Jump to content
Annons

Youtubeklipp där vi själva är med


slejnard

Recommended Posts

Annons

här e en liten film jag gjorde när vi spelade in en låt i ett spontant infall. Här syns även hur min arbetsmiljö ser ut. inte mycket för världen men det funkar hehe

en oerhört hetsig förbandsspelning med mitt gamla punkband

Redigerat av Jaker
Link to comment
Dela på andra sajter

Superkul tråd det här! Lägger upp länk från tiden då det begav sig (1986tongue.gif). Johnny Lindqvist-sång (Nocturnal Rites), Tom Carfors-gitarr, Jonas Östman-trummor (Yngwie Malmsteen, Mental HippieBlood) åsså jag på bas dårå🙂. En häftg grejj med bandet var att vi körde 4-stämmigt live och det lät oftast riktigt bra. Kolla in trikåerna!!!😄

Redigerat av wellness music
Link to comment
Dela på andra sajter

amiral nilsson... those were the days ey... 😎

Amiral... Jackans ärmgaloner visar att personen är högste befälhavare på fartyget, sen kan han/hon visst ha lite olika grader. Men amiral låter bra. Kepsen är av SJ-modell, det bevingade hjulet är (var?) deras symbol. Amiral, konduktör och grunchpunkare på en gång.

La du märke till att kaggen är lite panorerad åt höger? Undrar hur det gick med studion. Han som hade den i Rågsveds centrum hette Stig Wiklund, han bodde i Dalarna, men hade studion där. Ibland såg vi Ebba gröns basist Fjodor sitta och supa uppe på torget. Studion i källaren var idel betong, och idel äggkartonger! Vad säger ni om det? Tänk om Gilbert visste. 😕

Massor av alla de här förskräckliga 70-tals dansbands-LPna spelades in i samma studio, Wiklund hade eget skivbolag dessutom. Kommer ihåg att jag tog med ett Alesis Midiverb till mixning, nåt reverb fanns inte alls där, han använde ett skitstort betongrum som ekokammare, med flera mickar och en stor Selmer högtalare med typ 8, 10-tummare, den såg ut som de höga gamla Marshallådorna.

Det fanns både en Hammond B3 och en stor flygel där.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Mer Guitar 66 anno 1983. Då var det fint med fyrkantiga betongrum med äggkartonger-

Denna min låt från tidiga 80-talet handlar om en billig gitarr, en Lucky 7, den var min dröm som sju-åring.

Edit: råka posta samma låt två ggr...

Trummorna är en mysko variant som kallas Rotodrums. Lät bara bra om man slog fruktansvärt hårt på dem.

post-8284-0-58590600-1304617227_thumb.jpg

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Blues i hemmastudion som inte har varken pc eller daw. Thomas Persson trummar, jag frambringar de andra ljuden. Låter bättre än 1983 i Rågsved tycker jag själv.

Edit: Ingen av bilderna är från denna inspening... Tyvärr.

post-8284-0-91900300-1304621321_thumb.jpg

post-8284-0-54768200-1304621388_thumb.jpg

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ett par låtar från förra veckan under nyinvigningen av 4sound i Örebro.

Det var ett tag sedan jag spelade med bas och slagverk, det var riktigt kul.

Sköna pling från entréklockan också.

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ett par låtar från förra veckan under nyinvigningen av 4sound i Örebro.

Det var ett tag sedan jag spelade med bas och slagverk, det var riktigt kul.

Sköna pling från entréklockan också.

E det inte gustav jag ser på basen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...