Jump to content
Annons

made in sweden på tv4onsdag. 21-22


sixties

Recommended Posts

på tv just nu, ska laila och anders bagge + andreas karlsson göra låtar med 2 svenska talanger och lancera dem

kan bli intressant kanske.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 187
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fy fan vad det sved när Desmond satt där som en överjäst deg och sa it sucks. Vet inte om en topplistelåt skulle kunna motivera mig att jobba ihop med en sån osympatisk människa.

Ja han var inte trevlig! Intressant program iaf.

Fy fan. Men jag vill ha hans studios!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade Anders Bagge och den där unga killen, Kim heter han har jag för mig, i december när jag körde ljud på en restaurang. Dom var där och testade en av låtarna och killen har minsann en speciell röst!

Bagge är jävligt trevlig iaf 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan tycka att Desmond var lite bufflig! Tycker båda har både rätt och fel. Men sen är det ju som Anderas sa. Amerikaner har ett sätt att dom säger rätt ut vad dom tycker och tänker. Och vill gärna visa vart skåpet ska stå. "American awesome dude"! Samtidigt som när man får den kritiken så ska man inta svälga allt med hull & hår. Bara skita i det!

Att han sen har skrivit tusentals låtar och haft 70 låtar på top 40 listor hör egentligen inte hit. Bara ett fånigt sätt för att få hävda sig. Ta exempelvis abba, engelsktalande skrattar åt texterna. Och dom sålde ju ändå rätt bra?!

Det har ju redan fallerat. Dom kan aldrig kunna få symbios om dom inte kan kommunicera. Det är ju A & O!

För övrigt ska det bli kul att följa detta. Gillar alla tre i den gamla Idoljuryn. Sen lite kul att få se studiogrejer! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan tycka att Desmond var lite bufflig! Tycker båda har både rätt och fel. Men sen är det ju som Anderas sa. Amerikaner har ett sätt att dom säger rätt ut vad dom tycker och tänker. Och vill gärna visa vart skåpet ska stå. "American awesome dude"! Samtidigt som när man får den kritiken så ska man inta svälga allt med hull & hår. Bara skita i det!

Att han sen har skrivit tusentals låtar och haft 70 låtar på top 40 listor hör egentligen inte hit. Bara ett fånigt sätt för att få hävda sig. Ta exempelvis abba, engelsktalande skrattar åt texterna. Och dom sålde ju ändå rätt bra?!

Det har ju redan fallerat. Dom kan aldrig kunna få symbios om dom inte kan kommunicera. Det är ju A & O!

För övrigt ska det bli kul att följa detta. Gillar alla tre i den gamla Idoljuryn. Sen lite kul att få se studiogrejer! ☺️

De borde förberett sångaren/låtskrivaren mer på den skithögsmenatalitet han skulle få från jänkegubben. Hade han varit mer berdd på det, och hur de sjuka amerikanerna är, kanske han bara jobbat på utan att bry sig.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, men texten sög ju, och om han inte kan ta nån input från den snubben så är han ju up shit creek, även om destinys child kunde komma ner lite på jorden. Men det är ju tv, och det måste ju hända nåt om folk ska titta, så det blir säkert mer påhopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan tycka att Desmond var lite bufflig! Tycker båda har både rätt och fel. Men sen är det ju som Anderas sa. Amerikaner har ett sätt att dom säger rätt ut vad dom tycker och tänker. Och vill gärna visa vart skåpet ska stå. "American awesome dude"! Samtidigt som när man får den kritiken så ska man inta svälga allt med hull & hår. Bara skita i det!

Att han sen har skrivit tusentals låtar och haft 70 låtar på top 40 listor hör egentligen inte hit. Bara ett fånigt sätt för att få hävda sig. Ta exempelvis abba, engelsktalande skrattar åt texterna. Och dom sålde ju ändå rätt bra?!

Det har ju redan fallerat. Dom kan aldrig kunna få symbios om dom inte kan kommunicera. Det är ju A & O!

