Jump to content
Annons

RELEASE! Musikmemoarer: ROCKSTAR WANNABE


Valle

Recommended Posts

Postat (redigerat)

för att tråden handlar om en bok, och inte om musik.

OK, Zakyath! Eftersom du tycks ha fått medhåll på varje inlägg du har skrivit i den här tråden, samt med tanke på det faktum att det är min bok det gäller (jag riskerar att bli väldigt partisk i frågan), så tänker jag inte studsa upp mig mot det.

Om tråden anses bryta mot forumreglerna ber jag någon moderator flytta tråden till Off Topic vid första bästa tillfälle.

Redigerat av Valle
  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hehe... Sorry, inga avslöjanden om Claes. Men man skulle kanske fundera ut några... 😉 Även om Claes var ett lika stort arsle som alla oss andra, så var han en av de få man försökte hålla sig bäst på god fot med. Han var nämligen en ovärderlig resurs i inspelningstekniska frågor. Claes producerade en av våra tidigare demos; jag har den kvar – på kassett!

det är väl värt nåt kapitel?

eller blir det bara supa å knulla å ingen musik - som dom flesta rockmemoarer? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

eller blir det bara supa å knulla å ingen musik - som dom flesta rockmemoarer? 😄

Mycket musik, en hel del fest, lagom med tjafs, inte överdrivet mycket knulla, en och annan inhalerad ånga...

Allt som hör en wannabe till 😄

Edit;

det är väl värt nåt kapitel?

Fan om man inte skulle ta och slänga in en snabb notis om den demoinspelningen, ändå... Bra idé. (Vad säger du, Claes? 😉)

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan om man inte skulle ta och slänga in en snabb notis om den demoinspelningen, ändå... Bra idé. (Vad säger du, Claes? 😉)

Kör hårt - det kan bli kul att läsa. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Ah, bumpar den här lite försiktigt, då manuset är klart.

Återstår tryck!

FY FAAAN VA JA E BRAA! (Föreställ er mig med studentmössa, intrasslad i blågula volanger och visslandes i visselpipa och aspackad.)

Jag är dock inte packad. As, alltså.

Nu är det nära.

rw.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen skulle dock gjort ett annat omslag.

Bra notering.

Även om jag personligen är nöjd med omslaget så kan jag medge att bilden på mig är lite töntig ... men det är faktiskt lite det som är meningen. Efter många omslagskandidater var den här den som skrek mest "wannabe" 😉

(Faktum är att beslutet vandrade fram och tillbaka mellan ovan omslag och ett annat som var lite snyggare, eller snarare "coolare". Det som bekymrade mig lite var att det senare "ville mer" än vad som var sanningen i min berättelse. Det blev lite patetisk-varning över det ...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra notering.

Även om jag personligen är nöjd med omslaget så kan jag medge att bilden på mig är lite töntig ... men det är faktiskt lite det som är meningen. Efter många omslagskandidater var den här den som skrek mest "wannabe" 😉

(Faktum är att beslutet vandrade fram och tillbaka mellan ovan omslag och ett annat som var lite snyggare, eller snarare "coolare". Det som bekymrade mig lite var att det senare "ville mer" än vad som var sanningen i min berättelse. Det blev lite patetisk-varning över det ...)

Aha ok

Jag såg framför mig en bild där du satt vid ett bord på en rockklubb typ kb med massa tomma glas och flaskor framför dig tidigt en morgon. Och där alla människor runt omkring dig går i ultrarapid. Som det blir när man fotar bilar på en motorväg typ så här, http://www.photographyblogger.net/night-traffic/

Men du och bordet står still i bilden och du tittar lite vid sidan om kameran.

Men som sagt det var vad jag fick framför mig i min hjärna. Jag tror på att ju fetare omslag man har desto mer lockar det köparen.

Edit: men sen och andra sidan kanske det bara är jag som tycker det omslaget skulle vara fetare 🙂

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg framför mig en bild där du satt vid ett bord på en rockklubb typ kb med massa tomma glas och flaskor framför dig tidigt en morgon. Och där alla människor runt omkring dig går i ultrarapid (...) Men du och bordet står still i bilden och du tittar lite vid sidan om kameran.

