Jump to content
Annons

Skicka stora filer gratis (arkiverat ämne)


Björn Olsberg

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
www.speedyshare.com är min personliga favorit, använder jag alltid till filer under 30 MB. Clean sida som är mycket pålitlig.

Instämmer. Dessutom tillåter den att man laddar ned filen flera gånger, skickafilen.se är mig veterligen endast en nedladdning innan filen tas bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som Neko säger kan man bara ladda ner filen en gång. Min nya favvis är delafil.se som tillåter obegränsat med nedladdningar under 30 dagar. Upp till 2 gb kan man skicka upp.. skitbra att skicka projekt mellan varandra.. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som Neko säger kan man bara ladda ner filen en gång. Min nya favvis är delafil.se som tillåter obegränsat med nedladdningar under 30 dagar. Upp till 2 gb kan man skicka upp.. skitbra att skicka projekt mellan varandra.. 😑

där kanske man kunde lägga upp festivalbidragen i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

www.speedyshare.com är min personliga favorit, använder jag alltid till filer under 30 MB. Clean sida som är mycket pålitlig.

Använder den oxå!

(Var Exil som fick mig att börja använda den när jag skulle skicka en fil till honom en gång)!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Diino är en underbar liten sak. Du får två saker: En egen websida (nej, inget html-knådande alls, utseendet är färdigt) och en liten applikation (ca 10 mb) för handhavandet.

Mha applikationen kan du "fjärrstyra" din webbplats; skapa foldrar, lägga upp filer, sätta lösen osv. En besökare kan när han/hon besöker dig nyttja något som heter WebDrop, dvs dra-å-släpa filer till dig.

Allt är jättegratis och man har 2 GB ytrymme till förfogande. Vill du betala så får du ju mer.

Vill ni kika på hur det ser ut, kolla på min. Clicky.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
  • 5 månader senare...

Märkligt (?) att ingen har nämt tjänsten Storegate.se. Använder den själv och även om det inte direkt är någon "skicka"-tjänst så går det alldeles utmärkt att distribuera filer den vägen, och jag är tämligen supernöjd. 2 GB utrymme gratis och mer om man betalar (lite). Sen väljer man själv om man vill dela ut, vad man vill dela ut och hur länge. Dessutom kan du skydda nerladdningar genom att kräva lösenord.

/ d00rkey

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder FTP. Ladda upp och laddar ner stora / alt. massa mindre filer funkar helt suveränt. Förutsätter förstås att man har en egen site. 😛

Ha det bra 🙂

Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte bort att kolla med er Internetoperatör vad som ingår i tjänsten också.. Ni har kanske en sån tjänst utan att känna till det.

Min operatör är Bredbandsbolaget och där ingår 2 tjänster varav en helt gratis. Hos BBB får man möjlighet att skapa upp till 5 websidor med 10 Mb websideutrymme per användare. Där är det bara att FTP-a upp sin låt t.ex och sen länka till. Sen har dom en tjänst som heter Lagring-BOX som i minsta varianten ger 10 GB lagringutrymme.. Gratis första året sen 29:- i månaden.

Jag hade tur och reggade mig då tjänsten var ny så jag fick 100Gb gratis 😄

Men som sagt detta gällde Bredbandsbolaget.. Kolla med er operatör vad som ingår 😆

Mvh

//Hego

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
  • 3 månader senare...
Jag trodde att Mediafire var populärt.

http://www.mediafire.com/about.php?type=1

Ingen tidsbegränsning på nerladdningar, stort utrymme och många bra funktioner.

Flera samtidiga ner eller uppladdningar, skapa olika mappar, lösenordsskydda mm 😛

Skapade ett konto på Mediafire, det gick bra. Sen var det som vanligt Kalle Koskit känn dig blåst ditt burå!

Hur i h-e kommer jag därifrån in till tex min musik så jag kan ladda upp nånting? Alla såna här sajter har ju en sorts "bläddraknapp", men jag hittar absolut inte en jävla knapp som fungerar. Är det Mozilla som sätter stopp? Jag HAAAATAAARRR det här!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stötte på nåt nytt här i dag.. Kolla in http://jetbytes.com/

"On-the-fly file transfer

Jetbytes is an experimental file transfer service which works without storing files during the transfer and allows to download it immediately. Just choose a file:"

Testade och det verkar funka finfint.. Så fort mottagaren hämtat filen så försvinner länken.. Kan vara bra om man inte har tillgång till MSN eller sitter på olika plattformer etc..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Soundcloud är lite udda i och med att man inte räknar utrymmet man har tillgång till i Megabyte utan i minuter. Gratisvarianten rymmer alltså 120 minuter musik, sen finns det betalvarianter på upp till 12 timmar för privatpersoner. Sajten är väl kanske inte främst till för att bara deponera filer, utan för att husera din musik och underlätta att dela med sig och embedda spellistor och låtar på sociala nätverksplatser som Facebook o dyl. Känns rätt så hitech med sina integrerade web 2.0-lösningar.

Fördel: Integrerbar och snygg.

Nackdel: Endast musikfiler (ej projekt o dyl.)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

OpenDrive verkar vara en rejäl filehost. 5 Gb fritt. Mer om man betalar. 1Gb/dag i bandbredd. 200kb/s nerladdningshastighet. Flera olika länkalternativ/låt. Funktioner för samarbete med andra genom filöverföring.

Vill man kunna Hotlinka (streama och så) i gratisversionen, så finns alternativet att ha deras länk och logo på den webbsida som länkarna skall gå till. På betald version ingår det automatiskt.

Dom går mycket upp i säkerhet vid den första anblicken. De uppladdade filerna får beteckningen https (krypterad)i början av länken. Bra, tydlig prislista med funktionerna för de olika alternativen. Jag har valt att skicka den sidan först, så är det lätt att kolla om det är nåt. OpenDrive

Edit: Jag klistrade in deras webblänk (HTML-koden) på min webbsida och låtarna på min extraspelare kunde spelas upp direkt. Innan var jag tvungen att ha mitt konto där öppnat så länge. Jag börjar faktiskt gilla den här sijten mer och mer!

Redigerat av Jerry P
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...

Hej

Gmail funkar jätte bra till filer under 20mb, det är gratis 🙂

Det har även 7565 MB i lagrings kapacitet, gmail använder https. Så när jag har gjort en låt skickar jag den till ett gmail konto jag har( som jag bara använder mig av till det) och det har blivit en hel del låtar. Samt att du får ju ett datum på när låten är gjord och det kan vara bra att ha. Och det datumet kan man inte manipulera. Så jag är mycket nöjd med gmail. Jag lagrar ju givetvis på annan media oxå, men detta är bra som backup.

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer som upplevt problem med uppladdningen till sprend senaste tiden? Avbryts nästan hela tiden.

Har graitsversionen av dropbox och upplever väldigt märkliga upp- och nedladdningshastigheter. Oftast runt 5kb/s uppströms.

Länkar från vänners dropbox går ofta inte att ladda ner komplett utan stannar efter ett tag. Är det för att man ska köpa fullversionen eller?

Vad funkar stabilast idag av gratistjänsterna tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...