Jump to content
Annons

RELEASE! Musikmemoarer: ROCKSTAR WANNABE


Valle

Recommended Posts

EDIT: 20 november 2013: Observera att detta är en edit/uppdatering på en förhållandevis gammal tråd. Senaste info tar vid i inlägg #91.

rw.cover.ext.jpg

SÅ! Nu kan jag lägga "bokförfattare" till CV:t 🙂 Inte en dag för tidigt. Jag har gått i författardrömmar sedan jag var tolv, då jag skrev min första novell. Ändå hann jag bli 45 innan jag fullbordade ett bokmanus. Vilket i och för sig berodde på att jag gick och blev rockstar-wannabe istället, och det gick ju sådär ... På gott och ont, dock; jag fick anledning att skriva en bok om det:

Rockstar Wannabe (storpocket, 300 sidor) är en självbiografisk skildring av livet som ung rockmusiker i 80-talets Malmö och drömmen om att bli rockstjärna. Om festerna och kärleken. Om ångestattackerna och de interna maktkamperna. Om ett lovande hårdrocksbands uppgång och fall ...

Ni som tycker att jag förtjänar 139 kr för ett exemplar av boken, och vill beställa ett (signerat såklart! 😉), PM:a mig så guidar jag er gladeligen därifrån. Det gäller även er med "anonym profil" – vi kan lösa detta utan att nödvändigtvis "avslöja" för mycket.

Det går också bra att kontakta mig via Facebook. Gör gärna det.

Passar på att tacka alla som på allehanda sätt visat intresse för boken och som sporrat mig att fullfölja arbetet sedan jag nämnde det på forumet för över tre år sedan. Ni är många och ni vet vilka ni är!

EDIT: 20 november 2013: Observera att detta är en edit/uppdatering på en förhållandevis gammal tråd. Senaste info tar vid i inlägg #91.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är ju omslaget till Valles bok. Det ser väl alla? 🙂

Är den släppt ännu - eller hur ser planeringen ut?

😄

Det finns dessvärre inget exakt releasedatum (ännu). Men om jag får som jag hoppas, så innan jul...

Link to comment
Dela på andra sajter

OT: f ö tänkte jag "Xbox och/eller- Playstation"spels-titel direkt 😄

Bli en rockstarwannabe för några timmar. Du kan spela power chords som om det inte fanns någon morgondag, sjunga som två (!) lärkor hooka upp med forummedlemmar, starta band, prova olika distpedaler (för att egentligen bara använda en, DS-1:an).

Slår vad om att att herr Valle redan skissar på uppföljaren as we speak; "Rockstarwannabe II - the rage still going on"...

OnT: nåja, ska bli spännande att läsa den här boken 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Slår vad om att att herr Valle redan skissar på uppföljaren as we speak; "Rockstarwannabe II - the rage still going on"...

He he... "Rockstarwannabe II - the rage still going on"; det lät ju lite häftigt, faktiskt!

Men nej, någon uppföljare på den här blir det nog inte. Det hände inte så mycket mer spännande på den fronten efter att 198x blev 199x. Såvida jag inte ska berätta om det riktiga "nederlaget" 😉

Däremot har jag kanske börjat skriva på något annat spännande, vem vet... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Däremot har jag kanske börjat skriva på något annat spännande, vem vet... 😄

Hmmm efter "Wannabe Rockstar" mitt liv som studio forumtroll kanske? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kul 😉

Jag är lite nyfiken på vad som händer om du får en recension eller en fråga vid en eventuell signering av boken, som inte är på ett sätt som författaren godkänner?

Edit: som

Redigerat av Henber77
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt roligt. En garanterad storsäljare. Jag ser mycket fram att besöka din monter på bokmässan 2013.

Jag är förstås helt allvarlig. Jag tror absolut att det finns en hyfsat stor intresserad läsarskara för din bok.

Se nu bara för fan till att INTE blir stjärna innan releasen. Då spricker ju hela konceptet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uhm, kul med en bok. Men varför skulle någon vara intresserad av en biografi av dig?

Hur som helst, lycka till 🙂.

Vad kul 😉

Jag är lite nyfiken på vad som händer om du får en recension eller en fråga vid en eventuell signering av boken, som inte är på ett sätt som författaren godkänner?

