Jump to content
Annons

Spotify


nattvaktaren

Recommended Posts

Annons
Jag gillar spotify som fan! Jag blev sjukt chockad av att större delen av det finska grindbandet Rotten Sounds plattor fanns med i listan. Även det inte så överstora spanska stonerbandet Los Natas hade en relativt fullskalig katalog att erbjuda. Meshuggah fanns även massvis, och det gör mig glad. 🙂

Jag har till och med hittat massvis av annan musik som jag inte hade hittat annars.

tummen upp från norrköping

Los Natas? Är det ett annat band än det mexikanska Natas?

ingen aning.. men bra är det.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du nurå Nattvaktaren?

Spotify lanseras tydligen idag och är en svenskutvecklad tjänst för streaming av musik. Enligt alla inblandade - Sony BMG, Universal och så vidare, se DN - en given succé.

För mig är det ett totalt mysterium varför man satsar på streaming då alla konsumenter av digitalmusik tycks vilja ladda ner den till sin dator / telefon / mp3-spelare.

Detta är ännu ett exempel på hur korkad musikbranschens jättar är: Det är inte 60-talet längre ffs, ni kan inte tvinga på oss media vi inte vill ha.

Fixa MP3 och WAV utan DRM, max fem spänn per låt och det ska vara komplett backkatalog från alla bolag, allt på en enda portal. Betala vill vi göra med sms, banköverföring, kreditkort eller paypal.

Ska det vara så jävla svårt?

Spotify finns inte om två år, kom ihåg var ni läste det först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du nurå Nattvaktaren?
Spotify lanseras tydligen idag och är en svenskutvecklad tjänst för streaming av musik. Enligt alla inblandade - Sony BMG, Universal och så vidare, se DN - en given succé.

För mig är det ett totalt mysterium varför man satsar på streaming då alla konsumenter av digitalmusik tycks vilja ladda ner den till sin dator / telefon / mp3-spelare.

Detta är ännu ett exempel på hur korkad musikbranschens jättar är: Det är inte 60-talet längre ffs, ni kan inte tvinga på oss media vi inte vill ha.

Fixa MP3 och WAV utan DRM, max fem spänn per låt och det ska vara komplett backkatalog från alla bolag, allt på en enda portal. Betala vill vi göra med sms, banköverföring, kreditkort eller paypal.

Ska det vara så jävla svårt?

Spotify finns inte om två år, kom ihåg var ni läste det först.

Jo hade varit intressant att få veta om han fortfarande tror att inte Spotify finns om två år?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej

Vet inte heller om jag vill kalla Spotify för en flopp. Jag har kört deras demo ett tag. Oerhört positiv överaskning. Hittar låtar som jag knappt vågat hoppas på. Visst, Beatles finns ju inte med, men för min del spelar det mindre roll.

Nu kan jag på ett superenkelt sätt skapa mina egna spellistor med mina favoriter. Slippa radions upplägg, pausa när jag vill osv. Perfekt på jobbet eller hemma. Visst, kan inte ta med mig, men det är ok.

Mest intressant är väl ändå att de stora bolagen äntligen gått med på att distribuera sin musik (ja ja det streamas) på annat sätt än via köp av cd eller itunes t ex.

Sedan håller jag med om att priserna på köp av digitala filer borde vara lägre

Tjipp

Link to comment
Dela på andra sajter

Spotify lanseras tydligen idag och är en svenskutvecklad tjänst för streaming av musik. Enligt alla inblandade - Sony BMG, Universal och så vidare, se DN - en given succé.

För mig är det ett totalt mysterium varför man satsar på streaming då alla konsumenter av digitalmusik tycks vilja ladda ner den till sin dator / telefon / mp3-spelare.

Detta är ännu ett exempel på hur korkad musikbranschens jättar är: Det är inte 60-talet längre ffs, ni kan inte tvinga på oss media vi inte vill ha.

Fixa MP3 och WAV utan DRM, max fem spänn per låt och det ska vara komplett backkatalog från alla bolag, allt på en enda portal. Betala vill vi göra med sms, banköverföring, kreditkort eller paypal.

Ska det vara så jävla svårt?

Spotify finns inte om två år, kom ihåg var ni läste det först.

Jag kommer ihåg var jag läste det först! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft Spotify Free ett tag nu och kan säga att jag inte skulle välja att betala för det.