Oj, det var en detaljrik återgivning, en bra sådan. Dessvärre får vi nöja oss med mitt B-omslag, och så får vi se vad som händer vid eventuell uppföljare ... 😉

Född 1959? Är det därför du har sånt gubbhat och gubbnoja?

Jag hatar inte gubbar, din gubbe! Däremot köper jag inte vissa gubbars "jag är den fulländade generationen, inga fler kunskaper eller tekniker behövs"-mentaliteten som de oftast inbillar sig är fallet.

Jag föddes för övrigt i november 1968. Och jag är en stolt gubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det var en detaljrik återgivning, en bra sådan. Dessvärre får vi nöja oss med mitt B-omslag, och så får vi se vad som händer vid eventuell uppföljare ... 😉

Jag hatar inte gubbar, din gubbe! Däremot köper jag inte vissa gubbars "jag är den fulländade generationen, inga fler kunskaper eller tekniker behövs"-mentaliteten som de oftast inbillar sig är fallet.

Jag föddes för övrigt i november 1968. Och jag är en stolt gubbe.

Nån sån gubbe har jag aldrig träffat,..

Starkt gjort att skriva en bok, att både komma igång och att fullfölja. Jag har varit med om en del inom musiken jag med, men att få ihop en bok? Jag kan skriva korta grejer så här så det duger men inte en hel bok. Mitt "Sommar" i P1 får vara min bok...

Grattis till boken!

Edit : Omslaget tycker är riktigt bra. Det säger ju tydligt vad det handlar om. I en drös med flera böcker ser man den här först.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Starkt gjort att skriva en bok, att både komma igång och att fullfölja. Jag har varit med om en del inom musiken jag med, men att få ihop en bok? Jag kan skriva korta grejer så här så det duger men inte en hel bok. Mitt "Sommar" i P1 får vara min bok...

Grattis till boken!

Tackar!

Jag måste erkänna att jag själv också under skrivprocessens gång blev lite förvånad över att det bara "rullade på" utan skrivkramp. Och när det närmade sig slutet tänkte jag att "fan i mig – jag kommer alltså att lyckas knåpa ihop en hel bokjävel!". Ännu mer förvånad blev jag när jag konstaterade att boken hamnade på 400+ sidor, vilket jag av budgetskäl blev tvungen att reducera till max 300 sidor. Och det jobbet – att sålla bort – var mer tidskrävande än jag någonsin kunnat drömma om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det jobbet – att sålla bort – var mer tidskrävande än jag någonsin kunnat drömma om.

men extramaterialet kommer förstås finnas tillhanda på nätet som en pdf - graaatiss 😱😎

gick det inte att minska typsnittet eller liknande istället?

400 sidor är imponerande även om det skulle vara en hel del dravel

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tackar!

Jag måste erkänna att jag själv också under skrivprocessens gång blev lite förvånad över att det bara "rullade på" utan skrivkramp. Och när det närmade sig slutet tänkte jag att "fan i mig – jag kommer alltså att lyckas knåpa ihop en hel bokjävel!". Ännu mer förvånad blev jag när jag konstaterade att boken hamnade på 400+ sidor, vilket jag av budgetskäl blev tvungen att reducera till max 300 sidor. Och det jobbet – att sålla bort – var mer tidskrävande än jag någonsin kunnat drömma om.

Äh de 100 bortsållade handlar väl mest om alla oss forummuppar ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

gick det inte att minska typsnittet eller liknande istället?

400 sidor är imponerande även om det skulle vara en hel del dravel

Jag testade att minska/byta typsnitt. Men det stjälpte mer än hjälpte. Dispositionen blev lidande, och jag kände att jag behövde prioritera "easy on the eye"-konceptet. Jag är trots allt debutant; hellre att läsaren ger min berättelse en chans och slår ihop boken halvvägs på grund av "dravel" ( 😉), än för att boken var "jobbig" för ögonen.

Du borde hyra Ozzy Osbourne att läsa in ljud-bok format. Jävlar va crazy det skulle bli ..

Det som är ännu mer crazy är att jag faktiskt har fått några erbjudanden om att få boken inläst(?) – dock inte av Ozzy, he he ...

Äh de 100 bortsållade handlar väl mest om alla oss forummuppar ändå

En del forummuppar gick nog fortfarande i blöja när jag var rockstar-wannabe 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...