Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2010!


laxlaxlax

Recommended Posts

Annons
  • Svar 257
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jessica Andersson (solklart bäst)

Pernilla Wahlgren (klart bäst dessförinnan, en riktig modern schlager)

Anna Bergendahl (Klar utmanare också, tillhör topptrion)

Darin (helt ok, bra sånghook i refrängen)

Timoteij

Andreas Johnson

Salem Al Fakir

Ola

Eric Saade

Peter Jöback

rangordnat

Fast...

småbarnen som röstar (som de intervjuade) gillar ju Eric Saade.

Men det är nog för att de förväxlar Manboy med Gameboy.

Bra jobbat, Sverige!

Ska EuroVisionFinalen gå i Göteborg 2011 nu då!?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast...

småbarnen som röstar (som de intervjuade) gillar ju Eric Saade.

Men det är nog för att de förväxlar Manboy med Gameboy.

Bra jobbat, Sverige!

Ska EuroVisionFinalen gå i Göteborg 2011 nu då!?

🙂

Gör vi med pga det här gänget låtar så lovar jag att jag ska äta all gul nästa vinter

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför röstar Svenska folket alltid fram låtar som inte är något bra?

Visst.. Hennes röst är helt underbar. Men låten är alldeles för vanlig.

Det är en låt man kan höra på radion en vanlig dag utan att tänka mer på den förutom hennes röst.

Jag blir så lack.

Fan!

Salem Al Fakir skulle ju vinna!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför röstar Svenska folket alltid fram låtar som inte är något bra?

Visst.. Hennes röst är helt underbar. Men låten är alldeles för vanlig.

Det är en låt man kan höra på radion en vanlig dag utan att tänka mer på den förutom hennes röst.

Jag blir så lack.

Fan!

Salem Al Fakir skulle ju vinna!!!

HAHAHA driver du med mig???

Jag tycker precis tvärtom.

Låten är den som är minst sämst av dom har presenterats. Men hennes sång kan man likställa med Kermit i mupparna och belinda carlisle, get vibrato!

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodifestivalen är korrupt, jurryn är korrupt, och valet av deltagare är sjukt jävla dåligt. Det är fan inte en tävling. Det är bara ett jävla barnkalas för vuxna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Toto har ju alltid gått bra i sverige (och dåligt i europa?), så det var ju ingen större skräll tycker jag. Låten har ändå större chans än Salems i sammanhanget svåra låt, men för egen del spelar det ingen roll. Det roliga med ESC är att höra på alla andra länders bidrag. Det är nu det börjar =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Toto har ju alltid gått bra i sverige (och dåligt i europa?), så det var ju ingen större skräll tycker jag. Låten har ändå större chans än Salems i sammanhanget svåra låt, men för egen del spelar det ingen roll. Det roliga med ESC är att höra på alla andra länders bidrag. Det är nu det börjar =)

Var kom Toto in i bilden!?? Nån liknelse som jag missat?

Salems låt var ju underbart bra, den tyckte jag om direkt första gången jag hörde den... Annas låt krävde några genomlyssningar för att riktigt tycka den var bra.

...salem borde vunnit, den låten var helt klart bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kom Toto in i bilden!?? Nån liknelse som jag missat?

Salems låt var ju underbart bra, den tyckte jag om direkt första gången jag hörde den... Annas låt krävde några genomlyssningar för att riktigt tycka den var bra.

...salem borde vunnit, den låten var helt klart bäst!

Nä jag tyckte bara den lät extremt mycket totoballad. Hör mycket likheter med flera låtar från kingdom of desire och tambu. Bland annat denna... Fanns flera bidrag som kändes mycket som amerikansk västkustmusik, även salems låt. Det är i och för sig en genre som är lite på gång igen har jag förstått, men jag har fortfarande inte fattat varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

alla låtar sög förutom keep on walking + att allt är playback (vilket jag tagit upp tidigare i tråden) och det var askul när alexander rybak skulle sjunga (då det inte var playback) då han sjöng brutalt falskt

Inga tävlande bidrag får framföras playback. Däremot stöttar man ofta upp leadsången med både dubbar och stämmor för att det ska låta fett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskar har inget sinne för musik. Så ÄR det bara! Lika bra att vänja sig med det. Håller med om att Salem skulle vinna.

Innebär det att du tycker att Salem är dålig eller att du inte är svensk? 😆

Själv tycker jag att det var kul att Anna vann. Sen tror jag ju inte hon kommer vinna med den mediokra låten men rösten är fin som snusen under min läpp! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskar har inget sinne för musik. Så ÄR det bara! Lika bra att vänja sig med det. Håller med om att Salem skulle vinna.