I början är det förstås skitkul att leta upp en massa favoritband, artister och låtar, men sedan upptäcker man att många av favoritlåtarna inte går att hitta eftersom det kanske bara finns ett album av bandet eller bara någon greatest hits eller samlingsalbum som innehåller låtar av dem etc. Vissa band/artister finns det massor av, men med andra är det förvånansvärt tunt i utbudet och det är t o m riktigt stora hits som saknas ibland.

När man sedan har lagt upp favoriterna i en playlist, så är man ganska mätt på att leta och låter bara playlisten slumpas i bakgrunden medan man sitter och pillar med saker på datorn - precis som man lät låtarna spelas upp slumpmässigt från hårddisk tidigare. Eftersom Spotify sparar det man spelar i en cache på hårddisken för att kunna "streama" det utan att använda bandbredd på Nätet, så kan man då fråga sig vad nyttan med det egentligen är? Visst går det att hitta låtar/artister som man inte kände till, men det går ju inte att leta om man vill ha tag på något man inte känner till redan (det finns "liknande artister", men dem känner man ju oftast redan till och det hjälper inte om man vill ha tag på något som man inte alls känner till) - så man har egentligen mer nytta av Internetradio och vanlig radio i så fall, där någon annan väljer låtar som man då görs uppmärksam på.

Så upplever jag det i alla fall nu efter ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spotify lanseras tydligen idag och är en svenskutvecklad tjänst för streaming av musik. Enligt alla inblandade - Sony BMG, Universal och så vidare, se DN - en given succé.

För mig är det ett totalt mysterium varför man satsar på streaming då alla konsumenter av digitalmusik tycks vilja ladda ner den till sin dator / telefon / mp3-spelare.

Detta är ännu ett exempel på hur korkad musikbranschens jättar är: Det är inte 60-talet längre ffs, ni kan inte tvinga på oss media vi inte vill ha.

Fixa MP3 och WAV utan DRM, max fem spänn per låt och det ska vara komplett backkatalog från alla bolag, allt på en enda portal. Betala vill vi göra med sms, banköverföring, kreditkort eller paypal.

Ska det vara så jävla svårt?

Spotify finns inte om två år, kom ihåg var ni läste det först.

- Svar på gammalt? -

Haha, vilken miss du gjorde? Spotify är så bra det kan bli. I dagens läge är du ju alltid uppkopplad och att ha tillgång till MAJORITETEN av alla låtar DIREKT är ju underbart. Dessutom är det den ultimata "festmaskinen" för dig som inte vill att polarna ska fylla din dator med 128kbps mp3 och halvkassa demos från sina polares band.

Du kan ju tom logga in på vilken datorn som helst och få din "personliga" playlist.

Men okej, om man tillhör den gruppen som är lite småarga över att deras band-demos inte finns att söka på så kan du ju alltid köra Itunes/Winamp/WMP osv. vid sidan av?

Jag tycker att spotify är ett jävligt smart program!

Spotify finns kvar om två år...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft Spotify Free ett tag nu och kan säga att jag inte skulle välja att betala för det.

I början är det förstås skitkul att leta upp en massa favoritband, artister och låtar, men sedan upptäcker man att många av favoritlåtarna inte går att hitta eftersom det kanske bara finns ett album av bandet eller bara någon greatest hits eller samlingsalbum som innehåller låtar av dem etc. Vissa band/artister finns det massor av, men med andra är det förvånansvärt tunt i utbudet och det är t o m riktigt stora hits som saknas ibland.

När man sedan har lagt upp favoriterna i en playlist, så är man ganska mätt på att leta och låter bara playlisten slumpas i bakgrunden medan man sitter och pillar med saker på datorn - precis som man lät låtarna spelas upp slumpmässigt från hårddisk tidigare. Eftersom Spotify sparar det man spelar i en cache på hårddisken för att kunna "streama" det utan att använda bandbredd på Nätet, så kan man då fråga sig vad nyttan med det egentligen är? Visst går det att hitta låtar/artister som man inte kände till, men det går ju inte att leta om man vill ha tag på något man inte känner till redan (det finns "liknande artister", men dem känner man ju oftast redan till och det hjälper inte om man vill ha tag på något som man inte alls känner till) - så man har egentligen mer nytta av Internetradio och vanlig radio i så fall, där någon annan väljer låtar som man då görs uppmärksam på.

