Jump to content
Annons

Skivsläpp 2008


Overkill

Recommended Posts

Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hehe, jag ser faktiskt fram emot mitt eget släpp! Främst för att det är så spännande att höra vad alla tycker om ens "mästerverk".

Ska försöka ragga lite mer hjälp med utgivningen till den här plattan, får se om det går vägen och om det kommer ett fonogram till sommaren. Personligen tycker jag att jag blivit lite bättre på allt i skapandets process...

Sen ser man ju fram emot alla andra bra reggaeskivor som kommer släppas! Vårt eget forums, The Key, släpper ju ett om inte annat!

/F

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl aldrig nånting mer spännande än en ny metallica skiva? FÖrhoppningsvis kommer det ju en under 2008. Det kan nog bli lite vad somhelst men jag tror att dom skippar St. Anger stuket. Skulle inte förvåna mig om dom glider lite tillbaka till tidigt 90 tal. med tanke på hur bra senaste turnen gick...

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg precis att the solution hade släppt sitt andra album ( Nice i hellacopters och scott morgans soul project) och första plattan var ju skit bra så förväntningarna är höga.

the solution on myspace

Link to comment
Dela på andra sajter

kruSHka69 (oregistrerad)
Sluta krossa min drömmar! 😛🙁😱

loveless tog bara två år att spela in och kostnaderna knäckte nästan creation (bolaget som gav ut den)...

de kanske blivit annorlunda med åren 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Metallica ska ju bli intressant, jag tror att det kan bli det bästa sen den svarta skivan. Mars Volta är alltid kul såklart. Coldplay kan vara lite intressant. Thrice släpper de två återstående EPskivorna ur sin alchemy index serie, det ser jag fram emot. Hoppas att Thåström gör ett nytt soloalbum, men det kan man säkert glömma... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mats/Morgan band släpper en liveskiva den 28 Januari med en medföljande DVD-skiva (tourbook 1991-2007). Skivan heter HEAT BEATS LIVE!

Nej, vad kul, härligt! Den hade jag missat. Tack för tipset.

samma här..ska bli väldigt spännande!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan i januari släpps Ayreons nästa skiva 01011001. Otroligt mycket mer nördigt än vanligt verkar det...men bara musiken håller någorlunda hög klass så. :rolleyes: Han har ju för fan fixat Daniel Gildenlöw som sångare, hur kan det gå fel? 🙂 Dock har skivan redan spridits på internet, men jag tänkte köpa special edition-versionen och skippa att ladda ner halvdåliga mp3:er. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Själv väntar jag på nya Avantasiaplattan 😆 ska väl släppas nu i januari om jag inte har fel. upptäckte inte deras två tidigare plattor förrän under 2007 och även Dimmu Borgir. Så vad jag hoppas även för det här året är att upptäcka nåt nytt, vare sig det är nytt eller gammalt, spelar ingen roll. känns bra vid snart vara 40 och fortfarande upptäcka nåt som känns fräscht och inte enbart sitta och säga allt var bättre förr och inte ta till sig något nytt band. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

ENDAST ELEKTRONISKT !!!

"Ott" med skivan "Skylon"

http://www.psyshop.com/shop/CDs/twi/twi1cd033.html

Ni som inte lyssnat på killens tidigare material kolla in första plattan "Blumenkraft"!

http://www.psyshop.com/shop/CDs/twi/twi1cd025.html

Sen måste jag slå en ETT STORT SLAG för en svensk som skapar underbar musik!

M.E.E.O - Mathias Eriksson Electronic Orchestra!

http://www.psyshop.com/shop/CDs/dem/dem1cd016.html eller hans hemsida http://www.meeo.se/index.htm

Mina bästa tips för våren! Peace... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Michael Jackson. Just för han är i mina ögon fulländad artist, sångare, dansare (kanske lite stel nu i åren) låtskrivare och producent. Det ihop med övriga giganter i branchen så blir det onekligen intressant hur det kommer att låta.

U2- kommer alltid med goa låtar och softa arr.

Sen metallica mest för att se hur det kommer att låta med Rick Rubin.

Bob Rock har gjort två plattor som är sjukt feta produktioner, Metallicas svarta och Motley's med Corabi. Sen efter det har det bara vart skit. På tiden att Metallica testar Rubin. Inte för att jag tror att smörrebrödskrattan lirar bättre. Men kanske Rubin får till det där soundet som vi andra som var med när det begav sig får höra igen..... kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...