Jump to content
Annons

Studio Forum: Säg vad du tycker om vår framtid


Björn Olsberg

Vilket av alternativen föredrar du? (läs först nedan)  

187 röster

  1. 1. Vilket av alternativen föredrar du? (läs först nedan)

    • Alternativ 1 - nya communityn
      7
    • Alternativ 2 - gamla Studio Forum uppgraderas
      154
    • Alternativ 3 - jag är med oavsett
      15

Den här enkäten är låst och går inte att svara i


Recommended Posts

Nu för tiden så känner jag mig inte hemma nånstans. Jag gillade gamla och därför röstade jag på alt 2. Kontrollrummet var en bra flyktväg och där hänger jag en del. Men där är fortfarande så att man känner sig inte hemma? Dessutom så börjar Kontrollrummet spåna på mer konstiga funktioner som jag tycker hör hemma på Lunar å liknande blöjhak. IDG's forum/Community tilltalar mig inte alls. Det stannar redan av vid förstasidan och man backar ut där ifrån illa kvickt.

För mig har det varit den sista tiden på tok för mkt "forum som ska uppdatera" Rört till det så mycket och förstört och gjort att man tappat suget att ens bry sig att surfa. Och nu så egentligen inte bryr mig längre. Händer för mkt skit överallt. Så nu för tiden blir det mest bara småsurfande här och där. Vilse ute på nätet typ. Det finns bara ett litet forum som verkligen skiter i att inte hänga på "forumuppdateringsvågen" och det är logicpro.se Alla andra har storhetsvansinne och ska slå på stort. När det i själva verket blir den största stövvelklampet i klaveret nånsin.

Frågan är ju vart man går härifrån? Om nu studio kanske backar ett steg, vad händer då med Kontrollrummet? Kommer folk börja röra sig häråt? Eller är folk trötta på allt dravvel och väljer att stannar kvar på KR? Eller blir det närmsta sörjande? Önskan är ju att idg+studio+KR inte slogs ihop, men att folket samlas på ETT ställe! Sen VART är ju frågan. Bara JAG slipper Community+Banners och Karma så är jag nöjd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

"....Det finns bara ett litet forum som verkligen skiter i att inte hänga på "forumuppdateringsvågen" och det är logicpro.se"

".....Bara JAG slipper Community+Banners och Karma så är jag nöjd!"

Logicpro.se gjorde väl en ganska ordentlig uppdatering för nåt år sedan när Logic gick från 6 till 7?

Hursomhelst.. den är iaf bra, synd att det är så lite aktivitet där.

+1 karma till dig! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

...fast jag tycker nog det är lite onödigt babbel om detta. Fixa till forumet och sluta babbla. Dom som kommer, kommer.

😄

Gunatt!  🙂

Håller med, spekulation leder ingen någon vart 🙂

Siffrorna är tydliga och jag vet hur hur helgerna ska spenderas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Voten talar sitt tydliga språk, i skrivande stund är det 95% som vill ha tillbaka det gamla Studio.

En sak som skulle kanske vara en idé är att det skulle finnas som på myspace.

Att man laddar upp sina låtar (till sin profil eller whatever) och sedan så funkar det som en internetradio.

Så slipper man tanka låtarna i demoforumet osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med killwithskill (som vanligt), Studio eller kanske framförallt IDG bör inse att det inte bara är prenumeranter som hänger här. Jag,i egenskap av icke prenumerant, har aldrig känt mig ovälkommen på Studio's forum men jag gjorde det när communityt introducerades.

Ett community där man kan ändra sina personuppgifter, göra adressändringar etc är HELT ointressant för mig. men kanske desto intressantare för de som vill tjäna en hacka på mitt forumdeltagande. Sånt går dessvärre bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag (å typ en till) röstade på tredje förslaget.... kommer oavsett att hänga på nåt musikforum, stänger detta ner så blir de communityn å KR... gör det inte det blir det alla tre... de fina me nätet är ju att man inte måste va monogam/"antingen eller"... som vissa verkligen tror.... "vive la surf" 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, den här tråden är verkligen intressant!

