint;) Jag har märkt mina "stofil" så jag kan ta med rätt hem sen!

***********

Eller: Skit är skit, om det så är förpackat för 4, 6, 19 eller 48-åringar. Från 70-talet eller i förrgår.

Jag rekommenderar Häxan Surtant, som går nu/nyss. Bland det bättre som gjorts för de små i svensk TV. Nyproducerat och fantastiskt kul 😉 Även om fem myror naturligtvis är stråt vassare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller: Skit är skit,

Och smaken är delad.

Jag tycker inte allt som är nytt är bra, och jag tycker inte allt som är gammalt är bra heller 🙂

Nostalgi kan vara rätt farligt för ens sinne för smak dock 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...