Jump to content
Annons

Vem sjunger sämst?


SadamJR

Recommended Posts

Många trådar som startas i en positiv anda slutar snart i ett småaktigt och negativt munhuggande som sedan pågår i evighet. Här är en tråd där man kan vara negativ från början, vilket borde vara lockande för många. Desutom har ämnet om stjärnor som inte kan sjunga nyligen varit uppe i en annan tråd, och väckt intresse. Dax alltså att reda ut detta.

Jag undrar vilken artist, solo eller i band, ni tycker är den sämsta sångaren. Jag tycker att det är Plura. Hans röst är direkt obehaglig. Det finns något där som ger mig en känsla som påminner om sjösjuka. Hur Eldkvarn, med honom som sångare, har kunnat ge ut några plattor är för mig en ren gåta.

Så, vilken sångare har ni svårast för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Älskar Plura! Den här äckliga nya vågen svensk r'n'b är hemsk, killen som sjunger i "Ansiktet" har en riktigt vidrig röst. Peter Gabriel bör också nämnas.

Edit: Exhibit A:

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Jag tror jag har missförstått tråden. Det räcker alltså att man "inte tycker om" artisten för att han/hon ska rymmas inom frågeställningen "Vilken sångare har ni svårast för?"

En sorts (o)favvo-lista, alltså...

Kanon! Sådant får man ju aldrig nog av.

Inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Laleh... egentligen sjunger hon väl inte så dåligt men det är något i hennes röst som får mig att rysa av obehag. Sedan finns det en drös nya svenska artister som jag inte ens kan namnet på, som har i mina öron riktigt obekväma röster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar Plura! Den här äckliga nya vågen svensk r'n'b är hemsk, killen som sjunger i "Ansiktet" har en riktigt vidrig röst. Peter Gabriel bör också nämnas.

Edit: Exhibit A:

http://www.youtube.com/watch?v=hRCnOOD4tEg

Brukar vara en lugn och fridfull person men hur i HELA HELVETE har du mage att påstå att Peter Gabriel sjunger dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ovan nämnda skriver sina egna låtar (osäker ang Joe Strummer, och Ranelids insats är ju knappast sång). Det ger ju ändå en viss tolerans mot fulsång. Annars: Bob Dylan kanske jag skulle ha med i min lista.

...Jag lyssnade på PG:s Solsbury Hill i bilen häromdagen (Remastrad CD. Albumet heter "One" har jag för mig.) och jag har ingen kritik mot hans röst.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Usch +1 på Iglesias JR.

Jag tål inte Nicky Minaj röst. Hon sjunger inte särdeles dåligt men det är nåt med tonen i hennes röst, som hon driver med musik eller nåt, sen låter det som hon kör upp nåt i röven i slutet på varje fras.

Sorgligt nog har det kommit fler som låter som hon..

Redigerat av klasho
Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är det ett tekniskt fel involverat!

Så jävla illa sjunger han inte...

...eller, det hoppas jag i alla fall!

Dock avser inlägget att belysa den fantastiska inlevelsen och helvetiska "smöret" i tagningen.

Det får mig att rysa.

Kombon med att sedan vara kanske den absolut suraste sånginsats som någonsin gjorts...

Fy för den jävelen i havet vad jag mår illa av detta!

/Crunch'

Link to comment
Dela på andra sajter

Bob Dylan år 2012 är inte mycket att hurra över. Så himla dåligt att jag lämnade konserten efter en låt eller två.

Sångstilmässigt är det här det värsta jag vet:

Och då är väl Governor Andy lika illa. Och alla djävla fjortonåriga punksångare, för helvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig jag läst att det där är en upptagning från när han uppträdde playback. Han sjunger alltså arslet av sig för att det ska se äkta ut, men inte för publiken, utan det var väl någon vid mixerbordet som hörde hur det lät och spelade in det 😛

I don't know, just what I heard...

Men förbannat roligt att höra ändå 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig jag läst att det där är en upptagning från när han uppträdde playback. Han sjunger alltså arslet av sig för att det ska se äkta ut, men inte för publiken, utan det var väl någon vid mixerbordet som hörde hur det lät och spelade in det 😛

I don't know, just what I heard...

Men förbannat roligt att höra ändå 😆

Känner igen det där...

Nån Tv-studioinspelning tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Jag tror jag har missförstått tråden. Det räcker alltså att man "inte tycker om" artisten för att han/hon ska rymmas inom frågeställningen "Vilken sångare har ni svårast för?"

En sorts (o)favvo-lista, alltså...

Kanon! Sådant får man ju aldrig nog av.

Inte.

Ja, inte sant. Tanken var väl att ta fram den sångare man stör sig mest på, så rubriken kanske inte är klockren, men skriv vad ni vill, och blir det några diskussioner hoppas jag att de blir långdragna.

När det gäller Plura så tycker jag han har en märklig förmåga att låta som om han spyr och sjunger samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rihanna är min värsta. Blanding av att hennes röst inte tilltalar mig, att jag får lite obehagskänslor när sången är så melodynead, samt att alla hennes låtar är kass i min mening.

Lykke Li har jag också svårt för, men främst på grund av att jag tycker hon verka vara fruktansvärt osympatisk. Eller åtminstone framställer sig som så i media.

Sen håller jag med om att den nya svenska indiepop/rnb-musiken som främst gjort sig känd med Ansiktet och Lilla Sälskapet är förfärligt dålig.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Och så vet jag att "inte får tycker det" för hon ska ju hyllas av alla i gemensam kör men jag avskyr Adele. Hon är säkert tonsäker men jag tycker mest att hon gapar och skriker och pianoljudet på hennes låtar låter för komprimerat alternativt midi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar vara en lugn och fridfull person men hur i HELA HELVETE har du mage att påstå att Peter Gabriel sjunger dåligt?

hehe, jag sade inte att han sjunger dåligt utan spann vidare på TS första inlägg där det verkade handla mer om själva rösten än sången. Finns även en dos trolling i det då det verkar som att varenda studiogubbe född innan 1980 avgudar honom 😉 .

Jag klarar inte av den där äggiga, slemmiga tonen.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Och så vet jag att "inte får tycker det" för hon ska ju hyllas av alla i gemensam kör men jag avskyr Adele. Hon är säkert tonsäker men jag tycker mest att hon gapar och skriker och pianoljudet på hennes låtar låter för komprimerat alternativt midi.

You be crazy booooyyyy!
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...