Så upplever jag det i alla fall nu efter ett tag.

Jag och de band jag spelar med använder det hela tiden. För att skicka inspirationslåtar till varandra. Den gemensamma playlistfunktionen är ju suverän när man lirar coverband. Slippa skicka mp3:or eller bränna skivor. Lätt att byta ut låtar eller lägga till. Suveränt verktyg att öva till om man har uppkoppling i replokalen. Mixtape-presenter blir genast mycket lättare att ordna. Etc.

Jag kan garantera att Spotify finns kvar om 2 år. Såvida det inte dykt upp en ännu smartare lösning. När dessutom vissa bredbandsleverantörer har byggt in Spotify i sitt abbonemang så blir ju antalet betalande användare fler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan garantera att Spotify finns kvar om 2 år. Såvida det inte dykt upp en ännu smartare lösning. När dessutom vissa bredbandsleverantörer har byggt in Spotify i sitt abbonemang så blir ju antalet betalande användare fler.

Det finns konkurrenter med ungefär samma lösning i andra länder (t.ex. USA). Vem som vinner i längden återstår att se, det beror nog mer på marknadsföring, kontrakt och strategi, än på teknik. Jag tror på själva konceptet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan garantera att Spotify finns kvar om 2 år. Såvida det inte dykt upp en ännu smartare lösning.

Jag tror också att det finns kvar. Streaming är antagligen "da shit". Det lär väl inte dröja så länge innan det kommer en "Spotify Movies".

Men om det är nån form av kvasi-streaming som används, som förutsätter att jag ändå måste belasta datorn med hårddiskutrymme och overhead-kompressorkraft, så underar jag om jag inte hellre tankar hem mer användbara filer (typ mp3). Jag skulle t ex gärna vilja flytta över låtarna till mobilen, något som inte funkar med de filer som ligger i cashen.

Link to comment
Dela på andra sajter

I dagens läge är du ju alltid uppkopplad

på gatan, på bussen, på landet, utomlands...

Ja, eller snart iaf. :-) Och när det blir vanligare med konstant uppkoppling i mobiler mp3-spelare etc. så har man ingen användning för en massa mp3or som tar upp utrymme på disken. Om de finns i på exempelvis spotify förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan man (är väl kanske en gammal nyhet iof) klicka i att man ska skicka info till Last.fm!

Så sjuuukt bra!

Jag känner såhär efter några månader att spotify är det grymmaste någonsin. Visst allt finns inte, men jag har förhoppningen att ju fler som använder det desto fler skivbolag kommer att vilja vara med, desto fler låtar. En positiv effekt med att allt inte finns är att jag då har börjat lyssna in mig på skivor och band jag normalt inte skulle ha lyssnat på. Säg att jag är sugen på att lyssna på George Best med The Wedding Present. Istället finns Bizarro! Då orkar jag ju inte söka redat på George Best-skivan, utan börjar istället att lyssna på Bizarro. Och det är ju grymt, såklart!

Jag har fått tillbaka peppen på att lyssna på musik igen. Innan laddade man bara ner nån mp3a och lyssnade lite slött. Nu kan man hitta skivor och artister som man garanterat inte hittar att ladda ner. Och om man känner för att lyssna på nått band så är det bara någon sekund innan man kan det. Man behöver inte krånglet med att söka och ladda ner.

Jag använder dock Itunes som komplement. Men jag hoppas att det i framtiden inte ska behövas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant det här... Vet inte om just Spotify har någon lysande framtid, men jag är annars ganska övertygad om att vi i framtiden kommer att få se mer och mer tv, film och musik streamas helt lagligt och att det blir en del av t.ex. ditt bredbands- eller mobilabonnemang.

Det känns som att utvecklingen för musikbranchen på något sätt ligger i att sälja ickefysiska media och i.o.m. att du i praktiken kan strema musik till mobilen, och spotify liknande tjänster håller på att utvecklas för just det ändamålet, känns mp3:or och iTunes lite dödsdömt i min värld.

Om du kan streama samma musik till både mobilen, datorn och hemmabion, och kostnaden för detta ligger fast på t.ex. bredbandsräkningen, ser jag faktiskt ganska liten ide att köpa dom låtarna som mp3:or. Men men, den som lever får se...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft Spotify Free ett tag nu och kan säga att jag inte skulle välja att betala för det.

