Jump to content
Annons

Studio forum på Spotify!


joachime

Recommended Posts

Typiskt... de tre första nostalgispåren jag kommer på....

Nilsmen - The Sand Step

Taco - Puttin' On The Ritz

Malcolm McLaren - Buffalo Gals (single b-side mix... non-LP track)

...finns inte med på Spotify. 🙁

men attans då...

Fick en association dock: Taco= God mat! (Hungrig Blev jag just nu å har ingen spiskummin hemma!)

Ett sidospår men hoppas ni har överinssende... 😉

Edit: inseende

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 366
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 1 månad senare...
Matilda (oregistrerad)

Jag kunde inte låta bli att lägga till lite mer musik… 🙂 Det blev en låt som jag lyssnar på så ofta jag kan för tillfället ”Daddy´s eyes” med the Killers... Fastnar gärna i låtar o kommer liksom inte ur dom... Den sitter jag fast i just nu... Det blev oxå ”Jesus of surburbia” – Green Day, ”I´ll be creeping” – Free och ”One more time” med Ane Brun… Ja min musiksmak är bred :rolleyes: … Kanske därför jag gillar forumets spellista ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Var tvungen att lägga till "Breaking Glass" och "Sound and Vision" - David Bowie (Low) 😆

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

La också till "We Are The Dead", "Big Brother / Chant Of The Ever Circling Skeletal Family" från Bowies underbara album "Diamond Dogs" 😆

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

ceedigh (oregistrerad)

Det här var ju en riktigt cool idé! 😄

Jag har mer och mer börjat uppskatta Spotify på sista tiden även om all

musik man hittar på andra ställen uppenbarligen inte finns på Spotify i dagsläget.

Jag tog mig friheten att lägga till ett 40-tal blandade låtar i olika genrer där vissa

har hängt med som inspiration genom åren och andra är mer aktuella från nyare album eller

från musik som jag själv har upptäckt nyligen trots att den i vissa fall släpptes på 70-talet.

Kortfattat kan man väl säga att min musiksmak inkluderar klassisk filmmusik, jazz, soul och

70-talsrock vilket inte var direkt överrepresenterat på listan när jag tittade på den. För er som

är bekanta med artisterna så är vissa låtval säkert mer förutsägbara än andra...

För att slippa lista alla låtarna har jag skapat en separat playlist för dem i Spotify här...

Håll till godo... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den e riktigt skön. Även "Pamela" e riktigt härlig, lade till den.

Och även en låt som heter "Big in Japan" med "Ane Brun" som jag fann häromdaggen, ruskigt mys akustisk låt. 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Helt ogenerat lägger jag till Thinkingmachines remix på Neverending story...

På taal om gamla 80talsklassiker...

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Var tvungen att lägga till

Johnny Cash - Hurt... NIN låten i en riktigt grym version!

EDIT: Ja jösses, jag får ståpäls!

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Var tvungen att lägga till

Johnny Cash - Hurt... NIN låten i en riktigt grym version!

EDIT: Ja jösses, jag får ståpäls!

+1

Ja den plattan där Cash kör covers är nog fasen bland det bästa som gjorts! Glöm inte hans version av Soundgardens Rusty Cage...eller U2: one love. Måste spotifya å se om alla låtar finns där...*dreglar*

Edit: Ja det finns en massa Cashgrejer!

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar lyssna på den här listan när jag sitter och målar. Skitgrymmt! Får speciellt tacka för alla filmmusiksoundtrack - E.T och Harry Potter. Nu har jag kört den från början till slut igen.

Klickade inte ens förbi TOTO. Eller Steely Dan. Eller all jazz. Däremot var det nån som hade lagt in ett helt album på raken. Det får jag säga var lite egensinnigt, så där klickade jag förbi.

Kul med nationalteatern-projektet på svenska. Det hade jag missat. Gillade Soundtrack och Ninas version.

Och vad har hänt med Korn?! Spännande. De låter som en tim Burton-musikal. ( sista låten just nu - Kidnap the sandy Claws. )

Fortsätt gärna.

La in under the boardwalk med de rullande stenarna och grace cathedral park med red house painters.

Link to comment
Dela på andra sajter

Go låt där Overkill. 😳

Ser att det ligger sex låtar efter den. Jag tycker det skulle vara roligare om folk nämner sina tillägg här i tråden och nämner något kort om den eller varför man gillar den. Tycker jag iallfall.

Nu lade jag till en låt som jag hittade häromdagen och blev förälskad i. I min tråd om "alternativa gitarrstämningar" så tipsade Vakuumanka om artisten "Bon Iver" och då fann jag låten. Den heter "re:stacks". Så enkel men ack så härlig känsla i den och så mjuk sångröst vilket får hjärnan och själen att slappna av.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Go låt där Overkill. 😳

Ser att det ligger sex låtar efter den. Jag tycker det skulle vara roligare om folk nämner sina tillägg här i tråden och nämner något kort om den eller varför man gillar den. Tycker jag iallfall.

Nu lade jag till en låt som jag hittade häromdagen och blev förälskad i. I min tråd om "alternativa gitarrstämningar" så tipsade Vakuumanka om artisten "Bon Iver" och då fann jag låten. Den heter "re:stacks". Så enkel men ack så härlig känsla i den och så mjuk sångröst vilket får hjärnan och själen att slappna av.

Mvh

Memphis

Bon Iver är härlig! Finns ett jättebra framträdande av Skinny Love hos Letterman på youtube, två trummisar är underbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

ceedigh (oregistrerad)
Brukar lyssna på den här listan när jag sitter och målar. Skitgrymmt! Får speciellt tacka för alla filmmusiksoundtrack - E.T och Harry Potter. Nu har jag kört den från början till slut igen.

Klickade inte ens förbi TOTO. Eller Steely Dan. Eller all jazz. Däremot var det nån som hade lagt in ett helt album på raken. Det får jag säga var lite egensinnigt, så där klickade jag förbi.

Kul att höra att några av mina bidrag på listan uppskattas... 😳 Jag får erkänna mig skyldig till ovan nämnda filmmusik, Steely Dan och en del av jazzen...

Jag har också hittat en del egna favoriter på listan som jag inte var bekant med innan... i mitt fall var det bl.a. The Blue Nile som jag fastnade för direkt... tack till den som bidrog med dem! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

The Memphis jury shows the three last awsome founds:

Knock yourself out - John Brion - Typ pop/indie, väldigt skön låt! 🙂

Technologic - Daft punk - Electro/house, haha, cool låt! 😄

Killing in the name - Rise against the machine - Rapp-metal? Låten har jag hört för längesedan men visste aldrig vilka det var. Bandnamnet låter ju mycket bekant men har aldrig upptäckt dem direkt. Grym och tung musik! 🙂

Hoppas någon gillar någon låt.. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...