Fantastiskt att medlemmarna får möjligheten att påverka forumets framtid på det här sättet!

Jag, som många andra, har den senaste tiden vandrat från det ena till det andra:

"nya" & "gamla" studioforum, kontrollrummet, KVR, Gearslutz...

Visst vore det skönt med ett forum som vi alla samlades på, och jag ser gärna att det är den "gamla" version av studioforum. Men frågan är om det kommer att ske?

Det verkar som att den yngre generationen forummedlemmar gjort sig ganska hemmastadda på den nya communityn. Vad händer med dem om det gamla återinförs? Alla förlorade inlägg?

Och de äldre som redan hunnit med sitt 500:e inlägg på kontrollrummet. Jag tycker det redan byggts upp en hemmakänsla där. Är de beredda att komma tillbaka med samma entusiasm?

För att inte tänka på alla den tid alla forumansvariga lagt ned på att få det att funka. Stort tack till Olsberg och tsmalmbe!

Har faktiskt ingen aning om vilken väg som är den rätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad som händer så ska pôjkarna bakom KR, tsmalmbe, aburman, ChromaWoods och Zyan, ha hedersmedaljen för att ha räddat mångas forumliv. Tack.

Om det nu blir så att Studio satsar på det här forumet och de flesta överger KR så tycker jag att ni Studio-killar ska tacka dem rejält. För tack vare dem har många medlemmar stannat kvar i musikforumvärlden tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var mycket trevligt att läsa. 🙂

Jag har hoppat runt från det ena forumet till det andra utan att känna att här finns det intressanta trådar/saker att skriva om. Man har vart lite vilsen. 😄

Nu när jag håller på att bygga om mitt lilla kryppin hemma(syntar och macen står i ett hörn nu 🙂 ) Känns det gött att veta att studio satsar på det gammla forumet igen samtidigt som jag beslutat att tagga ner på arbetsfronten och ta mig tid till musik igen. Gränsfall arbetsnarkis. 🙂

4. Utseendet ska anpassas och justeringar göras. Denna punkt kommer jag tillåta ta lite tid och låta alla vara med och påverka.

Hade inte Hacke en photoshoppad bild på hur det kunde se ut eller något på studio.idg?

Återigen, Mycket glädjande att läsa denna tråd. Samtidigt klandrar jag inte studio. Det var ett försök, bära eller brista men det gäller att veta hur en skuta fås på rätt köl igen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett forum är ju egentligen bara summan av sina medlemmar. Och jag tror inte jag tar mig vatten över huvudet om jag påstår att många av dem som hade mest (och ofta bäst) att säga på forum.studio.se inte längre är kvar.

Klart att det alltid kommer nya kunniga, roliga och produktiva medlemmar till ett forum av Studios storlek, men just nu känns det lite för tomt och tyst för min smak.

Spontant tror jag inte det spelar någon roll vilken väg som väljs, om några månader är det business as usual. 😄

För egen del har jag hamnat i någon slags forumsvacka. Det finns bara så mycket man kan säga om Nykvists teorem, emulerade portar och ljudkort - därutöver återstår nästan bara Frankfurt-rapporterna känns det som. 🙂 Men så är det ju inte för nytillkomna tittare, så att säga.

Nu ska jag sluta svamla och fixa kaffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag röstar oxå på alt 2.

Har verkligen försökt att gilla nya forumet men det enda som är bättre där är att det finns blogg.

Om vi nu kan få både blogg och dessutom wiki !!!! i gamla forumet då är

alternativet klockrent.

Håller också med om att det borde vara lite open source stuk på forumet. Tror nog det finns många medlemmar om vill hjälpa till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är synd att det är tre forum nu. Jag respekterar verkligen de insattser som dom som jobbar på kontrollrummet har gjort. Och surfar ibland in där.

Men gamla studioforumet hade verkligen det momentum som alla tre forumen nu saknar.

