Jump to content
Annons

Skicka stora filer gratis (arkiverat ämne)


Björn Olsberg

Recommended Posts

Jag är inte opartisk (representerar FileCentral) men jag vill ändå informera att FileCentral använder servrar i Sverige med gigabit-anslutning mot internet så det ska normalt ge mycket bra överföringshastigheter för svenska användare som själva sitter på en snabb uppkoppling. Med vår applikation FileCentral Desktop kan man också återuppta en avbruten uppladdning.

Detta gäller både våra gratis- och betalkonton.

mvh

Stefan Norlin

FileCentral.se /

Infoflex Connect

08-555 768 60

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Här är ett system som jag stötte på. Är mer i framkant, tycks det. Använder Cloudteknik. Har ett eget "tänk" när det gäller fildelning och åtkomst. SugarSync heter det.

Det gör precis vad det låter. Här kan man synka sina mappar på sin dator (eller flera datorer)med SugarSynckontot och allt man därefter ändrar eller lägger i dom ändras automatiskt i mapparna på SugarSync. Företaget har dessutom tagit fram applikationer så att man kan få access till sina filer via IPhone, IPad, Android, Blackberry, Windows Mobile och Symbian. Här är möjlighet att bjuda in arbetskolleger till bestämda mappar där inställningen kan ställas till att dom får en kopia på den gemensamma arbetsmappen till sin dator, där alla ändringar från alla automatiskt uppdateras i SugarSyncmappen. Filer som skickas genom luften skall inte vara större än 25 Mb.

Filerna är kodskyddade. Dom sparar upp till fem kopior av en fil som man gjort ändringar i så man kan få tillbaka nån version man vill ha.

5 Gb gratis version. Har en fullversion för prov i 30 dagar. Men då måste man meddela om man inte vill fortsätta med den innan perioden har gått ut, annars ser dom det som att man velat ha den och debiterar en från den första dagen efter provperioden.

Där är mer att ta reda på. Så, kolla själv. SugarSync

Edit: Är till både PC och MAC

Redigerat av Jerry P
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Stötte på nåt via en rekommendationssajt när jag letade Flashplayers. http://www.adrive.com/ Basic, fri version med 50 GB storage. Möjlighet att länka större filer via e-mail. Full kontroll om vad som skall delas eller inte. Kan vara intressant att läsa Privacy Policyn bara så man vet. Ja, om cookies och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...

Nu är ännu en molntjänst här - men nu är det första gången någon (i mitt tycke) överträffar Dropbox!

Copy har klientprogram för Windows, OS X, Linux, iOS och Android.

Upp- och nedladdning går snabbt.

Alla får 15 GB gratis, men om du använder min länk nedan får du 20 GB!

20 GB hos Copy.com

(Jämför med Dropbox 2 GB, Microsoft Skydrive 7 GB eller Google Drive där alla dina Google-tjänster samsas om 15 GB)

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 4 månader senare...

REKOMMENDERAR DROPBOX - FUNKAR SUVERÄNT!

Annars rekommenderas Soundcloud för musikuppladdning, främst pga deras app som gör det hela enklare vid de tillfällen man ej har tillgång till dator.

Har någon tips om vilken av sajterna + molntjänsterna som rekommenderas för PC / Android-användare?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 4 månader senare...

Vad är det för skit med Dropbox plötsligt? När man klickade på länken för bara några dar sen kom det upp en svart ruta med mktvenkel spelare så man kunde lyssna direkt, men kommer det bara upp nån skit där man är tvungen att först ladda ner in i sin dator o sen hitta filjäveln nånstans i datorhelvet pöus risken med virus i filen. Är Droåbox omgjort? Det leder ju till att ingen orka lyssna. Skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

För dom som kör med icloud så kommer man med nästa op Yosemity att skicka mail precis som vanligt med bifogad fil via icloud. Upp till 5 GB. Smidigt, och verkligen på tiden.

Suveränt! :-) Fyrtio-femtio mb som är gränsen med vanliga operatörer(?) är ju inte mycket.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Box kör jag med. Obegränsat utrymme (betal). Bästa jag provat. Stöder typ alla devices och anslutningssätt, android, IOS, windows phone, blackberry, windows 8, osx, säker ftp m.m. Funkar 100% med, testat. Man lagrar online plus sync till lokal mapp via litet syncprogram. o Grym support.

Appar och webinterface har preview för de flesta filtyper och editor för office-dokument (kan läsa både MS Office och Google Drive-dokument).

Man bjuder in sina medarbetare med att ge dom underkonton till ens egna (man är admin, dom är user) där man kan bestämma vilka mappar/filer dom får tillgång till och vilka olika rättigheter dom har i varje mapp.

En nackdel är att överföringshastigheter o synkning är lite segare än google drive o liknande. Drive var skitsnabb minns ja. Har inte provat dropbox eller många andra, så kan inte jämföra överlag.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...