Jump to content
Annons

Studio forum på Spotify!


joachime

Recommended Posts

Jag hoppas att jag fick dit Moonage Daydream med David Bowie...

å så försökte jag få dit I remember med Damien Rice 😲

Det funkade! Och jag blev så inspirerad att jag la dit "Be my wife" med Bowie (no pun intended). Grym låt, snygg video!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 366
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

De stackars heavymetaldårar som bryr sig kan söka på "Sabaton" och lyssna på "Ghost Division", "Cliffs of Gallipoli" och "40:1" för att höra min inte allför ljuva stämma 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvvägs igenom. Guldkornen än så länge var Headhunter med fronten och Hell bent for leather. Nu diggar jag clash. Vad fan sysslar de med i straight to hell? 😳

Ah, misfits! yay yay! Fan så gött! Tack för den. Steget mellan den här låten och valfritt milksap-band från 60-talet är inte så långt. Jag tänker på t.ex Tell Laura i love her. Känns som besläktat låtskriveri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag la till en så underbar låt jag hörde mycket i min barndom.

Elton John, Captain Fantastic And The Brown Dirt Cowboy

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag la till flera låtar från Eltons album Captain Fantastic. Vad tycker ni om delayet på trummorna i låten "Better Of Dead" :rolleyes:

Lite coolt

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Åååååååååååååååh jag har hittat den mest underbara låt med Elton som jag gråtit till så många gånger...

We All Fall In Love Sometomes

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak: Vilket jävla bra ljud det var på den låten. Eller liksom, realistiskt. Känns som att på sjuttiotalet var inte sträckan från left till right ett streck, det går liksom runt omkring.. på nåt jävla vis. Känns som ljuden är i en halvcirkel runtomkring en. Förstår ni vad jag menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Analogfreak: Vilket jävla bra ljud det var på den låten. Eller liksom, realistiskt. Känns som att på sjuttiotalet var inte sträckan från left till right ett streck, det går liksom runt omkring.. på nåt jävla vis. Känns som ljuden är i en halvcirkel runtomkring en. Förstår ni vad jag menar?

Ja 70-talet bjöd på många riktigt bra produktioner. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Måste lägga till några Bowie igen... 🙁

Den här gången blev det:

Letter To Hermione, Cygnet Committee (Space Oddity)

After All, Saviour Machine, The Man Who Sold The World (The Man Who Sold The World)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten Worth fighting for med Hevein var cool. Vem lade till den? Speak out! 🙂

lite annat än vad ni lagt in, In Flames - Only For The Weak

(hoppas det funkade... :S)

:rolleyes:

Jag som sökt på Inflames flera gånger utan resultat.. men så sökte jag aldrig på In flames.... med mellanrum.. 😄 Fast det borde ju komma: "Du kanske menade: In Flames?"

Diggar verkligen idén med gemensam lista. Har hittat flera instressanta saker där. Keep it up.

Lade till något helt annat. Adiemus av Karl Jenkins. Sjukt mäktig låt.

/Memphis the sometimes trögfattade

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten Worth fighting for med Hevein var cool. Vem lade till den? Speak out! 😄

🙂

Jag som sökt på Inflames flera gånger utan resultat.. men så sökte jag aldrig på In flames.... med mellanrum.. 🙂 Fast det borde ju komma: "Du kanske menade: In Flames?"

Diggar verkligen idén med gemensam lista. Har hittat flera instressanta saker där. Keep it up.

Lade till något helt annat. Adiemus av Karl Jenkins. Sjukt mäktig låt.

/Memphis the sometimes trögfattade

HAHA lite klantigt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag bidrar också då!

Natasha Bedingfield - Soulmate (Musikaliskt)

The Script - Man who cant be moved (Skön låt)

Carolina Liar - I´m not over (för att jag känner dem och har på så vis en viss förkärlek till dem) 🙁

Colbie Cailat - One fine wire (Musikaliskt, skön låt)

Lady GaGa - Pokerface (Skön låt)

Mvh. Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Snyggt!

Mmm, men jag har inte bestämt mig om jag egentligen tycker det är en bra låt. Jag är nog mer impad av soundet...

Hela Jazzanova plattan har ju samma sound.

Snyggt så man svimmar men är det bra låtar?

Jag får suga på den karamellen en stund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jisses! Det har trillat in en hel del punk i listan på sistone. I like! Det var hur länge sedan som helst jag lyssnade på Stiff Little Fingers (hade den plattan på vinyl). Tänkte just skriva att jag kom att tänka på Angelic Upstarts när jag ser att de också är inlagda. 😛

Men omväxling är bra. Nu ska jag leta fram lite progressiv rock och annat som vilken normal punkare som helst brukar bli kallsvettig av. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Pizzicato Five - Twiggy Twiggy / Twiggy vs James Bond

Sug på den här beskrivning av bandet:

Godfathers of the Shibuya-kei scene, Tokyo kitsch-pop!

Kan inte vara dåligt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...