Jump to content
Annons

Youtubeklipp där vi själva är med


slejnard

Recommended Posts

Annons
  • 3 veckor senare...

Underbar tråd!

Tänkte jag också skulle bidra med ett litet klipp. Detta är från Jazzå på andra långgatan i gbg, öppen scen. Det är jag som sjunger.

Tyvärr så har dom fått sluta med livemusiken. Tråkigt som fan, för måndagarna på Jazzå var något utöver det vanliga. Får hoppas det dyker upp något liknande!

http://www.youtube.com/watch?v=tMhhNTriZGY&feature=related

Redigerat av Oakmeal
Link to comment
Dela på andra sajter

Som flera har sagt, underbar tråd det här!

Dunkar in tre covers på samma gång som jag och en polare spelade in efter X antal glas vin sent på natten, så ibland fanns det vissa bekymmer att hålla både fingrarna och stämbanden i styr, hoppas det finns förståelse. Och volymen är alldeles för låg, men ni får väl skruva upp den lite själva 😉

http://www.youtube.com/watch?v=4XoziAqn9Tk&feature=related

Edit: Fick tydligen inte slänga in tre på en gång, så den sista (som är en lite jazzigare version av The Killers - When You Were Young) får ni leta upp själva om ni hemskt gärna vill se den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar tråd!

Tänkte jag också skulle bidra med ett litet klipp. Detta är från Jazzå på andra långgatan i gbg, öppen scen. Det är jag som sjunger.

Tyvärr så har dom fått sluta med livemusiken. Tråkigt som fan, för måndagarna på Jazzå var något utöver det vanliga. Får hoppas det dyker upp något liknande!

http://www.youtube.com/watch?v=tMhhNTriZGY&feature=related

Testat "Mitt andra hem" på samma gata, men på andra sidan?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Testat "Mitt andra hem" på samma gata, men på andra sidan?

Blir lite ot här men... Japp, ska spela där senare i höst faktiskt. Har dom öppen scen också?

För det som va gött med jazzå var just den öppna scenen på måndagarna. Mycket tack vare Mats Götherskjöld som höll i trådarna.

Va en väldigt inspirerande miljö. Duktiga musiker som spelade i alla genrer, poesi, teater, stand up, trollkarlar, folk som

gick upp bara för att prata av sig. You name it! Och var det ingen som gick upp kunde man alltid lita på att Mats o co underhöll.

Det var även lätt att få feedback på det man gjorde. Fan va man saknar stället!

Redigerat av Oakmeal
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad ilsken du är idag! Tur att min Tascam channelstrip inte funkade varken som kompressor eller autotuner. mellow.gif

He,he,he ☺️ Nä inte ilsken alls. Tycker det är en tröttsam och så förbannat tråkig effekt som använts allt för många gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge hemskt gärna respons 🙂

texten är lite diffus, men ändå inte på något sätt 🙂

kolla min soundcloud också 🙂

soundcloud.com/eriklindberg

http://www.youtube.com/watch?v=wNdWUle4P7g

SNygg bra låt. Du sjunger lika bra som Sting typ. Lite sönderkomprimerat... Och de dubbade kompgitarrerna tar över för mycket, dränker tom ett fint solo.

Jäkligt fet och bra låt hur som helst. Helt egen fin stil på sång o melodier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäävligt bra! Sjukt bra låt och produktion. Fetare trummor får man leta efter. 😄

Har sett er ett par gånger, till och med på en av era första spelningar i hemorten för massa år sedan.

Tusen tack! 🙂

Det är mixat av Luc Tellier http://www.luctellier.com.

En kille som jobbat sig upp och alltid delat med sig av sin utveckling på gearslutz, även där jag hittade honom.

Forumnörderi när det är som bäst!

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

SNygg bra låt. Du sjunger lika bra som Sting typ. Lite sönderkomprimerat... Och de dubbade kompgitarrerna tar över för mycket, dränker tom ett fint solo.

Jäkligt fet och bra låt hur som helst. Helt egen fin stil på sång o melodier.

Tack så mycket! ja, jag håller med, mixen jag använde när jag redigerade denna video var/är ganska slaskig. men tack, verkligen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

onelife (oregistrerad)

Här är en cover på save tonight som två ifrån bandet one life gjort, så gå gärna in och kolla! 🙂

Bilden är as sunkig men jag tycker vi fått till ljudet rätt hyffsat iaf! 🙂

// One Life

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Johnny Winter konsert i fredags. Filmade, fick även kanon stillnärbilder, hann prata med bandet också. Johnny Winter själv skrev autografer hur länge som helst efteråt. Magi är vad man kan säga om Johnny Winter. Rörande att se hur bandet tog hand om honom. Andregitarristen körde bussen därifrån sen Johnny skrivit autograferna klart i ett par timmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här försöker vi jamma fram nåt vettigt arr på denna min låt "Mirror Man". Tror ni akustiken här kan funka till inspelning? Här är det bara de osynliga mickarna i kameran som tar upp ljudet.

Ber om ursäkt för mitt vidrigt fula utseende. Försöker hålla mig utanför bilden så gott det går.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...