För övrigt ska det bli kul att följa detta. Gillar alla tre i den gamla Idoljuryn. Sen lite kul att få se studiogrejer! ☺️

De borde förberett sångaren/låtskrivaren mer på den skithögsmenatalitet han skulle få från jänkegubben. Hade han varit mer berdd på det, och hur de sjuka amerikanerna är, kanske han bara jobbat på utan att bry sig.

Jo det kan tyckas!

Men sen vet man ju inte hur mycket spel för gallerian det här är och hur mycket redigerat det är. Det här ska ju vara såpa och där är konflikter ett måste. Om allt vore honky dory så skulle allt vara rätt tråkigt att glo på det.

Jag tror att i slutet av den här såpan så kommer dom vara bästisar, upplägget verkar vara så. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas det blir mer inspelning och låtskriveri. nått man kan ha nytta av. tyckte det var kul att se programet och både kim och janet var ju duktiga så vi får se om det räcker.

blev glad när kim nämde Santana från woodstock festivalen, det trummsolot är blad det bästa man kan höra.

Santana- soul sacrifice-woodstock. trummgrejer efter 1 min, och mest efter 3 minuter, han vara bara 19 år då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, var har de grävt upp dom här människorna? Ska de vara de största talangerna de kunde hitta!? Jag ska inte säga att de var talanglösa (säkert helt ok), men kom igen, nog 17 finns det folk som är bättre i detta avlånga land? 😉

Var det för övrigt BARA jag som reagerade på att vahettehan, Kim (?), satt och härmade trummorna från Santana på Woodstock i typ fem minuter och dreglet bara sprutade??? Han hade ju dreggel i hela ansiktet innan han var klar! ☺️

😆

Asså, kom igen! Liiiite självcensur får man väl för 17 ändå ha??? Ok, alla kan inte vara bittra självkritiska cyniker som jag 😎 , men shit, det där MÅSTE väl ha varit ett skämt va? Jag såg det över axeln på frugan, så jag kom in lite hipp som happ... Men det var ju bara så jäkla plågsamt! Kom han direkt från samhall eller duschade han först? Hoppas det var ett skämt. Isåfall är inte idiot utan geni.

Överhuvudtaget, påminde han inte väldigt mycket om wowJocke? 😆

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, var har de grävt upp dom här människorna? Ska de vara de största talangerna de kunde hitta!? Jag ska inte säga att de var talanglösa, men kom igen, nog 17 finns det folk som är bättre i detta avlånga land? 😉

Var det för övrigt BARA jag som reagerade på att vahettehan, Kim (?), satt och härmade trummorna från nån Santana-konsert i typ fem minuter och dreglet bara sprutade??? Han hade ju dreggel i hela ansiktet innan han var klar! ☺️

😆

Asså, kom igen! Liiiite självcensur får man väl för 17 ändå ha??? Ok, alla kan inte vara bittra självkritiska cyniker som jag 😎 , men shit, det där MÅSTE väl ha varit ett skämt va? Jag såg det över axeln på frugan, så jag kom in lite hipp som happ... Men det var ju bara så jäkla plågsamt! Kom han direkt från samhall eller duschade han först? Hoppas det var ett skämt. Isåfall är inte idiot utan geni.

Överhuvudtaget, påminde han inte väldigt mycket om wowJocke 😆

Omg WoW Jocke ftw, han pratar som alla tonåringar gör 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad det sved när Desmond satt där som en överjäst deg och sa it sucks. Vet inte om en topplistelåt skulle kunna motivera mig att jobba ihop med en sån osympatisk människa.

Jag hade en gång en chef som körde precis samma stil. Personligen råkade jag aldrig ut för hans sågningar, trots 12 år på företaget, men rekordet var att en nyanställd sa upp sig efter en halv dag. Chefen i fråga hade dock även trevligare sidor och han ledde ett av Sveriges mer framgångsrika tidningsförlag. En del här bör veta vem jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Childs "expertis", som jag också varit inne på i en annan tråd:

Child framstår verkligen som en riktig skit när han krämar ur sig saker som "Du kanske ska lyssna på en som skrivit tusentals låtar och haft över 70 hits på topp 40-listan. Så det är rätt arrogant att säga [=tycka] så (...) Hur vet du vad som gör en text bra, särskilt på ett främmande språk?"