I början är det förstås skitkul att leta upp en massa favoritband, artister och låtar, men sedan upptäcker man att många av favoritlåtarna inte går att hitta eftersom det kanske bara finns ett album av bandet eller bara någon greatest hits eller samlingsalbum som innehåller låtar av dem etc. Vissa band/artister finns det massor av, men med andra är det förvånansvärt tunt i utbudet och det är t o m riktigt stora hits som saknas ibland.

När man sedan har lagt upp favoriterna i en playlist, så är man ganska mätt på att leta och låter bara playlisten slumpas i bakgrunden medan man sitter och pillar med saker på datorn - precis som man lät låtarna spelas upp slumpmässigt från hårddisk tidigare. Eftersom Spotify sparar det man spelar i en cache på hårddisken för att kunna "streama" det utan att använda bandbredd på Nätet, så kan man då fråga sig vad nyttan med det egentligen är? Visst går det att hitta låtar/artister som man inte kände till, men det går ju inte att leta om man vill ha tag på något man inte känner till redan (det finns "liknande artister", men dem känner man ju oftast redan till och det hjälper inte om man vill ha tag på något som man inte alls känner till) - så man har egentligen mer nytta av Internetradio och vanlig radio i så fall, där någon annan väljer låtar som man då görs uppmärksam på.

Så upplever jag det i alla fall nu efter ett tag.

Men Claes i ärlighetens namn så får du väl ge dom lite tid att få in alla album och få över alla bolag osv..

Även betalversionen är ju inte speciellt dyr tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan garantera att Spotify finns kvar om 2 år. Såvida det inte dykt upp en ännu smartare lösning. När dessutom vissa bredbandsleverantörer har byggt in Spotify i sitt abbonemang så blir ju antalet betalande användare fler.

Det finns konkurrenter med ungefär samma lösning i andra länder (t.ex. USA). Vem som vinner i längden återstår att se, det beror nog mer på marknadsföring, kontrakt och strategi, än på teknik. Jag tror på själva konceptet.

Har ju ingen betydelse om Spotify finns eller inte, det var ju konceptet som nattvaktaren inte trodde på!

Och jag i motsats till Claes och nattis tror att konceptet kommer finnas i massor av år till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång tid tror ni det tar innan det kommer streamingtjänster som inte betalar royalties?

Fan du måste vara den snålaste person jag någonsin stött på 🙂

Nu tycker du tom att gratis är dyrt!! (Har du nåt speciellt agg till kompositörer eller?).

(Vi har diskuterat gratisfildelning i en annan tråd Dingbats och jag 😆 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan garantera att Spotify finns kvar om 2 år. Såvida det inte dykt upp en ännu smartare lösning. När dessutom vissa bredbandsleverantörer har byggt in Spotify i sitt abbonemang så blir ju antalet betalande användare fler.

Det finns konkurrenter med ungefär samma lösning i andra länder (t.ex. USA). Vem som vinner i längden återstår att se, det beror nog mer på marknadsföring, kontrakt och strategi, än på teknik. Jag tror på själva konceptet.

Har ju ingen betydelse om Spotify finns eller inte, det var ju konceptet som nattvaktaren inte trodde på!

Och jag i motsats till Claes och nattis tror att konceptet kommer finnas i massor av år till!

Jag tror nog att det kommer att finnas kvar i en eller annan form - men jag personligen är som sagt måttligt intresserad av det efter att nu ha använt det ett tag. Betala för att lyssna på musik när jag inte ens får behålla låtarna som nedladdade filer så att jag kan lyssna off-line, känns inte så kul, så det är absolut gratisvarianten som gäller för min del - eller som sagt Internetradio eller vanlig radio. Nej - jag hyr inte filmer heller, utan jag köper hellre de filmer jag vill ha... 😏

Jag kommer säkert inte att slänga ut Spotify från datorn, men det är nog främst något som jag kommer att ta till om jag hör någon prata om något speciellt band eller artist och blir intresserad av att höra vad det handlar om, så att jag kan ta reda på om jag vill köpa en skiva eller inte (om det nu finns skivor kvar - MP3:or i halvtaskig kvalitet är jag inte intresserad av att betala för, så det får i så fall finnas att köpa i WAV-format när CD:n så småningom går i graven - för annars är det slut med mitt musikköpande).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan garantera att Spotify finns kvar om 2 år. Såvida det inte dykt upp en ännu smartare lösning. När dessutom vissa bredbandsleverantörer har byggt in Spotify i sitt abbonemang så blir ju antalet betalande användare fler.