Kommer definitivt att hänga på det gamla studioforumet om det uppdateras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker som många andra säger att aktiviteten är helt avgörande. Därför saknar jag detta forumet när det var som livligast. Är inte helt kompis med kontrollrummet, gillar inte communityt (än så länge i alla fall) så om alla kunde samlas här igen vore det guld. Stämningen här har alltid varit bäst, mycket tack vare moderatorerna.

Begriper förresten inte hur folk kan klaga på moderatorerna här, tycker samtliga skött sig exemplariskt så länge jag funnits här. Och, nej, jag skriver inte detta för att fjäska, det har jag inget som helst intresse av.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag (å typ en till) röstade på tredje förslaget.... kommer oavsett att hänga på nåt musikforum, stänger detta ner så blir de communityn å KR... gör det inte det blir det alla tre... de fina me nätet är ju att man inte måste va monogam/"antingen eller"... som vissa verkligen tror.... "vive la surf" 😄

Instämmer. Jag är ytterst polygam när det gäller musikerforum, och kommer hursomhelst att kika in lite då och då framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!

Jag röstar utan tvekan på alternativ 2. Det här är ett forum där content är viktigare än "the looks". Jag är en av dem som hängt mycket mindre här sedan det blev en splittring mellan det här och nya forumet.

Vad det sk "kontrollrummet" är, har jag dock ingen koll på. Kanske har de stuligt några användare?

Länge leve det gamla forumet!

// thimmie

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie sa:
Hallå!

Jag röstar utan tvekan på alternativ 2. Det här är ett forum där content är viktigare än "the looks". Jag är en av dem som hängt mycket mindre här sedan det blev en splittring mellan det här och nya forumet.

Vad det sk "kontrollrummet" är, har jag dock ingen koll på. Kanske har de stuligt några användare?

Länge leve det gamla forumet!

// thimmie

Kanske dax att kolla upp i så fall? 🙂

Det blev de flesta aktiva medlemmars tillflyktsort efter besvikelsen med community-forumet här.

Många kommer säkert att vara aktiva på både Studio-forumet och Kontrollrummet, medan vissa kommer tillbaks och bara håller till här, medan andra kommer att skippa Studio och bara hålla till på Kontrollrummet.

Själv ser jag absolut inget hinder för att vara aktiv i flera forum (är själv mycket aktiv i 3 - och sporadiskt aktiv i 3 till). Varje forum utvecklas på sitt håll - beroende på vad det finns för medlemmar där. Gillar man inte upplägget eller jargongen på ett ställe, så kollar man på nästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det sk "kontrollrummet" är, har jag dock ingen koll på. Kanske har de stuligt några användare?

Det beror nog på hur man ser det. Det var ganska ordentlig rekrytering från Kontrollrummet här på forumet (med e-post och så vidare) men samtidigt hade medlemmar hittat dit ändå förr eller senare 🙂

Jag är lite inne på spåret som det pratades om tidigare här i tråden - det är bra att medlemskaran har getts möjlighet att hålla ihop i den mån det har gått. Vad som händer framöver kan bara framtiden utvisa och det är upp till var och en att hänga där den vill. Så har det alltid fungerat och det kommer säkerligen inte ändras nu.

Vi kommer ta pucken på redaktionen i fråga om communitysatsningen och göra något vi på tror på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror personligen att majoriteten har en viss kärlek till forum.studio.se. Jag prioriterar starkt att lappa ihop detta forumet till vad det tidigare var, med som sagt en slightly uppdaterad grund. Jag lägger mina pengar på att folk kommer återvända med glädje, så fort allt är ihoplappat och klart. Så kommer jag göra i varje fall! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad som händer så ska pôjkarna bakom KR, tsmalmbe, aburman, ChromaWoods och Zyan, ha hedersmedaljen för att ha räddat mångas forumliv. Tack.

Om det nu blir så att Studio satsar på det här forumet och de flesta överger KR så tycker jag att ni Studio-killar ska tacka dem rejält. För tack vare dem har många medlemmar stannat kvar i musikforumvärlden tillsammans.

Dom räddade iaf mig... Stort tack till dom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...