Edit: som

😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför skulle någon vara intresserad av en biografi av dig?

Berättigad fråga.

Fast nu är Rockstar Wannabe ingen biografi per se. Det är en berättelse om hur det var att vara ung och vild rockmusiker (wannabe) i Malmö under 80-talet; om spelningarna, festerna, drogerna, problem med lagens väktare, kärleksbekymmer och annat smått och gott.

Givetvis är det "min" berättelse, och som en röd tråd genom boken löper hårdrocksbandet jag var med att bilda redan 1982, endast tretton år gammal. Så lite fokus på "Valle" blir det, förstås, men det är ändå livet runtomkring jag vill skildra.

Boken har tagit mig två år att skriva. Jag har varit i kontakt gamla vänner, ex-flickvänner, lärare, journalister, musiker m.fl., för att samla underlag. Jag har älskat varje minut av arbetet, nästan, och jag är fruktansvärt stolt över boken. När jag först började tala om att börja skriva på en bok, som skulle handla om rockstar-wannabelivet på 80-talet, fick jag ofta frågan: "Fan, vad najs, Valle. Men... Vem skulle vilja läsa om en rockstar wannabes liv?" Mitt svar var alltid detsamma:

Jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berättigad fråga.

Fast nu är Rockstar Wannabe ingen biografi per se. Det är en berättelse om hur det var att vara ung och vild rockmusiker (wannabe) i Malmö under 80-talet; om spelningarna, festerna, drogerna, problem med lagens väktare, kärleksbekymmer och annat smått och gott.

Givetvis är det "min" berättelse, och som en röd tråd genom boken löper hårdrocksbandet jag var med att bilda redan 1982, endast tretton år gammal. Så lite fokus på "Valle" blir det, förstås, men det är ändå livet runtomkring jag vill skildra.

Boken har tagit mig två år att skriva. Jag har varit i kontakt gamla vänner, ex-flickvänner, lärare, journalister, musiker m.fl., för att samla underlag. Jag har älskat varje minut av arbetet, nästan, och jag är fruktansvärt stolt över boken. När jag först började tala om att börja skriva på en bok, som skulle handla om rockstar-wannabelivet på 80-talet, fick jag ofta frågan: "Fan, vad najs, Valle. Men... Vem skulle vilja läsa om en rockstar wannabes liv?" Mitt svar var alltid detsamma:

Jag.

Okej! Låter genast mycket intressantare! Får se till att skaffa ett exemplar!

Och som sagt! Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se nu bara för fan till att INTE blir stjärna innan releasen. Då spricker ju hela konceptet.

Inga problem alls! 😄

Så det är en riktig bok? Är du inte rädd för att folk ska läsa fel?

Jag förstår inte riktigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Berättigad fråga.

Fast nu är Rockstar Wannabe ingen biografi per se. Det är en berättelse om hur det var att vara ung och vild rockmusiker (wannabe) i Malmö under 80-talet; om spelningarna, festerna, drogerna, problem med lagens väktare, kärleksbekymmer och annat smått och gott.

Givetvis är det "min" berättelse, och som en röd tråd genom boken löper hårdrocksbandet jag var med att bilda redan 1982, endast tretton år gammal. Så lite fokus på "Valle" blir det, förstås, men det är ändå livet runtomkring jag vill skildra.

Boken har tagit mig två år att skriva. Jag har varit i kontakt gamla vänner, ex-flickvänner, lärare, journalister, musiker m.fl., för att samla underlag. Jag har älskat varje minut av arbetet, nästan, och jag är fruktansvärt stolt över boken. När jag först började tala om att börja skriva på en bok, som skulle handla om rockstar-wannabelivet på 80-talet, fick jag ofta frågan: "Fan, vad najs, Valle. Men... Vem skulle vilja läsa om en rockstar wannabes liv?" Mitt svar var alltid detsamma:

Jag.

Håller med om att det hela blir intressant här, jag bokar ett exemplar jag också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till boksläppet

jag är hlet klart intresserad av att läsa.. däremot har jag för taskig syn för små pocket böcker

hoppas man kan köpa i pdf framöver..eller kanske talbok tom i den bästa av världar

jävligt kul iaf! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...