Jump to content
Annons

Studio Forum: Säg vad du tycker om vår framtid


Björn Olsberg

Vilket av alternativen föredrar du? (läs först nedan)  

187 röster

  1. 1. Vilket av alternativen föredrar du? (läs först nedan)

    • Alternativ 1 - nya communityn
      7
    • Alternativ 2 - gamla Studio Forum uppgraderas
      154
    • Alternativ 3 - jag är med oavsett
      15

Den här enkäten är låst och går inte att svara i


Recommended Posts

Jag brukar tycka att nytt är bra för det mesta. Visst kan det vara lite meck innan man är igång men fördelarna brukar väga tyngre än ev problem.

Dock ser jag ju hur många har försvunnit och det tycker jag inte är lika roligt. Sen håller jag med om att den gemenskap och stämning som fanns verkar ha försvunnit - kanske med dem som stuckit.

Hursomhelst, jag ger mig inte! Jag kommer att vara med i vilket fall. Hoppas att allt kommer att bli bra och att Vulkhulken, Lloyd, Uffo, Hammarnälla, Pattpaktaren m fl hittar tillbaks!

Fridens liljor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Mitt svar 3 -jag är med oavsett var

Jag tycker det handlar mest om kompetensen som finns på forumet inte om vilka funktioner som finns...sånt kan man ju alltid fixa allt eftersom.

Jag lägger även en rörst på att ena alla 3 (finns inte fler väl?) forum som nu finns så man slipper posta på 3 olika ställen för att få så bra svar som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med killwithskill (som vanligt), Studio eller kanske framförallt IDG bör inse att det inte bara är prenumeranter som hänger här. Jag,i egenskap av icke prenumerant, har aldrig känt mig ovälkommen på Studio's forum men jag gjorde det när communityt introducerades.

Här tycker jag att killwithskill har en klockren poäng. Jag är i samma situation. Jag prenumerar inte, förstår fortfarande inte varför, men det är för att jag har tillgång till den via bibliotek. Iallafall så letade man sig in hit för några år sedan och det var bara att köra på, prenumant eller icke, det är coolt bra det.

De flesta som har skrivit i denna tråd har svarat på alternativ 2. De, liksom jag, saknar det gamla, de vanliga. Vi vill kunna veta på ett enkelt sätt om det kommit några ny svar och vad andra har skrivit, inte för plottrigt och tjorvigt, rent och enkelt skall det vara.

Det som är fantastiskt med hela detta är ju det faktum att hela den här historien visar ju st på en sak, det är medlemmarna som de fakto utgör grunden för ett forum. Om inte vi, medlemar och andra som bara läser inläggen, finns här, hjälper andra, skriver och delar med oss av våra synpunkter och kunskaper så kan ju inte detta finnas! Det handlar till stor del om demokrati. Vi har tydligt visat missnöje med den nya communityn och resultet blev därefter. Därför tycker jag, och säkerligen inte bara jag, att studios redation gör ett hästjobb som heter duga och att de verkligen inser hur högt vi medlemmar värderar det gamla forumet.

Det här tycker jag är häftigt, ska verkligen bli kul att få fortsätta följa utvecklingen av studioforum.

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att man uppdaterar gamla forumet och kanske lägger till lite nya spännande funktioner; profilsidor liknande myspace, bloggar eller vad det nu kan vara.

Jag trivs mycket bra på kontrollrummet nu, och trivdes mycket bra här innan studioforum blev community.

Samtidigt kan jag följa med i mikkes resonemang att man borde köra på det nya för att bygga något unikt.....men jag orkar inte med segheten och den plottriga layouten.

Men satsa stort bör man nog göra om det skall bli något.

Man kan ju faktiskt hålla igång på fler forum som sagt.

ja....jag tror jag fick sagt det jag ville. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar för alla insiktsfulla och konstruktiva kommentarer! Det råder knappast någon tveksamhet i vad den absoluta merparten medlemmar anser är rätt väg att gå, och det är en bra bekräftelse på hur även vi ser på situationen.

Ser fram emot att arbeta med uppgraderingen och att avsluta med ett gäng goda öl på nästa IRL!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade på alternativ 2. Valet var enkelt. Det är ju på det här gamla forumet man känner sig hemma och som man har använt som plattform för interaktion av olika slag. 😱

Bra initiativ Olsberg och Co! :rolleyes:

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående gamla studio forum och kontrollrummet.com:

--------------------------------------------------------------------

Jag ser det som oerhört positivt att gamla studio forum återigen tas i bruk, det visar på att användarna trots allt står i fokus (även om det inte direkt kändes så i och med "övergången").

