Jump to content
Annons

Studio Forum: Säg vad du tycker om vår framtid


Björn Olsberg

Vilket av alternativen föredrar du? (läs först nedan)  

187 röster

  1. 1. Vilket av alternativen föredrar du? (läs först nedan)

    • Alternativ 1 - nya communityn
      7
    • Alternativ 2 - gamla Studio Forum uppgraderas
      154
    • Alternativ 3 - jag är med oavsett
      15

Den här enkäten är låst och går inte att svara i


Recommended Posts

Annons
  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Men visst är det skönt att ha gamla forumet tillbaka! Jag hoppas bara att alla gamla användare hittar tillbaka, så vi får tillbaka samma gamla mysiga stämning... 🥰

Du ska inte med bort till gaaayhörnan, då? 😄

Gör som ja istället, ta en gammal kooobratelefon, serru, javisst. Ååsså tar du lite bregott på det serru, va. Å vill du ha lite mer friktion så, så skiiit i bregotten, serru, javisst ha ha HA!
Link to comment
Dela på andra sajter

Men visst är det skönt att ha gamla forumet tillbaka! Jag hoppas bara att alla gamla användare hittar tillbaka, så vi får tillbaka samma gamla mysiga stämning... 🥰

Du ska inte med bort till gaaayhörnan, då? 😄

Gör som ja istället, ta en gammal kooobratelefon, serru, javisst. Ååsså tar du lite bregott på det serru, va. Å vill du ha lite mer friktion så, så skiiit i bregotten, serru, javisst ha ha HA!

hahaha 🥰😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men visst är det skönt att ha gamla forumet tillbaka! Jag hoppas bara att alla gamla användare hittar tillbaka, så vi får tillbaka samma gamla mysiga stämning... 🥰

Du ska inte med bort till gaaayhörnan, då? 😄

Gör som ja istället, ta en gammal kooobratelefon, serru, javisst. Ååsså tar du lite bregott på det serru, va. Å vill du ha lite mer friktion så, så skiiit i bregotten, serru, javisst ha ha HA!

hm... ja det är ju ett sätt....men inte det bästa 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men visst är det skönt att ha gamla forumet tillbaka! Jag hoppas bara att alla gamla användare hittar tillbaka, så vi får tillbaka samma gamla mysiga stämning... 🥰

Du ska inte med bort till gaaayhörnan, då? 😄

Gör som ja istället, ta en gammal kooobratelefon, serru, javisst. Ååsså tar du lite bregott på det serru, va. Å vill du ha lite mer friktion så, så skiiit i bregotten, serru, javisst ha ha HA!

hm... ja det är ju ett sätt....men inte det bästa 😆

Man k an ju göra så.....på den här modellen....men de är ju inte rätt

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Men visst är det skönt att ha gamla forumet tillbaka! Jag hoppas bara att alla gamla användare hittar tillbaka, så vi får tillbaka samma gamla mysiga stämning... 🥰

Du ska inte med bort till gaaayhörnan, då? 😄

Gör som ja istället, ta en gammal kooobratelefon, serru, javisst. Ååsså tar du lite bregott på det serru, va. Å vill du ha lite mer friktion så, så skiiit i bregotten, serru, javisst ha ha HA!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att ni borde kolla på sidor som www.ungdomar.se och www.loading.se !

deras sidor/forum är mycket lättanvända och bekväma att surfa runt i, kontakta den som gjort dom forumen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det finns alltså ingen som tycker det skulle vara skoj att visa upp sin musik för omvärlden? Ok jag fattar, man ser snack både här och på Kontrollrummet och om klubben för inbördes beundran. Ja vad ska man säga det är väl lite obehagligt att kliva över staketet och riskera att få svart på vitt att man kanske inte är bra som man trodde. Men jag kan informera om att det är jäkligt nyttigt och förbaskat utvecklande för kreativiteten. Ha det bra simma lugnt, ta med flythjälp.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns alltså ingen som tycker det skulle vara skoj att visa upp sin musik för omvärlden?

Kanske missförstår jag dig, men jag tror inte det är frågan här. Och jag ser heller inte att dessa båda intressen motsäger varandra (så mycket). Som jag tänker, handlar det mer om tydlighet och hur man i så fall skiljer dem åt.

Har ingen bra lösning på det just nu (sliter med dev-sajten för uppgradering) men detta är gärna en diskussion jag håller öppen och tar input ifrån alla här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns alltså ingen som tycker det skulle vara skoj att visa upp sin musik för omvärlden? Ok jag fattar, man ser snack både här och på Kontrollrummet och om klubben för inbördes beundran. Ja vad ska man säga det är väl lite obehagligt att kliva över staketet och riskera att få svart på vitt att man kanske inte är bra som man trodde. Men jag kan informera om att det är jäkligt nyttigt och förbaskat utvecklande för kreativiteten. Ha det bra simma lugnt, ta med flythjälp.

