Jump to content
Annons

Vad spelar du för instrument?


osiris

Recommended Posts

MrPhil (oregistrerad)

Hade ju varit schysst med möjligheten till flerval... och separat bas o gitarr....

men, men...

bas & klaviatur i första hand, o trummor hjälpligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 92
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Första hand: Sång(?), gitarr och trummor

Andra hand: Piano

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudsak gitarr. Försöker sjunga när ingen lyssnar... :rolleyes:

Spelade piano i musikskolan men det är inget som sitter i. Har dock en synth i en hörna för diverse pålägg.

Däremot är jag djävligt sugen på att lära mig spela trummor, men jag har ingen aning om hur jag ska få med mig frugan på det. 😠

/Gote

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Kör hårt på trummor och tvärflöjt. (Trummor lite mer men..)

Annars spelar jag gura, piano och sjunger.

Tänkte börja försöka spela lite bas också.. :rolleyes:

.:Fnykis

EDIT: OOJJ!!!! FÖRLÅT!! Jag bläddrade lite bland några sidor o hittade den här.. glömmde att den var så gammal... sorry 😆

Redigerat av Fnykis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Jag spelar gitarr, cittra, ukelele, piano, orgel, blockflöjt, trumpet, klarinett, saxofon och munspel. Spela dum behöver jag inte, det går så bra så utan att spela...

Och så sjunger jag...

Redigerat av Mopar Man
Link to comment
Dela på andra sajter

Var en ok gitarrist (skall bli det igen).

Var hyfsad på bas (Skall bli bättre).

Var skitkass på keyboard (Skall bli ok nog att spela in det mesta jag behöver).

Kunde lite trummor & perc. (Oj va jag har tappat att banka rytmer på ett bord).

Sjöng så fult att folk skrattade (Kommer aldrig att kunna sjunga. Varför är det så?).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
Äggskivare (aeggs;kivar:.)

Litet instrument i metall som med lite god vilja och vaselin kan jämföras med en djävulskt hårt stämd harpa som i vanliga fall används till att konvertera äggen till ett smörgåsvänligt format. 😉

AHAHAHA!!!!! 😱😎😎😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag spelar på oftast är myten om min egen förträfflighet.

Annars är det pianot, gitarrer och sången som gäller. Jag kör min egna mer eller mindre självlärda stil på alla tre och det är jag numera rätt så glad över att jag gör.

En gång i tiden hade jag tillgång till ett trumset som jag kunde spela på dygnet runt utan någon som störde sig på det. Jag blev faktiskt rätt bra på trummor då. Eller äh, jag var en rätt hygglo enmanstrumorkester som antagligen hade varit rolig att lyssna på i säkert en hel minut.

Nu har det gått några år och det har fallit i glömska, lite synd.

Något hyfsat bra digitalt trumset hade varit skoj att skaffa sig som kontrast till alla jävla gitarrer man har liggandes, hittar jag några tusen till våren så kanske, kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag spelar på oftast är myten om min egen förträfflighet.

Annars är det pianot, gitarrer och sången som gäller. Jag kör min egna mer eller mindre självlärda stil på alla tre och det är jag numera rätt så glad över att jag gör.

En gång i tiden hade jag tillgång till ett trumset som jag kunde spela på dygnet runt utan någon som störde sig på det. Jag blev faktiskt rätt bra på trummor då. Eller äh, jag var en rätt hygglo enmanstrumorkester som antagligen hade varit rolig att lyssna på i säkert en hel minut.

Nu har det gått några år och det har fallit i glömska, lite synd.

Något hyfsat bra digitalt trumset hade varit skoj att skaffa sig som kontrast till alla jävla gitarrer man har liggandes, hittar jag några tusen till våren så kanske, kanske...

Roland TD-6 är att rekomendera, har ett sånt set själv och jag är riktit nöjd med de. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Roland TD-6 är att rekomendera, har ett sånt set själv och jag är riktit nöjd med de. 🙂

Jag brukar gilla Yamahas produkter bättre än Rolands, men när det gäller Digitala Trumset gillar jag Roland bättre.

Det är nog den gedigna känslan helt enkelt.

Jodå, TD-6 verkar vara trevligt. Den har jag provspelat lite i någon musikaffär.

Nu finns ju dessutom TD-6KX, med nätskinnspads... suck, priset rasar i höjden dock... som alltid 😮

När pengarna tillåter så slår jag nog till. Dock så står det en hel del andra saker före i inköpslistan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Ja, varenda jävel spelar ju gitarr i någon mån (borde starta en "Kan du något Metallica- eller Nirvana-riff på gitarr"-gallup 😛). Dessutom är det min fasta övertygelse att alla gitarrister (med få undantag) är wannabemodeller. Basister, å sin sida, är (än en gång med få undantag) "riktiga" musiker.

(Om det inte gick fram så är ovanstående ett skämt. Hur var det nu igen, är det basisten eller gitarristen/erna som får flest tjejer?)

Jag kryssade bara för klaviatur, eftersom det är det enda instrument jag har någon utbildning i (även om jag i praktiken är självlärd). Spelar lite bas, lite gitarr, sjunger ytterst lite, kan slå på saker med ett visst mått av struktur vad gäller rytm, så egentligen kunde jag väl ha kryssat i "Allt!" och hållit tummarna...

😉

jag valde allt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

sjuger .....o spelar gura o bas huvudinstrument o lite keyboard ...suger på trummor men vill spela ända ... kryssa i sång för det kan behövas några pinnar där...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • 1 månad senare...

Är riktigt bra på:

Gitarr, klarar avancerade solon.

Munspel, är rena rama Bob Dylan!

Bas, har spelat det i flera år i olika band.

Trummor, har jag också lirat i flera olika band.

Är OK på:

Mandolin, har fuskat lite med internetvideos, så nu går det rätt bra.

Är sämst på:

Sång, har aldrig varit med om att någon ens kallat min sångröst uthärdlig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
maart (oregistrerad)

jag räknar mig bara som saxofonist även om min nivå på piano/klaviatur är ganska hög (om man ser det som biinsturment). Vänsterhandsackord och improvisation jobbar jag ganska mycket med.

Frågan är lite lurigt ställd, ska man utgå ifrån vilket instrument man övar mest på, vilka man kan improvisera någorlunda utan alltför lång förberedelse, vilka man fått lektioner på, vilka man äger eller vilka man får ljud i?

Dessa instrument skulle jag kunna hoppan in i en ensemble och spela utan att göra bort mig totalt:

saxofon (sopran, alt och tenor)

piano/klaviatur

gitarr (både el och ak)

tvärflöjt

sång

klarinett (vanlig Bb och Eb-sopran)

elbas

lite väldigt enkla trumkomp

Redigerat av maart
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Jag försöker spela

elgitarr och ibland nylonstängad akustisk.

Kan inte

sjunga-det låter för djävligt och jag kan inte hålla ton.

rolleyes.gif

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...