Det finns konkurrenter med ungefär samma lösning i andra länder (t.ex. USA). Vem som vinner i längden återstår att se, det beror nog mer på marknadsföring, kontrakt och strategi, än på teknik. Jag tror på själva konceptet.

Har ju ingen betydelse om Spotify finns eller inte, det var ju konceptet som nattvaktaren inte trodde på!

Och jag i motsats till Claes och nattis tror att konceptet kommer finnas i massor av år till!

Jag tror nog att det kommer att finnas kvar i en eller annan form - men jag personligen är som sagt måttligt intresserad av det efter att nu ha använt det ett tag. Betala för att lyssna på musik när jag inte ens får behålla låtarna som nedladdade filer så att jag kan lyssna off-line, känns inte så kul, så det är absolut gratisvarianten som gäller för min del - eller som sagt Internetradio eller vanlig radio. Nej - jag hyr inte filmer heller, utan jag köper hellre de filmer jag vill ha... 😏

Jag kommer säkert inte att slänga ut Spotify från datorn, men det är nog främst något som jag kommer att ta till om jag hör någon prata om något speciellt band eller artist och blir intresserad av att höra vad det handlar om, så att jag kan ta reda på om jag vill köpa en skiva eller inte (om det nu finns skivor kvar - MP3:or i halvtaskig kvalitet är jag inte intresserad av att betala för, så det får i så fall finnas att köpa i WAV-format när CD:n så småningom går i graven - för annars är det slut med mitt musikköpande).

Iom att du kommer att använda tjänsten måste det väl betyda att den är bra (I ditt fall för att finna ny musik)?

Men varken du eller jag Claes är några ungdomar längre och den här tjänsten är nog mer en början till framtiden vare sig man vill det eller inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan garantera att Spotify finns kvar om 2 år. Såvida det inte dykt upp en ännu smartare lösning. När dessutom vissa bredbandsleverantörer har byggt in Spotify i sitt abbonemang så blir ju antalet betalande användare fler.

Det finns konkurrenter med ungefär samma lösning i andra länder (t.ex. USA). Vem som vinner i längden återstår att se, det beror nog mer på marknadsföring, kontrakt och strategi, än på teknik. Jag tror på själva konceptet.

Har ju ingen betydelse om Spotify finns eller inte, det var ju konceptet som nattvaktaren inte trodde på!

Och jag i motsats till Claes och nattis tror att konceptet kommer finnas i massor av år till!

Jag tror nog att det kommer att finnas kvar i en eller annan form - men jag personligen är som sagt måttligt intresserad av det efter att nu ha använt det ett tag. Betala för att lyssna på musik när jag inte ens får behålla låtarna som nedladdade filer så att jag kan lyssna off-line, känns inte så kul, så det är absolut gratisvarianten som gäller för min del - eller som sagt Internetradio eller vanlig radio. Nej - jag hyr inte filmer heller, utan jag köper hellre de filmer jag vill ha... 😏

Jag kommer säkert inte att slänga ut Spotify från datorn, men det är nog främst något som jag kommer att ta till om jag hör någon prata om något speciellt band eller artist och blir intresserad av att höra vad det handlar om, så att jag kan ta reda på om jag vill köpa en skiva eller inte (om det nu finns skivor kvar - MP3:or i halvtaskig kvalitet är jag inte intresserad av att betala för, så det får i så fall finnas att köpa i WAV-format när CD:n så småningom går i graven - för annars är det slut med mitt musikköpande).

Iom att du kommer att använda tjänsten måste det väl betyda att den är bra (I ditt fall för att finna ny musik)?

Men varken du eller jag Claes är några ungdomar längre och den här tjänsten är nog mer en början till framtiden vare sig man vill det eller inte!

Det kan vara användbar i vissa lägen, ja - och om de kompletterar med väldigt mycket mer och kanske också lägger till någon funktion där man kan be servern slumpa fram låtar i valda musikgenre eller vissa årtionden eller liknande, så kan det kännas mer intressant eftersom man då skulle få den extra variation som jag tycker tar för lång tid att sitta och leta upp själv. Då kanske jag oftare skulle välja Spotify som slölyssning framför datorn i stället för att ha en playlist som slumpar fram från alla skivor jag har lagt in i WAV-format på min NAS - så kanske NAS:en får vara mest till finlyssning i vardagsrummet i så fall.

