Jump to content
Annons

Varför sysslar du med musik?


Valle

Recommended Posts

Varför sysslar du med musik egentligen, överhuvudtaget? Vilka är dina mål?

Skulle vara rätt så intressant att veta.

Fast om du tänker motsvarande "bara för att det är kul", "jag har inga mål", "för att tillföra min vardag glädje" etc... Get out!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 132
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)
Varför sysslar du med musik egentligen, överhuvudtaget? Vilka är dina mål?

Skulle vara rätt så intressant att veta.

Fast om du tänker motsvarande "bara för att det är kul", "jag har inga mål", "för att tillföra min vardag glädje" etc... Get out!

"För att det är skittråkigt", "jag har mina mål", "för att förpesta min vardag, ångest" etc... I`m in!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar verkligen att spela gitarr, det gör mig lycklig!! Fast så fick man inte svara kanske?!! Jag är dock väl medveten om att gitarrspelandet inte gör många andra lyckliga!

När det gäller management, business-sidan så drivs jag både av ett ekonomiskt intresse, och en stor nyfikenhet! Teknikfrågorna jobbar jag inte så mycket med längre, men där är man väl som vi män är mest, teknikintresserad i största allmänhet?!

Oj förlåt, mål handlade det ju om!

Att tjäna tillräckligt med pengar för att leva gott när man inte orkar mer, och att vara lycklig under tiden, så får det bli!!

Redigerat av Göran Ewertsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Att tillfredställa min kreativa drivkraft, för att musik är en av de få sakerna i vuxenlivet som fortfarande kan framstå som magiskt, för att det är kul att göra samtidigt som det är roligt att höra resultatet. Plus en hel del andra anledningar antar jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga mål att tjäna pengar på min musik... bara få ut känslor genom den...

Då har du alltså nått dina mål? What's next?

För att nästa låt ska bli bättre än den senaste. Det är väl det som hela tiden driver en framåt.

Ett gillat svar.

Bra sagt!

Äsch... Hellpig ska alltid vara så superdjup. Men han har en poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att de som sysslar med musik, eller något annat kreativt, är mer kontakt med sig själva än de som inte gör något kreativt alls. Vissa är nöja med att fylla dagen med arbete, en tripp till ICA, petting med frugan och arrangera två grillkvällar per år med gamla skolkamrater. Vissa skulle gå under om de inte får kanalisera ut sina tankar och idéer genom t.ex. musik. Tror man fyller ut ett tomrum, en rastlöshet, genom att skapa. Genom musiken får man dels ut konkreta tankar (i form av text), men också saker man inte kan sätta finget på (i form av toner/improvisation). Sen är det förbaskat kul att pilla med ljudet också. Men det är för man är nörd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför sysslar du med musik egentligen, överhuvudtaget? Vilka är dina mål?

Skulle vara rätt så intressant att veta.

Fast om du tänker motsvarande "bara för att det är kul", "jag har inga mål", "för att tillföra min vardag glädje" etc... Get out!

För att det ger utlopp för kreativitet. Sen är väll målet att göra några låtar som man kan vara riktigt nöjd med.

Sen är lärandet av att använda olika tekniker ganska roligt. T.ex. av nya pluggar och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt grundmål va att jag ville i framtiden bygga en riktigt profesionell studio för band att spela in i, men att det skulle vara oerhört prisvärt så att alla skulle ha möjlighet att spela in med top of the line prylar. Och det är det jag vill fortsätta kämpa för. Så jag räknar aldrig med att tjäna in de pengar jag spenderar, men hoppas på att kunna få möjlighet att spela in en del riktigt bra musik och få träffa en del underbara musiker och andra ljudtekniker.

Sedan är ju drömmen att man ska lyckas vara med på någon inspelning som går till historien, men men....det är bara att hoppas :rolleyes:

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det förbaskat kul att pilla med ljudet också. Men det är för man är nörd.

Då är vi två (ja, eller två miljoner, typ). Den största nörden är nog Demonproducenten, dock.

Sa jag det?

Nä, det var därför jag frågade. Har du nått ut med dina "känslor", då? Och till vem?

Sedan är ju drömmen att man ska lyckas vara med på någon inspelning som går till historien, men men....det är bara att hoppas :rolleyes:

Jag tror vi börjar närma oss 99% "sysslares" sanningar här... O'ja, jävlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sysslar inte med musik.

Musik har varit - och är - mitt liv.

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...