Jag hoppas dock starkt och innerligt (det är såklart upp till adminsen från båda siterna) att kontrollrummet och gamla studio forum kan genomföra ett slags samarbete, eller varför inte en sammanslagning? Båda siterna har goda egenskaper och funktioner, varför inte få det bästa av två världar?

Tanken kanske är naiv, men det vore oerhört synd om ex. kontrollrummet skulle falla i glömska, med tanke på hur mycket jobb som lagts ner där.

Nej, ett sammarbete är vad jag förespråkar. Tillsvidare kommer jag hänga på båda forumen, men det bästa vore trots allt en stark gemensam site.

Stå på er admins och användare!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det "riktiga" forumet verkar komma tillbaka! Jag blev lite forumlös under den här tiden eftersom jag aldrig blev riktigt polare med nya sidan.

Måste säga att det var ett vågat projekt - att lägga ner en populär sida och få medlemmarna att flytta till en ny. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Nej tack, lite för lite, lite för sent.

Det här känns faktiskt mest som desperat fjäskande/fiskande.

Jag lämnar.

/Phil

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej tack, lite för lite, lite för sent.

Det här känns faktiskt mest som desperat fjäskande/fiskande.

Jag lämnar.

/Phil

Mr Phil?! I gammal god, magsur stil dessutom! Det funkar redan! Di gamle börjar hitta tillbaks! Underbart! Hej på Dig, Mr Phil! Long time, no see!

W-gossen

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än mig som tycker att KR helt plötsligt känns onödigt?..

Kändes hela tiden som nån slags nödlösning..

Onödigt? Nödlösning? 🙂

Ja jo visst var det väl en kanske en nödlösning från början men vad jag anser så har det gått vidare till nånting annat än en nödlösning.😉

Jag tror faktist mera på kontrollrummet, än på studio just nu. Där lyssnar de iallafall på användarna.

Okej jo visst nu kommer det en röstning om vi vill ha det gamla forumet eller det nya, men det är lite sent...

Link to comment
Dela på andra sajter

Där lyssnar de iallafall på användarna.

Jag vet att det kan upplevas så efter att vi lanserade nya sajten, men jag vill faktiskt argumentera för att vi har lyssnat extremt noga på hur medlemmar ville bygga ut detta forum (nu var långtifrån allt möjligt i denna gamla plattform), och allt vad med i vår ursprungliga kravspec inför nya sajten. Naturligtvis är det alltid en balans mellan vad som är möjligt att göra, vad som är rimligt att göra och vad som är ekonomiskt försvarbart att göra. På nya communityn hade vi ekonomin med IDG i ryggen, därav också den på pappret stora potentialen.

På den nya sajten har vi nogsamt antecknat varje liten synpunkt i alla trådar och det är de som ligger till grund för både bugglista och prioritering.

Däremot har jag full förståelse för att det kan upplevas som att vi inte lyssnar, när det mesta gick helt snett med lanseringen (läs det andra inlägget i denna tråd). Och jag förstår att det är vad Kontrollrummet tar poäng på. Men det är inte sant att vi inte lyssnar, mer än om det har diskuterats idéer en tråd vi inte har uppmärksammats på, eller om lösningen inte har varit genomförbar. Ett exempel i denna gamla plattform är att låtnedladdningar inte fungerar, och det har visat sig vara riktigt svårt att lösa.

Vad vi har lärt oss, en dyrköpt lärdom, är att framöver ha benkoll på forumet och inte släppa in några andra beslutande människor än de som är flitiga forumanvändare. Forumet är vårt, här, och inte någon utomståendes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ronnie_Rocker (oregistrerad)

jag blir lite förvirrad av nya sidan när det är en massa externa länkar från IDG. kan man inte göra sidan lite mer "studio personlig"?

/Ronnie

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel i denna gamla plattform är att låtnedladdningar inte fungerar, och det har visat sig vara riktigt svårt att lösa.

Inte för att nojsa om gammal potatis,

men det fungerade ju förut? Det kan väl inte bara krackla ihop sådär bara? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag blir lite förvirrad av nya sidan när det är en massa externa länkar från IDG. kan man inte göra sidan lite mer "studio personlig"?

/Ronnie

Inget jag argumenterar emot 🙂 Förstår din förvirring till fullo, även om den nog skulle lägga sig efter ett tag och man med ögat "hoppar över" allt som har med den navigeringen att göra. Dock är det inget som främjar upplevelsen eller tillhörigheten på sajten, i vår mening. Vi hade också gärna sett att vi kunde ha en tydligare Studio-profil på sajten.

Ett exempel i denna gamla plattform är att låtnedladdningar inte fungerar, och det har visat sig vara riktigt svårt att lösa.

Inte för att nojsa om gammal potatis,

men det fungerade ju förut? Det kan väl inte bara krackla ihop sådär bara? 🙂

Jo, det är faktiskt precis vad det kan, på precis samma sätt som gamla musikprogram för Windows 98/Me kan fungera märkligt i Windows XP. Principen är exakt densamma, eftersom operativsystemet vi använder måste hållas uppdaterat med versioner som är up-to-date, inte minst av säkerhetsskäl. Jag är snarast förvånad att det fungerar så bra som det fortfarande gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

förr var det första jag gjorde när jag vaknande var att kolla vad som hänt på studio´s forum och det sista jag gjorde innan jag lade mig, samt flera ggr under dagen.

nu ligger ju samma inlägg i "senaste inläggslistan" kvar sedan kvällen innan. så det blir inte så ofta man tittar in.

ny forumet kollar jag ca 1 gång i veckan i ca 1 minut för jag tycker det är rörigt, tråkig/dålig layout.

är inte helt förtjust i kontrollrummets layout heller men där hittar jag alla vänner och namn jag känner igen från den gammla goda forumtiden.

tycker forumets gammla layout är bra, klar och tydlig och breeed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Som jag sa på kontrollrummet det finns ingen anledning till att man inte skulle kunna ha båda dessa fenomenalt bra forum kvar det fattas bara lite samarbete. I varje fall så borde man kunna mötas på något sätt så man inte konkurera med samma saker om samma användare. Ja visst fan en sak till det är jäkligt tråkigt att inte kunna visa upp hur jäkla bra svensk musik är för vänner från andra internationella siter. Det kan ju inte vara jättesvårt att fixa en sån lösning.

Jag tror om man ska vara ärlig det handlar nog ganska mycket om bekräftelse oxå. Man vill kort sagt att folk ska lyssna på låtarna även om man inte har ambitioner att leva på sin musik. Visst är det konst och uttryck men kan man inte visa det för nån så blir det ju lite meningslöst.

Och till saken då, jag tycker i alla fall det är oerhört spännande att få möta en icke svensktalande "publik" det ger ett annat perspektiv faktiskt.

(Jag menar speciellt när man i högsta grad är amatör på det här som jag är så är det ju riktigt jäkla häftigt att nu för tiden faktiskt kunna få lyssnare från hela världen. Hade fan inte ens kunnat drömma om det när jag va liten, inte ens i 20 års åldern.)

Kritik när det gäller mix och sånt ser ganska likartad ut oavsett språk men när det gäller låtar så kan det skilja lite pga. kultur och sånt.

Det här behöver ju inte vara nått stort det räcker ju med en avdelning där låtarna ligger så länkas det dit från trådarna istället ungefär som uppladdade filer och en gästbok som är öppen för utrikiska. Ha det bra

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Är mest i Demoinspelningar för att lyssna och posta eget ... Och finner det nya forumet stendött... knappt någon aktivitet alls... jag upplever det så iallafall...

Sen kan man inte se vilken genre som är postad... i det gamla finns det två fält att fylla i för att beskriva musiken... jaja nog om det... Jag föredrar det gamla forumet 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan man inte se vilken genre som är postad... i det gamla finns det två fält att fylla i  för att beskriva musiken... jaja nog om det... Jag föredrar det gamla forumet  😑

Jag försökte påtala det på Kontrollrummet, men dom tyckte att "det spelar väl inge roll vilken genre låten är, den kan väl vara bra ändå?" 😄

Men visst är det skönt att ha gamla forumet tillbaka! Jag hoppas bara att alla gamla användare hittar tillbaka, så vi får tillbaka samma gamla mysiga stämning... 😄

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...