Jump to content
Annons

Vad spelar du för instrument?


osiris

Recommended Posts

Annons
  • Svar 92
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Halvtaskig Piano/klaviatur-lirare - har tagit lite lektioner i slutet på 70-talet

Autodidakt gitarrist

Melodynemissbrukande sångare

Basfuskare

Tutar lite i trynorgel och blockflöjt

Kan 5-6 låtar på fiol

Kan en bra dag snubbla mig genom Säkkijärven polka på dragspel

Skulle kanske klara av några takter med tamburin utan att tappa den...takten alltså... 😛

Eftersom man fuskar i det mest blir väl ingenting riktigt bra gjort...men man har himla kul under tiden...och det är väl det som är huvudsaken...? 😉

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lirar gura. Försöker enna sjunga lite, men har väl inte den bästa sång rösten direkt.. Har nog gett mig på dom flesta instrument som finns.. Och kan väl efter ett par timmar stonkande få fram någotlunda bra riff.

Men gitarren har den klang som passar mig bäst.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar främst klaviatur, så det var det jag kryssade i. -Anser mig väl vara hyfsad, men borde träna mycket mer!

Sjunger även litegrann ibland.

Har försökt lära mig spela gitarr, men det går trögt... Var tvungen att lära mig en massa ackord när jag skulle vikariera som musiklärare för ett par år sedan, men själva bytandet mellan ackorden går fortfarande väääääääldiiiiiigt låååååångsaaaaaamt... Och så får man ju ont i fingertopparna.... Gitarrer är elaka! 🙂

Har förresten spelat lite bas också, men kan väl inte påstå att jag kan egentligen. Måste noga träna in vart jag ska trycka.... Har en inspelning när jag spelar bas på "Satisfaction" från en musikkurs! 🙂 Ja och på kursen fick man testa allt möjligt, så jag har även spelat trummor på nån Sting-låt, men min koordination klarar inte av att kontrollera mer än två extremiteter åt gången så jag körde bara kick och virvel... 😉

Var även tvungen att spela blockflöjt i lågstadiet, så lite av det sitter nog fortfarande kvar...

Borde det förresten inte gå att fixa till så att man kan göra gallupar där man kan kryssa i flera alterntiv? Vet att en del andra forum har så...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Trummor e mitt huvud instrument sedan ett antal år tillbaka, men sedan min studio blev klar så har jag mest hållt på med synth & samplingar. Lite smidigare att dra igång reason o ta en vända mellan banden än o hålla på att rigga trumorna bara för att få lira i en halvtimme 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

gitarr... dock är jag en snuskigt flitig användare av samplingar.. men eftersom jag inte skulle kalla det för något instrument jag spelar så.. 😄

förvånad över att inte fler svarade gitarr.. känns som det är det mest överlägset vanligaste folk kan spela, om de kan spela något överhuvudtaget.. men icke! 😆

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarr är huvudinstrumentet men jag spelar även trummor, bas, klaviatur samt sjunger lite falsksång emellanåt. 😆

Försöker då och då köra lite blås typ klarinett och saxofon men där är jag inget annat än en glad nybörjare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Gitarr är väl det jag spelar bäst. Bas, trummor och klaviatur efter behov..man lär sig det man vill spela.. Blockflöjt räknas inte..På min tid var man tvungen att börja sin musikaliska bana med att pipa o dregla i en blockflöjt innan man fick ta gitarrlektioner. Det var hemskt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar lite gitarr, hur bra beror på vem man jämför med, bluesmunspel, och hade förr i tiden trumpet som huvudinstrument. Noll ambis nuförtiden, en halvtimme är väl vad jag pallar innan läpparna tar slut. Och som de flesta här klarar jag att slå på saker mer eller mindre i takt. Glömde sången, har t o m varit med i en och annan kör som både bas, baryton och konstigt nog senast andre tenor?

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog gitarr och bas, annars spelar jag mest apa. Gitarr kan jag hanka mig fram på, bas kan jag komma undan hyfsat med. Piano är mest fuskande, och sjunger gör jag hellre än gärna 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Grabbar, nu får ni förklara för mig här. Det här med instrument, vad är de? EGENTLIGEN?

Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument - är det inte dom där sakerna man sitter vid/hänger på sig som låter så mycket?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Hej!

Dum och Allan var inte med här! Varför?

:musik

Jag brukar få höra att jag är tok grym på att spela dum, men jag vet inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Som så många andra så fuskar jag på de instrument jag kommer över - till vardags mest klaviatur. Bankar trummor på klaviaturen oxå. Huvudinstrument är gitarr.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Spelar mycket. Är inte bra på något.

Egentligen är jag gitarrist men det instrumentet kom jag inte överens med fullt ut. Känner istället att jag kan uttrycka mig bättre på analoga synthar och sitar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Började med elbas, vandrade vidare till gitarr.

Och sedan 2 månader tillbaka försöker jag lära mig lite klaviatur. 🙂

Sjunger gör jag endast under pistolhot... eller, kanske "absolut inte under pistolhot". Större chans på att överleva om jag vägrar tror jag. 😄

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag valde "allt" eftersom jag spelar både klaviatur och gitarr.

Spelar mest klaviatur (midi-keyboard) men det blir en hel del el-gitarr eftersom det känns både lättare och mer naturligt att få gitarrriffen att klinga rätt med en gitarr jämfört med att försöka få det att funka med klaviaturen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Började som pianist, gick över till trumset, började spela i musikkår och har numera virvelkagge som huvudinstrument. Försöker komma överrens med gitarrer och lite annat också, går lite sådär. Äger även en ukelele.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Forumdeltagaren Addic skrev att han spelar skinnbanjo.

Jag slog upp det i mitt instrumentlexicon och blev besviken. Den typen av inlägg är omoget och någon måste sätta honom på plats. Jag kan t ex olla honom i pannan så han lär sig veta hut.

Tur att det finns seriösa forumdeltagare. Som jag t ex.

Jag började med Tuvanesisk strupsång men fick ärrbildningar på stämbanden. Då började jag med säckpipa men fick tinnitus och blev vräkt från min lägenhet. Då började jag med Didgeridoo och var aktiv i tre år innan jag insåg att det inte är ett instrument på riktigt. Då började jag med Morris-dans och viftade med flaggor och bjällror i takt men då ville frugan skiljas och jag fick stryk av dom stora grabbarna på min gata. Nu brukar jag nynna ibland men funderar på att byta branch - musik är ju skitfarliga grejjer!

Redigerat av Ljudfjollan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...