Jump to content
Annons

RELEASE! Musikmemoarer: ROCKSTAR WANNABE


Valle

Recommended Posts

rw.cover.ext.jpg

SÅ! Nu kan jag lägga "bokförfattare" till CV:t 🙂 Inte en dag för tidigt. Jag har gått i författardrömmar sedan jag var tolv, då jag skrev min första novell. Ändå hann jag bli 45 innan jag fullbordade ett bokmanus. Vilket i och för sig berodde på att jag gick och blev rockstar-wannabe istället, och det gick ju sådär ... På gott och ont, dock; jag fick anledning att skriva en bok om det:

Rockstar Wannabe (storpocket, 300 sidor) är en självbiografisk skildring av livet som ung rockmusiker i 80-talets Malmö och drömmen om att bli rockstjärna. Om festerna och kärleken. Om ångestattackerna och de interna maktkamperna. Om ett lovande hårdrocksbands uppgång och fall ...

Ni som tycker att jag förtjänar 139 kr för ett exemplar av boken, och vill beställa ett (signerat såklart! 😉), PM:a mig så guidar jag er gladeligen därifrån. Det gäller även er med "anonym profil" – vi kan lösa detta utan att nödvändigtvis "avslöja" för mycket.

Det går också bra att kontakta mig via Facebook. Gör gärna det.

Passar på att tacka alla som på allehanda sätt visat intresse för boken och som sporrat mig att fullfölja arbetet sedan jag nämnde det på forumet för över tre år sedan. Ni är många och ni vet vilka ni är!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Valle-boken

Heh ... härlig benämning! 😉

Tack alla!

Och, ja, se till att "tjacka" boken. Även ni "anonyma", som sagt. Boken handlar visserligen om "lill-Valle" på 80-talet, men många av er kommer säkert att känna igen er. Som jag skriver i ett följebrev:

Under hela den nästan fyra år långa processen det tog mig att skriva Rockstar Wannabe var jag noga med att försöka återge min berättelse ur två perspektiv: den yngres respektive den äldres. Jag vill ge den yngre läsaren en kul men rättvis bild av Malmös glammiga 80-tal. Den äldre läsaren hoppas jag kunna bjuda på en rejäl nostalgitripp tillbaka till en saknad, svunnen tid.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara kul att lyssna på! Vilket år datum var det, har du möjlighet att lägga upp en länk till ljudfilen?

http://sverigesradio...artikel=2860392

http://sverigesradio...2071&grupp=7618

Här där det står "Lyssna 50 minuter" är själva programmet med nedkortad musik:

http://sverigesradio...?programid=2071

Ursäkta trådkap...

Grattis till boken!

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Starkt jobbat. Modigt att 'hänga ut' sig själv och så mycket om ens liv med.

Tack!

Modigt ... Njao, det är det kanske. Det var många som sa liknande till mig under skrivandets gång: "Ska du verkligen blotta dig på det viset?" Men jag antar att jag är för fåfäng för att tänka i sådana banor; jag är ju en rockstar – om än bara wannabe; och i det jobbet ingår att blotta sin person i memoarer när man passerat 40-årsstrecket 😄

Så, sänd mig ett PM 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man ska ha ett ex! Funderade en gång i tiden på att skriva något liknande men insåg nånstans att det bara skulle bli en bok liknande de musikbios som jag föraktar, med en massa tokstollerier under inflytande. Behåller dem som fyllehistorier som brukar få kidsen att flockas omkring mig när lusten faller på att berätta--- 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Här där det står "Lyssna 50 minuter" är själva programmet med nedkortad musik:

Ursäkta trådkap...

Kul att höra ! Hade ändå velat höra mer "rock-historier"/skrönor för att få fem rockbjörnar. Kul grej! 🙂

Ursäkta trådkap...

Grattis igen till boken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Behåller dem som fyllehistorier som brukar få kidsen att flockas omkring mig när lusten faller på att berätta--- 🙂

Jag delar med mig av några fyllehistorier, men bara för att de har en funktion för min story, där de beskriver situation och omgivning. Ingen memoar utan fylla 😉

Kommer den som ljudbok?

Dessvärre inte.

Känner författaren att malmö utvecklats till det positiva eller negativa från hur det var när du var ung?

Mitt ombud kontaktar dig snart för att köpa ett ex.

För artisterna har det blivit tuffare; det är svårare att "bli något" idag än det var på 80-talet. Å andra sidan var det tuffare för artisterna då att "bli något" än det var för artisterna på 60-talet. Så trenden håller nog i sig.

Ser framemot beställningen!

ser fram emot att läsa den - får skicka fram en bulvan

hoppas det inte bara blir tonårsskildringar

Skicka fram bulvanen. Vi löser det här!

Lite tonårsskildring blir det såklart, det är ju en tonårings story – fast berättat ur ett vuxet perspektiv. Du kommer att le igenkännande på många ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Modigt ... Njao, det är det kanske. Det var många som sa liknande till mig under skrivandets gång: "Ska du verkligen blotta dig på det viset?"

Jo, jag tänkte inte bara på att lämna ut sig, utan lämna ut sig under beskrivningen "Wannabe". Tycker det är starkt!

Själv är man paranoid nog att ha jobbat med att få bort så mycket info som möjligt om en själv från Google å shit. Så, ja .. tummen upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det några sexscener?

Ja, men inga överdrivet utmålade. Läsaren är smart nog att "fylla i" själv ... Sedan har jag hört att om det är något författardebutanter har problem med, så ar det att (be)skriva sexscener.

Sant.

Jo, jag tänkte inte bara på att lämna ut sig, utan lämna ut sig under beskrivningen "Wannabe". Tycker det är starkt!

Åh, OK. 🙂 Fast återigen, för mig är det där inte så märkvärdigt. Jag är (eller var) en wannabe. De flesta av oss är ju mer eller mindre wannabe:s, tills marknaden (inkomsterna) säger annat, eller tills vi lägger av. "Styrkan" ligger nog inte så mycket i att tala om för andra att man är en wannabe (det vet ju alla redan, typ), utan i att inse det själv. Och då är det inte längre särskilt utlämnande.

Fast jag gillar titeln skarp ... långt mer än det som var arbetsnamnet väldigt långt in i skrivarprocessen: Fet dynamit – blöt stubin. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul för dig, Valle. Jag hade kanske läst din bok om jag inte behövde läsa så mycket facklitteratur - skönlitteratur och dylikt finns liksom inte ens på kartan i dagsläget

Jag förstår, Zakyath. Men å andra sidan, även min bok är ju en form av facklitteratur! 😉 Jag är dessutom inte alls främmande för att ge dig kraftig studentrabatt, så ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...