Jump to content
Annons

Studio forum på Spotify!


joachime

Recommended Posts

Annons
  • Svar 366
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

drloop (oregistrerad)

Jösses Spotify är helt grymt.

Nåväl nu skall jag försöka sluta spamma listan, men jag har bara två låtar till...

Båda är minnen från MTVs barndom, videos som jag inte glömmer, men framför allt bra låtar.

Robert Palmer - I didn´t mean to turn you on

En cool låt med en kanonsångare.

Videon:

http://new.music.yahoo.com/videos/--2161901

Prince - Girls & Boys

Prickade in ett helt nytt sound, torrt (kom ihåg plattan kom 1986, ok trummorna har väl ett och annat gate reverb...), en blandning av gammalt och nytt och sång in your face!

Videon är inte dum heller:

http://www.imeem.com/thepixilateddoctor/vi...eo_music_video/

EDIT: Lyssnar man till vänster ligger en DX7 och stöttar basen...

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Prince - Girls & Boys

Prickade in ett helt nytt sound, torrt (kom ihåg plattan kom 1986, ok trummorna har väl ett och annat gate reverb...), en blandning av gammalt och nytt och sång in your face!

Jag la till en Prince till. "Uptown" från skivan Dirty Mind. Snustorr produktion! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Torr.

Höhö upptäckte att båda låtarna som jag la till har gate reverb så det visslar om det... hehe

Och måste nog påpeka att Duffy reklamen distar i basen, grymt oproffsigt om nu inte plattan också distar förstås. ( För oss som inte pröjsar)

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Fasiken vad nice Spotify är! IMPONERAD!

(och vad gott det var att höra Clash - Straight to hell i monitorerna.... mmmmmmmmm!)

Nån som vet vad det är för överföringsformat och hastighet (hittade inte det i FAQ'en)

/Cheers!

EDIT: La till Lars Demian - Man får vara glad att man inte är död (tycker den är bra och att den passar in bra i dagens konjunkturläge...)

EDIT2: Kände att "Man får vara glad att man inte är död" var lite väl tråkig/seg i samlingen, bytte därför till "Stjärnan och karriären" (kan även den passa bra vad gäller dagens konjunktur, man ska ju göra det man är bra på 🙂 )

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh.. Kul initiativ.. Addade 3 milstolpar för mig!

Son of my father med Chichory Tip.. Hörde denna låt då jag var 11 år gammal 1972.. Man snackade om att den vara spelad med en "moog machine"på radionh (man hade inte börjat kalla det för synth ännu).. Denna låt inspirerade mig att lära mig elektronik och bygga min egna första synth (1976)

Yello the Race.. Fick mig att vinna sound and visions ljudtävling för bilar inom HIFI-klassen i samarbete med Kenwood 1991 på Elmia.. Jag tävlade i en liten svart Suzuki Swift GTI (sedermera legendarisk) som levererade 138,7 dB HIFI med 17 högtalare som inte kunde ses och 1625 W totalt (inte RMS utan U*I)

Art of noise Moments in love.. Mmm.. Denna låt har fått mig att ytterligare utforska möjligheterna med sampling.. Hade turen att få sitta med en New England Synclavier i studion (Puk i Danmark) just då.. Fast privat köpte jag en sketen Esoniq Mirage 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha. Ledsen, kunde inte låta bli!! 😏😆

Mohikanen?

Bra låt, men, har du hört Stockholms negrers version (Michael Alonzo mfl)?

ÄNNU bättre ös!

EDIT: Stockholms negrer finns på Spotify men inte den låten

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag hittade den inte heller där. Får väl leta upp den nu när du tipsat! 😆

Tills du hittar den kan du lyssna på "Knark är gott" (finns på spotify). Ganska bra ös... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Lade till några låtar jag också:

OMD - Tesla girls

Stephen "Tintin" Duffy - Kiss me

The Cure - The same deep water as you

Future Sound of London - Cascade

Humate - Love stimulation (Paul van Dyk mix)

Faithless - Take the long way home

Depeche Mode - Waiting for the Night

Link to comment
Dela på andra sajter

En trevlig liten invite skulle inte vara fel, kan dock inte komma in på länden på första sidan, måste man vara medlem eller?

EDIT: borde lagt med mailen tona.hv at gmail dot com

//

Anton

Redigerat av tona9101
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses vad gott. Eg & Alice - Indian en gammalfavoritlåt återupptäckt!

Stort tack till den kille/tjej som la upp den på listan!

Instämmer. En av mina absoluta favoriter från den tiden. Hade dem t o m på ett gammalt videoband som en kompis spelade över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...