Jump to content
Annons

Youtubeklipp där vi själva är med


slejnard

Recommended Posts

Mitt band Norma Bates har precis släppt en video.

Kolla -

/Pär

Den låten har jag hört på P3 minsann!

Men är det bara jag som har problem med att ljudet är ur synk? Jobbigt att titta på videon ... :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

får väl dra mitt strå till stacken:

hittade dessa på youtube:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Mitt "bitrock"-band Liquid Ham har ju börjat poppa upp här och var på tuben också...

Vanliga konserter:

www.youtube.com/watch?v=fd-dHQq7gEg&feature=search

www.youtube.com/watch?v=k-wH72qnKbU&feature=search

Vi lirar en stämma från andra halvan av "The Weird Museum" på vinglas:

www.youtube.com/watch?v=aJ1Pr7TAmzw&feature=search

Vi spelar (eller, 99% hann vi med) av låten "Diving Detour" på ett och samma piano, ganska oförberett.

www.youtube.com/watch?v=m-41h55xvOI&feature=search

Akustisk version av "Space Race" med 2 på marimba och 2 på trummor, helt oövat och väldigt sent på natten...

www.youtube.com/watch?v=y-YbYr3BzGk&feature=search

Redigerat av Johnny Boi
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bidra med en video där jag syns (och hörs) som en av tenorerna i kören.

Bilderna är hämtade från två konserter med en timmes mellanrum och flytt av kamera (DVX100). Ljudet hämtades från den andra konserten via miksplitter, Alesis USB-mixer och en laptop. Synkningen gick faktiskt ganska bra eftersom timingen bara slirade på ett ställe i mitten av en av konserterna. Körmickarnas (Neumann) hängande placering var ett nytt grepp då vi tyckte att skogen av stativ skymde för mycket och tog värdefull scenplats i onödan.

Kontruktiv kritik om ljudmixningen mottages. Trum- och basslask i körmikar är svårt att komma ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inspelat i replokalen 1994. Sitter väl inget vidare, bitvis bra hugg ändå. Svår låt att spela då den inte har så många byggstenar att hoppa mellan. En av mina låtar som jag aldrig spelat in nån gång. 😕

Hasse Spennare på bas, han är normalt gitarrist. Trummisen Anders Ståhl flyttade till USA för typ 10 år sen. Den med keps är jag, Håkan Nilsson. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

För ungefär en månad sedan fick vi en förfrågan om vi kunde spela på ett café. Det kändes lite knepigt, men vi tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle för att jamma på lite låtidéer. Här är en av dem. Det märks runt 1.50 att vi inte riktigt vet vart vi är på väg. Btw, det är jag som står längst till vänster och sjunger, samt drar iväg lite samplingar från höften sådär.

Betty Goes A Go-Go JAM

Svinbra, faktiskt. Lite improvisation gör inget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar lite gitarr i min Co-writer Rikke Lie's första video. Detta är hennes första singel från den kommande plattan.

http://www.youtube.com/watch?v=QenUdJSDjkM

Fin video, fin låt. Men är inte gitarren basbeskuren väl mycket? Iofs är det så de flesta ak gitarrer låter på inspelningar nuförtin, men jag tycker bascuttandet går till överdrift i bland. Fin sångerska med. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fin video, fin låt. Men är inte gitarren basbeskuren väl mycket? Iofs är det så de flesta ak gitarrer låter på inspelningar nuförtin, men jag tycker bascuttandet går till överdrift i bland. Fin sångerska med. ☺️

Tror inte du får plats/låter snygt med bas och övriga instrument annars.

Nuförtiden....Jeff Lynne i ELO hade inte mycket till bas och inte ABBA heller på sina "fring-fring" gitarrer!?

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...