Jump to content
Annons

Vilken utbildning har Studioforums medlemmar?


Halkbi

Recommended Posts

Annons

Musiklinjen på folkhögskola (Liljeholmen)

Musikproduktion på universitetet (Linnéuniversitetet)

Sen har jag läst elektrikerutbildning oxå men det var lite waste of time typ...

Jobbar som teknisk support och har musiken/studion som hobby typ

Link to comment
Dela på andra sajter

Utbildning? Nej - det är väl mest inbillning... 😉

Frågan är mest vilket som är bäst; inbillad utbildning eller utbildad inbillning...? 🤪

Jag är autodidakt till största delen.

Den enda musikutbildning jag har, är ett antal år i kommunala musikskolan när jag gick i grundskolan och spelade blockflöjt, altflöjt och till sist klarinett. Ett antal år i barn- och ungdomskör har väl också satt sina spår, tillsammans med en massa praktisk erfarenhet av mixjobb både live och i studio...

Har alltid hållit på med reparationer (numera teknisk support), så utbildningen till ingen(ting)jör på elektronik och lite över ett år som vpl teletekniker i flottan har jag haft nytta av både i jobbet och på fritiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går estetisk musik sista året på gymnasiet.

Det positiva är väl att jag lärt mig att vara trött på musik

Ta det en rejäl nypa salt.

Men jag tror inte på musikutbildningar.

Man kan inte ha äkta musik som ska följa en formalia, man tar bort kärnan liksom och, det blir så tekniskt tex på mina gitarrlektioner så det känns som att man spelar på en planka.

Sånglektionerna var bättre dock, då man fokuserade mycket på känsla och uttryck. Ljudteknik var kul också såklart

Mvh

Redigerat av Casperfren
Link to comment
Dela på andra sajter

Estetisk musiklinje på gymnasiet. Bland den roligaste tiden i mitt liv. Tyvärr så kunde vi även gå in i musiklokalerna och jamma när vi ville vilket betydde att vi gjorde det istället för att gå på lektionerna i "riktiga" ämnen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter