Jump to content
Annons

Skivsläpp 2008


Overkill

Recommended Posts

Ja nu närmar sig ju det nya året så jag tänkte vi kunde posta och diskutera lite om vad vi ser fram emot för skivsläpp nästa år.

Personligen tycker jag det ska bli kul att höra nytt material från Death Cab for Cutie, Arctic Monkeys (förhoppningsvis) och The Raconteurs. Sen skulle väl inte Chinese Democracy sitta fel, men den lär vi väl aldrig se. 😄

Så, vilka skivor längtar ni efter? 😛

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

En gammal favorit, D-A-D, ska släppa ny skiva. DET ser jag fram emot. :-)

Jag hoppas också på att en annan dansk artist, Tim Christensen, ska få tummarna ur och få fram ännu en platta. Det sägs vara på gång... Han är ett geni!

Det ska också bli lite spännande att höra vad Metallica kan ha skrapat fram efter, enligt mig och många andra, fiaskot med S:t Anger...

Sedan hoppas jag på Imogen Heap som håller på att färdigställa en studio för inspelning av sin tredje soloplatta, men den kommer förmodligen inte förrän senare. Hon är min gudinna. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

kruSHka69 (oregistrerad)
Vad som helst av Chris Cornell.

:rolleyes:

Han har väl inte spelat in nåt vettigt sedan Soundgarden släppte sin sista skiva som var bra, dvs Badmotorfinger?!

På tal om Death Angel vore det kul att höra nåt nytt från antigen Dark Angel eller Death Breath! 😉

Redigerat av kruSHka69
Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag det ska bli kul att höra nytt material från Death Cab for Cutie, Arctic Monkeys (förhoppningsvis) och The Raconteurs. Sen skulle väl inte Chinese Democracy sitta fel, men den lär vi väl aldrig se. :rolleyes:

Arctic Monkeys släppte väl nytt i år?

Anyway, tycker nog att det skulle vara intressant med en ny skiva från Coldplay. Annars så har nog de flesta av mina favoritband släppt skiva i år. 2007 är enligt mig, det bästa musikåret på mycket länge.

Jag vill även minnas att My Bloody Valentine har börjat spela in ett nytt album, så jag håller tummarna för att det kommer ut någon gån under nästa år.

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Arctic Monkeys släppte väl nytt i år?

Japp, det stämmer. Men med tanke på att det bara var ~16 månader mellan Whatever People... och Favourite... samt att de har börjat spela in demos så kanske det kommer något någon gång under året. :rolleyes:

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Framförallt Metallicas nya album ska bli kul att se, om det inte blir bättre än de senaste tror jag att jag har tappat hoppet för dem. Chinese Democracy har inte kommit på va blir det? hur många år som helst och kommer nog inte komma på ett tag. Kommer nog inte vara en höjdare, utan Slash, Duff och C:o blir det inte samma sak, bara Axl kvar, den man minst ville ha kvar. Men fortfarande, intressant skulle det bli att få höra hur det skulle låta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som helst av Chris Cornell.
Han har väl inte spelat in nåt vettigt sedan Soundgarden släppte sin sista skiva som var bra, dvs Badmotorfinger?!

Badmotorfinger har många bra låtar, men CC kommer inte direkt till sin rätt som sångare där. Audioslave's sista och CC's senaste soloalbum är förbaskat bra (bortsett från en del taffliga solon på Audioslave's). De rullar omvartannat här hemma och i bilen. Bara att höra arr och mix är en ren njutning, särskilt gitarrer och trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chinese Democracy har inte kommit på va blir det? hur många år som helst och kommer nog inte komma på ett tag. Kommer nog inte vara en höjdare, utan Slash, Duff och C:o blir det inte samma sak, bara Axl kvar, den man minst ville ha kvar. Men fortfarande, intressant skulle det bli att få höra hur det skulle låta.
Ja, det är en herrans massa år. Sen när den väl kommer ut så kommer den förmodligen vara riktigt dålig också med tanke på hur låtarna som läckt har låtit. Det kommer nog komma ett par Velvet Revolver-ablum innan vi har Chinese Democracy.
Link to comment
Dela på andra sajter

Metallicas nya kan väl inte annat än bli bättre än St Anger.. Här glada killar med feltunad bas - live med en av de nya låtarna:

Rammstein ser jag verkligen fram emot..bara de inte fått inspiration från det här hoppklippet 😛

Slipnot kommer nog göra något vettigt på nästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde94 (oregistrerad)

Jag önskar att "green day" skulle släppa någott nyt, och inget samlings album utan någott helt nytt. "red hot chili peppers"likaså, vet att dem nyrligen gjorde en skiva "staidium arcadium"

undrar: har någon hört ifall det kommer något nytt med "red hot chili peppers" "lr green day"

och i sånna fall när,har ni några tipps där man kan se om artister håller på med någon ny skiva me relase datum och så

MVH//LUDDE

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Sen skulle väl inte Chinese Democracy sitta fel, men den lär vi väl aldrig se. 😊

Så, vilka skivor längtar ni efter? 🙂

Ja den plattan lär väl inte släppas förrän det blir kinesisk demokrati i Kina. Det är väl därför plattan heter som den heter? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som helst av Chris Cornell.

😊

Jag önskar att jag kunde säga samma sak men hans soloalbum har tyvärr inte mött mina förväntningar. (Såg just din kommentar ovan och det är ju intressant. Jag tycker precis tvärtom, att arr och trummor på hans senaste soloplatta är en besvikelse... medan hans sång på BMF verkligen fyllde ut de ganska disharmoniska låtarna... 😄). Annars vet jag ingenting som jag ser fram emot - kanske en ny skiva med Led Zeppelin? (Nej jag tror inte det... egentligen)

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som helst av Chris Cornell.

😛

Jag önskar att jag kunde säga samma sak men hans soloalbum har tyvärr inte mött mina förväntningar. /.../ hans sång på BMF verkligen fyllde ut de ganska disharmoniska låtarna...
Jag kan förstå om den som förväntade sig ett nytt album från Soundgarden blev besviken. Det han gör solo är nåt helt annat, nåt som antagligen inte tilltalar SGs publik. Mer blueskänsla, helt enkelt.

Men själv gillar jag både och! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
hoppas verkligen att John Frusciante släpper sin solo skiva 2008!
Mja, jag väntar fortfarande på att Ataxias andra skiva ska dyka upp på typ Megastore, CDON eller liknande. 🙂 Releasedatum var 29 maj 2007 och den går fortfarande att förbeställa på Johns hemsida.

Ludde94: Tror inte att ett nytt album med Red Hot Chili Peppers kommer under 2008, dels för att de är rätt sega mellan släppen men också för att Anthony precis fått barn. Så han vill nog vara hemma. 🙂

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...