Håller med!

TAGES

SPOTNICKS

MASCOTS

ABBA

ROXETTE

EUROPE

BJÖRN SKIFS

LANDSLAGET

MESHUGGAH

Och allt annat skräp som kommer från detta stora land, bli nåt för fan nån gång...annars så startar jag ett vinterkrig mot finland och sedan knullar vi ryssland av bara farten, eh! 😉

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, antar att rätt låt vann även om jag höll på Jessicas fina ballad. Hur Saade kunde komma trea övergår mitt förstånd. Var det duschen som var så ball att ett par hundra tusen fjortisar kände ett behov av att rösta på honom?! Eller var det jag som missade ngt stort i sången...

Pernillas låt lät som en schlager - och kom sist! Fakir imponerade inte förutom lite vid refrängen. Han har gjort mycket bättre än så men kom ändå på andra plats.

Darin hade också en - i sammanhanget - fin låt men tyckte inte att han gjorde den rättvisa. Timoteij hade jag på en andra placering. Tror att gruppen och Jessica hade gjort bäst ifrån sig på ESC.

Återstår att se hur Annas countrylåt kommer att tas emot av övriga Europa. En fingervisning fick vi redan ikväll när utlandsjuryn valde bort henne till förmån för Darin, Fakir och, av någon anledning, totalt intetsägande Ola.

Sist kom vi på 21:a plats, så än finns det utrymme längre bak.

Men inte sååå många gånger till, Björkman!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga tävlande bidrag får framföras playback. Däremot stöttar man ofta upp leadsången med både dubbar och stämmor för att det ska låta fett.

Sången ja, den är det ända som är i så fall 50 riktig alla instrument är ju playback, jag säger inget om det är bakgrundsfolk men om man uppträder som ett band vill man ju att de sa spela riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, antar att rätt låt vann även om jag höll på Jessicas fina ballad. Hur Saade kunde komma trea övergår mitt förstånd. Var det duschen som var så ball att ett par hundra tusen fjortisar kände ett behov av att rösta på honom?! Eller var det jag som missade ngt stort i sången...

Pernillas låt lät som en schlager - och kom sist! Fakir imponerade inte förutom lite vid refrängen. Han har gjort mycket bättre än så men kom ändå på andra plats.

Darin hade också en - i sammanhanget - fin låt men tyckte inte att han gjorde den rättvisa. Timoteij hade jag på en andra placering. Tror att gruppen och Jessica hade gjort bäst ifrån sig på ESC.

Återstår att se hur Annas countrylåt kommer att tas emot av övriga Europa. En fingervisning fick vi redan ikväll när utlandsjuryn valde bort henne till förmån för Darin, Fakir och, av någon anledning, totalt intetsägande Ola.

Sist kom vi på 21:a plats, så än finns det utrymme längre bak.

Men inte sååå många gånger till, Björkman!

Kunde nästan inte skrivit det bättre själv. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Salem borde ha vunnit, plus något som jag störde mig väldigt mycket på var under hans framträdande var när han klev upp från pianot för att bara sjunga och blev avbytt på pianot av en annan som bara flamsade och började dricka vatten under låten något som jag störde mig väldigt mycket på.

Ska det vara så svårt att spela till playback normalt?

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Salem borde ha vunnit, plus något som jag störde mig väldigt mycket på var under hans framträdande var när han klev upp från pianot för att bara sjunga och blev avbytt på pianot av en annan som bara flamsade och började dricka vatten under låten något som jag störde mig väldigt mycket på.

Ska det vara så svårt att spela till playback normalt?

Det var ju det bästa med hela finalen!! haha jag skrattade så jag vek mig dubbel...

Björn Gustafsson is the man!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju det bästa med hela finalen!! haha jag skrattade så jag vek mig dubbel...

Björn Gustafsson is the man!!!

Håller med helt, en av få roliga grejer under finalen faktiskt 🙂

Ser att många hyllar salem men jag kan inte för allt i världen förstå mig på verserna, kändes som en låt med rätt ok refräng och femtioelva break ungefär 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med!

TAGES

SPOTNICKS

MASCOTS

ABBA

ROXETTE

EUROPE

BJÖRN SKIFS

LANDSLAGET

MESHUGGAH

Och allt annat skräp som kommer från detta stora land, bli nåt för fan nån gång...annars så startar jag ett vinterkrig mot finland och sedan knullar vi ryssland av bara farten, eh! 🙂

hahaha...klockrent...tack!

//Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...