Jump to content
Annons

Studio forum på Spotify!


joachime

Recommended Posts

Annons
  • Svar 366
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Pajkastning? Okej, KISS är väldigt överskattade! 😛 Nä, låt oss inte sabba tråden. Jag tycker mina senaste bidrag var av mycket hög kvalité, du har dåligt smak Slejnard. 😄 Lade till en underbar låt. gammal men god. 🙂

Gothenburg - Maya Hirashawa

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

ceedigh (oregistrerad)

Lade till en låt som jag fastnat för den senaste tiden: Lewis Taylor - "Lovelight".

Lewis Taylor var en ny upptäckt för mig som jag gärna delar med mig av till övriga här... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Lade till två låtar med Rubies och Frida Hyönen i Assars "Studio Forums medlemslåtar"

Rubies har jag spelat in trummor, bas och lite annat.

Frida H har jag mixat.

Hoppas det ger mersmak! 🙂

Edit: "Diamonds on fire" har jag spelat spelat in i princip allt förutom leadsång. fast i bookleten står det att det är inspelat i New York. :rolleyes:

Även "Stand in a line". Både trummor och bas är inspelade av mig i Stockholm.

Vanligt problem det där.

Edit: La til ytterligare en låt med Rubies. som inte är omdiskuterad vem som gjorde vad.

Edit 2: Och Jenny Wilsons "Let my shoes" eftersom jag tycks helt ha glömt bort den.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

chrillen (oregistrerad)
Jo, det är ju en cover på en låt från Burtons "Nightmare before christmas". 🙂

Sedan en tid tillbaka har ju David Silveria hoppat av och ersatts av Terry Bozzio på trummor, det gör nog en del för Korn's "nya" sound kan jag tro, har bara hört någon låt sedan dess dock. Terry är ju en ganska okonventionell men otroligt skicklig trummis, Zappa visste vad han gjorde när han plockade in honom och skrev black page 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Matilda (oregistrerad)
Väldigt skön låt det där Matilda! Lyssnat många gånger på den nu. 😉

Kul! 😛 Jag upptäckte henne på Storsjöyran i somras, och har lyssnat ganska mycket på hennes skiva Pets & Friends. Tror att hon gjort en nyare skiva oxå. 😎

Edit: Kan rekommendera hennes låt "The story goes" oxå, den gillar iaf jag 🙂

Redigerat av Matilda
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Twice a man - Large glass

Twice a man har varit mina idoler sedan jag såg dom live tidigt 80tal.

Large glass är inspelad tidigt 80 tal och jag förundras fortfarande hur TaM fick till vissa av grejerna.

Och speciellt med tanke på att det är över 25 år sedan som Large glass spelades in...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skit KWS!

Har börjat lyssna mer på Korn på senaste. Ofta simpla men dock så grymt tunga riff! Hård musik, en del tråkiga och konstiga låtar men en del e riktigt kanontunga och fetschyssta.

Det var förresten väldigt stor skillnad på ljudtrycket mellan Korn och Pantera! Lät väldigt klent på I´m broken. Var inte kompressorn uppfunnen vid inspelningen av den plattan eller? 🙂

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skit KWS!

Har börjat lyssna mer på Korn på senaste. Ofta simpla men dock så grymt tunga riff! Hård musik, en del tråkiga och konstiga låtar men en del e riktigt kanontunga och fetschyssta.

Det var förresten väldigt stor skillnad på ljudtrycket mellan Korn och Pantera! Lät väldigt klent på I´m broken. Var inte kompressorn uppfunnen vid inspelningen av den plattan eller? 🙂

Hehehe ja du! 🙂

Panteraplattan med I'm Broken är inspelad 1994!

k0rn Eaten up inside inspelad 2005

Link to comment
Dela på andra sajter

Skjuter lite från höften och lägger med en salig blandning; Sly & The Family Stone, Eagles of Death Metal och Amos Milburn. Lyssna på Underdog, snacka om sväng...

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Skjuter lite från höften och lägger med en salig blandning; Sly & The Family Stone, Eagles of Death Metal och Amos Milburn. Lyssna på Underdog, snacka om sväng...

/Andreas

Är du säker? Jag hittar ingen av artisterna i mappen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klantade mig första gången och kollade inte innan jag postade här. Tydligen måste man "hoovra" över listnamnet tills listan dyker upp, sen kan man släppa över låten. Jag var lite för snabb helt enkelt, nu ligger dom där vad jag kan se i alla fall.

Edit: såg att det blivit dublett också, fixat...

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt... Jag kan inte se låten OutOfEgypt la till. Ändå har jag startat om Spotify.

Är det någon annan än jag som ser mina låtar förresten?

Mina låter var alltså Sly & The Family Stone; Underdog, EODM; Don't speak (I came to make a BANG!) och Amos Milburn; Chicken Shack Boogie om nån känner för att kolla efter.

PS Motivationen bakom var att det är så skönt sväng i alla tre, men dom svänger på ganska olika sätt :rolleyes:.

Link to comment
Dela på andra sajter

jodå, pm:a mailadress bara så skickar jag en.

/Andreas

Tack så mycket Andreas 😄 Nu ska jag bara surfa runt lite därinne o se om det är så bra som det verkar... Men hur hittar man forumets playlist? När jag gör en vanlig sökning får jag ju upp artists och albums, men inte "playlists"... Men det är kanske en dum fråga jag kommer att skratta åt om fem minuter 😆 annars får nån gärna säga mig hur det funkar, ifall ni kan hålla er för skratt 😉

EDIT: jo nu har jag fattat ☺️ men spotify kunde inte ladda playlisten... får väl försöka senare

Redigerat av DanielK
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...