Oavsett villet, så finns det uppenbarligen många som gillar tjänsten - och det kan jag bara se som positivt, eftersom det är en tjänst som gör att det kommer in pengar till upphovsmännen. Att jag inte gillar konceptet riktigt, handlar mer om en smakfråga och hur jag känner att jag vill ha det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan garantera att Spotify finns kvar om 2 år. Såvida det inte dykt upp en ännu smartare lösning. När dessutom vissa bredbandsleverantörer har byggt in Spotify i sitt abbonemang så blir ju antalet betalande användare fler.

Det finns konkurrenter med ungefär samma lösning i andra länder (t.ex. USA). Vem som vinner i längden återstår att se, det beror nog mer på marknadsföring, kontrakt och strategi, än på teknik. Jag tror på själva konceptet.

Har ju ingen betydelse om Spotify finns eller inte, det var ju konceptet som nattvaktaren inte trodde på!

Och jag i motsats till Claes och nattis tror att konceptet kommer finnas i massor av år till!

Jag tror nog att det kommer att finnas kvar i en eller annan form - men jag personligen är som sagt måttligt intresserad av det efter att nu ha använt det ett tag. Betala för att lyssna på musik när jag inte ens får behålla låtarna som nedladdade filer så att jag kan lyssna off-line, känns inte så kul, så det är absolut gratisvarianten som gäller för min del - eller som sagt Internetradio eller vanlig radio. Nej - jag hyr inte filmer heller, utan jag köper hellre de filmer jag vill ha... 😏

Jag kommer säkert inte att slänga ut Spotify från datorn, men det är nog främst något som jag kommer att ta till om jag hör någon prata om något speciellt band eller artist och blir intresserad av att höra vad det handlar om, så att jag kan ta reda på om jag vill köpa en skiva eller inte (om det nu finns skivor kvar - MP3:or i halvtaskig kvalitet är jag inte intresserad av att betala för, så det får i så fall finnas att köpa i WAV-format när CD:n så småningom går i graven - för annars är det slut med mitt musikköpande).

Iom att du kommer att använda tjänsten måste det väl betyda att den är bra (I ditt fall för att finna ny musik)?

Men varken du eller jag Claes är några ungdomar längre och den här tjänsten är nog mer en början till framtiden vare sig man vill det eller inte!

Det kan vara användbar i vissa lägen, ja - och om de kompletterar med väldigt mycket mer och kanske också lägger till någon funktion där man kan be servern slumpa fram låtar i valda musikgenre eller vissa årtionden eller liknande, så kan det kännas mer intressant eftersom man då skulle få den extra variation som jag tycker tar för lång tid att sitta och leta upp själv. Då kanske jag oftare skulle välja Spotify som slölyssning framför datorn i stället för att ha en playlist som slumpar fram från alla skivor jag har lagt in i WAV-format på min NAS - så kanske NAS:en får vara mest till finlyssning i vardagsrummet i så fall.

Oavsett villet, så finns det uppenbarligen många som gillar tjänsten - och det kan jag bara se som positivt, eftersom det är en tjänst som gör att det kommer in pengar till upphovsmännen. Att jag inte gillar konceptet riktigt, handlar mer om en smakfråga och hur jag känner att jag vill ha det.

Spotify är väl i första hand till för slölyssning?

Vill man ha superljud och lyssna i sin fina anläggning hemma så lyssnar man ju inte på en Mp3a direkt!

Så man får inte blanda ihop koddarna o morötterna nu 🙂!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tror ni gemene man lyssnar på musik idag? Den vanliga användaren. Lyssnar han via datorn och i så fall, har han den kopplat till en större anläggning eller tror ni de flesta sitter och lyssnar ur laptophögtalarna. Vad innebär det i så fall för mixning och mastring av skivor i framtiden? Visst har man anpassat mixar efter exempelvis radio som ju är ett media med sämre kvalitet än en musikanläggning men laptophögtalare är ju i regel usla kvalitetsmässigt.

Vad tror ni? Hur ser det ut i majoriteten av hemmen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...