Vad i helvete betyder det?

9/10 av alla hans "tusentals låtar" har bara bestått av texter med en drös långsökta analogier samt följt musikmönstret: Em - C - G - D. Vad nytt kan han överhuvutaget förmedla till de unga artisterna idag?

Apa!

Link to comment
Dela på andra sajter

De borde förberett sångaren/låtskrivaren mer på den skithögsmenatalitet han skulle få från jänkegubben. Hade han varit mer berdd på det, och hur de sjuka amerikanerna är, kanske han bara jobbat på utan att bry sig.

men för fan nilsson

hur många amerikaner har du jobbat med?

å den som tror att detta är en dokumentär å inte en inrepad "doku"såpa med förberett manus å "roller" måste för fan vakna till lite nu

det här är inte allvar - det är tv-underhållning å tjäna pengar

lika verklighetsbaserat som lödder

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Childs "expertis", som jag också varit inne på i en annan tråd:

Child framstår verkligen som en riktig skit när han krämar ur sig saker som "Du kanske ska lyssna på en som skrivit tusentals låtar och haft över 70 hits på topp 40-listan. Så det är rätt arrogant att säga [=tycka] så (...) Hur vet du vad som gör en text bra, särskilt på ett främmande språk?"

Vad i helvete betyder det?

9/10 av alla hans "tusentals låtar" har bara bestått av texter med en drös långsökta analogier samt följt musikmönstret: Em - C - G - D. Vad nytt kan han överhuvutaget förmedla till de unga artisterna idag?

Apa!

är är nog inte tanken att förmedla nått nytt utan rulla på i beprövade hjulspår.

han vet ju uppenbarligen hur man skriver en hitlåt, sedan kommer han aldrig att få polarpriset eller nobelpriset i litteratur men han gråter nog inte för det när han går till banken.

att man inte skriver lika bra texter på andra språk än det man växt upp med och talat varje dag är väl inte så konstigt.

sen har kanske Kim så mycket integritet att han hellre spelar sina låtar på det sätt han vill för en mindre publik än att bli en världsstjärna och göra det som säljer bäst som skivbolaget bestämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)
Var det för övrigt BARA jag som reagerade på att vahettehan, Kim (?), satt och härmade trummorna från Santana på Woodstock i typ fem minuter och dreglet bara sprutade??? Han hade ju dreggel i hela ansiktet innan han var klar! 😄

Det var ju det bästa i hela programmet ju!

Det var sjukt roligt ju! Programmet i sådant var helt okej och jag skulle gärna se mer kring tänket om nya låtar, bilder från studios osv. Däremot så är Desmond väldigt bra som låtskrivare, har jag alltid tyckt men sågningen kändes lite "tillgjord" för tv. Typ hey vi försöker göra en skandalrubrik så aftonbladet skriver om programmet och det blir drag kring det. Lite "idolsågning".

För övrigt så tyckte jag att han Kim inte var speciellt mycket "stjärna" utan rätt medioker. Men kul att han härma trummorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samtidigt fanns det en klart sann och dokumentär del i allt detta: När man, som ny artist, kommer i kontakt med de stora, kommersiellt inriktade elefanterna (oavsett om de är låtskrivare, AOR, skivbolag etc) så förväntas man att anpassa sig. Jag har själv råkat ut för det, vänner som råkat ut för det, elever som råkat ut för det. Jag tyckte att det som killen i programmet råkade ut för med Child, på ett väldigt tydligt sätt visade på vad denna anpassning består i. Sen har det gått till på lite andra sätt i de fall jag känner till. Känslan hos den enskilde artisten och vad man egentligen är ute efter blev dock väldigt tydligt och smärtsamt för mig att se. Child spelar en roll i denna produktion och man tar ut svängarna. Samtidigt har jag stött på exakt samma hybris på betydligt lägre nivåer inom musikbranschen.

