Jump to content
Annons

Varifrån kommer er avatar?


Rabieshund

Recommended Posts

Annons
Min ritade jag själv för några år sedan i samband med några seriestrippar jag gjorde om en emopojke som blev ganska roliga. På hans tröja står det "I Hate Myself" som är/var ett band. Var tänkt att bli en webserie men kom aldrig så långt. Laddade upp den för lääänge sen och har inte orkat byta!

Skickade du 20 seriestrippar till Metro för att kunna vinna 50 000:- ?

Det gjorde jag!

Skickade alltså, inte vann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min är en fyruddig guldstjärna, roterad 45° medurs, på diffusblå bakgrund och med kvasitransparant text, "Valenzia Vision", i förgrunden. Avataren kommer från min hjärna (jo, jag har en sådan) (hjärna, alltså).

Min avatar är definitivt forumets snyggaste. T.o.m. snyggare än Olsbergs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min är en fyruddig guldstjärna, roterad 45° medurs, på diffusblå bakgrund och med kvasitransparant text, "Valenzia Vision", i förgrunden. Avataren kommer från min hjärna (jo, jag har en sådan) (hjärna, alltså).

Min avatar är definitivt forumets snyggaste. T.o.m. snyggare än Olsbergs.

Min är snyggare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min föreställer en helvetesgris fast kan inte som du tänker dig den. Efterträdare till Slickepinnestrollet vars främsta mål i livet var att ta livet av sin rike farbror med hjälp av kastade granatbomber. Så kan det gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min föreställer kärlek, såklart!

Är det en målning eller ett foto?

Min avatar är ett porträtt taget med laptopens inbyggda kamera. Blir lite fish-eye-känsla om man går nära linsen.

Sedan förstärkte jag det genom att tona mot svart i hörnen och slängde på lite sepia.

Den förra bilden var en South Park-inspirerad version av mig själv drickandes öl i hawaiskjorta. Kändes kul under några veckor och hängde med ytterligare något år innan jag fick tummen ur att updatera.

Innan dess var det boot screen från Commodore 64. För att det var den första dator jag gjorde musik på. Det kändes mycekt stort på den tiden. 3 rösters monfonisk subtraktiv syntes där varje rösts vco, filter etc kunde styras individuellt. Dessutom kunde man byta vågformer och modulera ljuden blixtsnabbt. De som lekt med hårdvaran sidstation eller programmet sidplayer förstår vad jag yrar om. 😄

Edit: Stämde av med wikipedia om mitt minne av SID-chippet. Det verkar ha varit DCO's med ett gemensamt filter. Däremot hade varje röst egen ADSR för amplituden.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Är det en målning eller ett foto?

Min avatar är ett porträtt taget med laptopens inbyggda kamera. Blir lite fish-eye-känsla om man går nära linsen.

Sedan förstärkte jag det genom att tona mot svart i hörnen och slängde på lite sepia.

Den förra bilden var en South Park-inspirerad version av mig själv drickandes öl i hawaiskjorta. Kändes kul under några veckor och hängde med ytterligare något år innan jag fick tummen ur att updatera.

Innan dess var det boot screen från Commodore 64. För att det var den första dator jag gjorde musik på. Det kändes mycekt stort på den tiden. 3 rösters monfonisk subtraktiv syntes där varje rösts vco, filter etc kunde styras individuellt. Dessutom kunde man byta vågformer och modulera ljuden blixtsnabbt. De som lekt med hårdvaran sidstation eller programmet sidplayer förstår vad jag yrar om. 😛

Edit: Stämde av med wikipedia om mitt minne av SID-chippet. Det verkar ha varit DCO's med ett gemensamt filter. Däremot hade varje röst egen ADSR för amplituden.

Lite off topic men eftersom det är offtopic... det finns väl eller fanns, någon som synthar med SID-chippet? Nästan löjligt poppis i vissa kretsar vill jag minnas. Dock ej mina kretsar, de är slutna för allmänheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off topic men eftersom det är offtopic... det finns väl eller fanns, någon som synthar med SID-chippet? Nästan löjligt poppis i vissa kretsar vill jag minnas. Dock ej mina kretsar, de är slutna för allmänheten.

Var det där en medveten ordvits? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Min bokhylla, min programvara eller iofs Apples som jag på nåt sätt får nyttjanderätt till via nån slags licens grunka eller nåt iom att jag pröjsat. Kanske dax att byta iofs, funderar på vår Magnolia men får vänta till sommarn då. Blir lite snyggare bild när den blommar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off topic men eftersom det är offtopic... det finns väl eller fanns, någon som synthar med SID-chippet? Nästan löjligt poppis i vissa kretsar vill jag minnas. Dock ej mina kretsar, de är slutna för allmänheten.

Ja, dels tillverkades en ljudmodul som hette Sidstation i Göteborg. Och sedan fans det ett ljudkort för Windowsmaskiner med SID-chip på sig också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min föreställer en skum leksakshund, som typ följde med ett happy meal eller nåt i den stilen. Den ger ifrån sig ett burkigt ljud när man rör på ena örat. Samplingen låter som den är i 2bitars upplösning ungefär. Tyckte att den kändes väldigt "electronica" på nåt vis! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är det en stackars kamel som inte fått vatten på en månad. Men snart är det väl tomtedags igen.

Edit: hsdhjSDKVjkcf (dvs stavfel)

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
thrinithan (oregistrerad)

Min avatar är tagen från en av logotyperna till bandet Cryptopsy.

Såhär ser den ut i sin helhet

2669.jpg

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...