Göran

Hmmm... Vet inte om jag förstått det rätt, men du efterfrågar alltså en engelsk del av demoforumet för att även omvärlden ska kunna ta del av musiken...?

Nu kanske jag är en pessimist, men varför skulle t.ex. en amerikan få för sig att surfa in på ett i huvudsak svenskt musikerforum för att lyssna, när det finns massvis med likartade forum där allt är skrivet på ett för honom/henne förståeligt språk.

Om man vill nå ut till en internationell publik tror jag att det är bättre att satsa lite tid och energi för att lägga upp sin musik på de utländska musiksajter som finns, t.ex. myspace, last.fm, harmony-central, garageband...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns alltså ingen som tycker det skulle vara skoj att visa upp sin musik för omvärlden? Ok jag fattar, man ser snack både här och på Kontrollrummet och om klubben för inbördes beundran. Ja vad ska man säga det är väl lite obehagligt att kliva över staketet och riskera att få svart på vitt att man kanske inte är bra som man trodde. Men jag kan informera om att det är jäkligt nyttigt och förbaskat utvecklande för kreativiteten. Ha det bra simma lugnt, ta med flythjälp.

Göran

Jag håller med. Men de som vill visa sin musik för omvärlden... Ja, dom gör ju det redan.

Det finns ju som sagt redan ett antal siter som inte är begränsade efter vilket land man kommer från, utan mer efter intresse. Jag som t ex har hållit på med trackingmusik mycket befann mig på Trax in Space 99-01 och på CTG Music 03-framåt... Så man utbyter åsikter med folk från Nya Zeeland om man vill. Väldigt givande och rekommenderas!

Men jag är ändå inte emot en internationell avdelning på detta forum.

Edit: Kanske ja missuppfattade helt va du menade nu ?

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns alltså ingen som tycker det skulle vara skoj att visa upp sin musik för omvärlden?

Jag håller med. Men de som vill visa sin musik för omvärlden... Ja, dom gör ju det redan.

Det finns ju som sagt redan ett antal siter som inte är begränsade efter vilket land man kommer från, utan mer efter intresse. [...]

Men jag är ändå inte emot en internationell avdelning på detta forum.

Frågan är om en avdelning på engelska i ett övrigt svenskspråkigt forum lockar till sig internationella besökare.

Jag tycker det är rimligt att söka sig till redan etablerad engelskspråkiga forum/communities om man vill nå en större eller mer spridd publik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns alltså ingen som tycker det skulle vara skoj att visa upp sin musik för omvärlden?

Jag håller med. Men de som vill visa sin musik för omvärlden... Ja, dom gör ju det redan.

Det finns ju som sagt redan ett antal siter som inte är begränsade efter vilket land man kommer från, utan mer efter intresse. [...]

Men jag är ändå inte emot en internationell avdelning på detta forum.

Frågan är om en avdelning på engelska i ett övrigt svenskspråkigt forum lockar till sig internationella besökare.

Jag tycker det är rimligt att söka sig till redan etablerad engelskspråkiga forum/communities om man vill nå en större eller mer spridd publik.

Håller med. Att ha ett svenskspråkigt forum med en liten internationell avdelning känns helt meninglöst. Speciellt när det finns mängder av liknande forum som är helt engelskspråkiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tvärtom tror jag att många hänger lite på båda ställen, medan en stor andel i en allmän förvirring inte känner sig hemma någonstans och låter bli att komma till forumen helt.

Jag skriver under på det där!

Har tills nu varit borta i två månader från alla tre forumen (inkl kontrollrummet alltså) av nämnda anledning. Eller okeeej, andra prioriteringar i livet och ny roll i jobbet har väl oxå med saken o göra... eller så rent av möjliggjordes det sistnämnda av det förstnämnda. 😄

Hur som helst, kul och se att ni valt denna väg. Hoppas det visar sig funnits nåt syfte och inte bara förluster med omvägen via studio.se. Och hoppas ni hittar en lösning så att alla blir "ett" igen och inte två konkurrerande forum. Kanske är det där i syftet ligger på nåt vis? 😱

Kontrollrummets födelse och framfart var coolt som fan - men skönt att slippa Karmafunktionen här iaf. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
[...] Hoppas det visar sig funnits nåt syfte och inte bara förluster med omvägen via studio.se.

*dammar av*

Syfte och syfte, den omständiga omvägen var ju liksom inte planerad som du förstår, men en av konsekvenserna tycker jag så här i efterhand är både lyckade och bra! Läs gärna första inlägget i tråden Angående om vad vi pratar om numera. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...