Link to comment
Dela på andra sajter

han vet ju uppenbarligen hur man skriver en hitlåt

Nu måste jag erkänna att jag inte har sett programmet och därför inte riktigt förstått att det var, såsom Demonen menar, en inrepad "doku"såpa med förberett manus å "roller". Jag trodde att det var ännu en i raden av Idol/Talang-tävlingar, inkluderad en vasstungad jury. Fast jag anser ändå att Child skadar sitt anseende när han kör stilen "håll käften snorunge — jag vet bättre för har XX gulplattor på väggen i min lyxvilla". Spel eller inte... (Jag har ett svagt minne att Gene Simmons gjorde ganska så likt uttalande till en yngre begåvning, även det i någon form av "styrd" dokumentär. Spel eller inte, så var det tydligen av särskild vikt att ha med en räjäl ursäkt från Simmons i "manuset").

Hur-som-helst!

Det där med att Child uppenbarligen vet hur man skriver en hitlåt... Menar du att han har en hemlig, outsinande mall/metod för hur man får fram de "rätta" låtarna?

Personligen tror jag inte att han skriver "bättre" än vad t.ex. Nattvaktaren (som följer programmet) gör. Skillnaden ligger nog snarare i att Child har telefonnumret till Stanley, Bon Jovi, Tyler, Cooper m.fl.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Skillnaden ligger nog snarare i att Child har telefonnumret till Stanley, Bon Jovi, Tyler, Cooper m.fl.

och varför tror du han har det?

Jag tror snarare tvärtom, dom har numret till Child.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest anmärkningsvärt är väl kanske att Child, som börjar med att säga att "jag har en speciell talang... jag kan se genom människor", uttrycker sig så plumpt när han skulle kunnat göra det på så många bättre sätt. Trots att han är amerikan och amerikaner är på ett visst sätt, så kan man tänka sig då att snubben skulle kunna ta seden dit han kommer när han kommer på besök till Sverige. Och kommunicera bättre med någon som har en kulturell bakgrund i Sverige och inte i USA. Men det förmådde han tydligen inte. Oproffsigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden ligger nog snarare i att Child har telefonnumret till Stanley, Bon Jovi, Tyler, Cooper m.fl.

och varför tror du han har det?

För att han omges av bra mellanhänder/kontakter som hade kunna sälja mina skitlåtar vidare om dessa ansågs utgöra ett behov ute på marknaden — eller om jag var tillräckligt "budy". Det är vad jag tror.

Vad tror du? På det hemliga "receptet"? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hua... Desmond Child må vara en lysande kompositör med massor med hitar i bagaget - men nån vidare textförfattare är han då inte. Det ska vara så lättsmält och färdigtuggat och substanslöst så det inte finns det minsta lilla smak kvar...

Tycker han kunde skött det där lite bättre. Killen hade ju uppenbarligen lagt ner mycket tid på sin text, och den betydde säkert mycket för honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hua... Desmond Child må vara en lysande kompositör med massor med hitar i bagaget - men nån vidare textförfattare är han då inte. Det ska vara så lättsmält och färdigtuggat och substanslöst så det inte finns det minsta lilla smak kvar...

Tycker han kunde skött det där lite bättre. Killen hade ju uppenbarligen lagt ner mycket tid på sin text, och den betydde säkert mycket för honom.

Det folk i branschen, så också igår, ofta lyfter fram som en av Desmon Childs största tillgångar är just hans känsla för texten. Sen går det inte att komma ifrån att han har varit med och skrivit hitar åt ett stort antal artister som har behövt "en andra andning". Sen kan man alltid diskutera tycke och smak. Obestridligt är dock alla de gånger folk ringt in hans tjänster och där han medverkat till hits. Jag hoppas ingen vill försöka motargumentera där. Det finns en uppsjö intervjuer med band och artister där de själva uppger hur de och deras skivbolag/ management ringt upp och bjudit in Desmond. Sällan har det varit tvärtom. Den som tvivlar kan ju googla lite och se vilka låtar han varit inblandad i. Om man sen söker vidare och läser in sig på var de här artisterna befann sig karriärmässigt då detta hände är det lätt att inse varför han har det goda rykte han obestridligen har i branschen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...