Jump to content
Annons

Nytt från Steven Slate!


Casperfren

Recommended Posts

Annons

Förlåt, men det här måste jag totalsåga! Vem fan vill sitta med en fet pekskärm? Jag skulle HELT tappa feeling. Nog för att de är smidigt med det digitala, men en enda stor pekskärm går fetbort för mig. Jag vill ha fysiska saker att pilla på, fysiska rattar att vrida på och fysiska faders att smeka upp och ner. Nej du, det här skulle aldrig slinka in i min studio, även om jag hade cash. Det är ungefär som daw-controllers för iPad, vidrigt!!

Puss 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väldigt likt Auria som jag använder. Jag önskar att det fanns Ipads med större skärm då det blir lite pilrigt ibland och alla 48 stereospår får inte heller plats inom skärmen så man får scrolla. Men vafan, Auria kostar bara några hundralappar och spelar in i 24 bitar upp till 96kHz.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt, men det här måste jag totalsåga! Vem fan vill sitta med en fet pekskärm? Jag skulle HELT tappa feeling. Nog för att de är smidigt med det digitala, men en enda stor pekskärm går fetbort för mig. Jag vill ha fysiska saker att pilla på, fysiska rattar att vrida på och fysiska faders att smeka upp och ner. Nej du, det här skulle aldrig slinka in i min studio, även om jag hade cash. Det är ungefär som daw-controllers för iPad, vidrigt!!

Puss 🙂

Själv tycker jag denna verkar fantastisk och skulle gärna se den i studion! Men priset avskräcker ju, men å andra sidan tror jag att fler såna här lösningar kommer dyka upp med tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog inte det digitala är så smidigt terror, om man gämför med analoga.

Jag har faktiskt tänkt innan detta vad skönt det skulle vara att bara fixa det man vill rakt in med händerna i programmet utan att med mus behöva sköta den här emuleringen av mixerbord, sen blir det ju dessutom bättre än mixerbord iom att man kan editera spåren med händerna också, som är våra främsta precitions verktyg

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog inte det digitala är så smidigt terror, om man gämför med analoga.

Jag har faktiskt tänkt innan detta vad skönt det skulle vara att bara fixa det man vill rakt in med händerna i programmet utan att med mus behöva sköta den här emuleringen av mixerbord, sen blir det ju dessutom bättre än mixerbord iom att man kan editera spåren med händerna också, som är våra främsta precitions verktyg

Mvh

ja smaken är som baken, somliga mer än andra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Slate själv sa för ett tag sen på Gearslutz något i stil med, "I didn't make this for the engineers of today, but for those of tomorrow". Vettigt sagt, och kul att någon tänker framåt och visar vägen för det som antagligen kommer vara det gällande.

Och detta skriver jag, som är ett stort fan av att ha fysiska reglage att jobba med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kikat på den där, värdelöst, totalt värdelöst ju, man skulle tröttna direkt på den där skiten, man kan ha den som prydnad i sitt rymdskepp men fan nej inte till att jobba med. Ge mig reglar och någonting jag kan ställa min starköl på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kikat på den där, värdelöst, totalt värdelöst ju, man skulle tröttna direkt på den där skiten, man kan ha den som prydnad i sitt rymdskepp men fan nej inte till att jobba med. Ge mig reglar och någonting jag kan ställa min starköl på.

Vad gämför du med? Om du gämför med ett riktigt bord har du en poäng. Om du gämför med in the box är detta steget mot en konsol om du frågar mig.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gämför du med? Om du gämför med ett riktigt bord har du en poäng. Om du gämför med in the box är detta steget mot en konsol om du frågar mig.

Mvh

Du är medveten om att jag inte menade in the box va? Jag sa också att jag hellre sitter med fysiska reglar. Jag håller med dig, fuck mus och tangentbord. Försöker använda det så lite som möjligt. En redig daw-controller funkar fin-fint för mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen förstår jag inte varför många stör sig på den här grejen. Så länge man jobbar med datorn så tycker jag bara att ett riktigt bord bara krånglar till allt. Här får man allt integrerat. Valfritt sequencer/inspelningsprogram som sömlöst interagerar med "konsollen"där touchkontrollen verkar vara riktigt smart uttänkt. Blev dock inte riktigt klok på om den även har egna preamps å grejer, som ett riktigt bord?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är medveten om att jag inte menade in the box va? Jag sa också att jag hellre sitter med fysiska reglar. Jag håller med dig, fuck mus och tangentbord. Försöker använda det så lite som möjligt. En redig daw-controller funkar fin-fint för mig 🙂

Haha, frågan var inte till dig 🙂

men när vi ändå är inne på det, med en daw kontroller måste du fortfarande använda mus och tangentbord när du redigerar, jag har inte hållit på så mycket med det, än kanske en halvtimme, men med den här har du verkligen allt framför dig, med daw kontroller känns det som en massa onödiga navigeringsklick?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, frågan var inte till dig 🙂

men när vi ändå är inne på det, med en daw kontroller måste du fortfarande använda mus och tangentbord när du redigerar, jag har inte hållit på så mycket med det, än kanske en halvtimme, men med den här har du verkligen allt framför dig, med daw kontroller känns det som en massa onödiga navigeringsklick?

Mvh

Precis därför jag avskyr dessa kontrollytor som hitills varit tillgängliga, dubbelt arbete, hela tiden. Som du säger, här har man rubbet tillgängligt även redigering.

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, frågan var inte till dig 🙂

men när vi ändå är inne på det, med en daw kontroller måste du fortfarande använda mus och tangentbord när du redigerar, jag har inte hållit på så mycket med det, än kanske en halvtimme, men med den här har du verkligen allt framför dig, med daw kontroller känns det som en massa onödiga navigeringsklick?

Mvh

Ja vet att det inte var till mig. Och du kanske ska läsa på lite. Finns massa controllers som låter dig styra plugins.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på Musikmesse i Frankfurt och tänker svänga förbi Steven Slate i morrn, är det något speciellt jag ska fråga om?

/Mats

Fråga om busskompressorn VBC när den kan tänkas komma http://www.gearslutz.com/board/8399995-post1.html

Samt när FG-X kommer i 64 bitars.

Och kolla med han hur deras pluggar jobbar i multi core cpu.

Jag har märkt av ibland att i Logic så kan det dra iväg cpu-spik när det blir många instanser slatedigitalprylar.

Sen ställ på han att han & Fabrice borde göra en kanalstrip. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på Musikmesse i Frankfurt och tänker svänga förbi Steven Slate i morrn, är det något speciellt jag ska fråga om?

Du får gärna fråga hur de har tänkt att man ska undvika belastningsskador på axlarna hos de som är tänkta att jobba regelbundet med så där stora pekskärmar. Har de funderat på ergonomin?

Småtrist fråga kanske, men högst relevant om produkten riktar sig till proffssegmentet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vet att det inte var till mig. Och du kanske ska läsa på lite. Finns massa controllers som låter dig styra plugins.

Visst, men fortfarande kommer man inte ifrån mus och tangentbord t.ex. när man fixar fades och klipper och klistrar, editerar spår m.m.

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, men fortfarande kommer man inte ifrån mus och tangentbord t.ex. när man fixar fades och klipper och klistrar, editerar spår m.m.

Jag kan både klippa, klistra, lägga till/ta bort spår med mera med min controller. Kan ställa in ett spår på "write" och styra fades (automations) manuellt med faders. Något mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan både klippa, klistra, lägga till/ta bort spår med mera med min controller. Kan ställa in ett spår på "write" och styra fades (automations) manuellt med faders. Något mer?

Ok, att du kan förstår jag men har du släppt helt att jobba med mus och tangentbord? Har svårt att se hur man effektivt jobbar med enbart controllern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Euphonix MC Mix placerad på mixerbordet precis framför mig och under bildskärmen (se bild). Jag använder den för automatiseringar ibland, men framförallt är det skönt att kunna lägga ut stereogrupper på bordet och kunna ändra dom lite enkelt i förbifarten, eller sololyssna på enskilda spår. Så jag skulle inte säga att den är en oumbärlig del i mitt workflow, men den ger mig översikt och möjlighet att snabbt göra små ändringar som jag inte känner att jag vill göra med mus och tangentbord. För mig är det en grymt skön setup. Sen vet jag flera som gör jättemycket jobb på sina DAW controllers, så det är väl lite "don efter person" tror jag. Men som jag skrev, det är kul att Slate rör om i grytan.

(PS. Ursäkta att bilden inte blev helt skarp, och fick med för lite av skärmen, men jag sitter och slösurfar i väntan på att få gå hem när datorn är klar med att exportera filer, så jag är inte världens bästa fotograf just nu)

studioforumbild.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...