Jump to content
Annons

Förslag på tema: "Korta låtar" ihopslagen med:


tbruce

Recommended Posts

Hej, skulle det inte vara kul om man gjorde en studiofestival där enda regeln var att bidragen inte fick vara längre än kanske 30-40 sekunder? Så kunde man få allt från korta energibomber till små poetiska bagateller.

Skulle det vara nåt? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag tycker att korta låtar-förslaget var bra! Lite som när Create Digital Music hade en liten "tävling" där man skulle skicka in sina bidrag till den förlorade sekunden vid nyår i år. Fast då handlade det bara om en sekund. 30-40 låter lite mer lagom 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som vinjett eller påannonseringsmusik för mig.. Väldigt tidskomprimerat med 30~40 sekunder.. men shoot.. När jag jag leker med att göra musik brukar jag inte lyckas åstakomma mer ändå... Mest en groove som loopar brukar det bli 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Håller med om att det börjar bli dags att dra igång en höstfestival!

Poängen med korta låtar-förslaget är att det är möjligt för vem som helst i så gott som vilken genre som helst att göra en kort låt, mer eller mindre... I en acapellafestival t ex är det ju en stor fördel att ha t ex en mick, att kunna sjunga, osv. Genrespecifika festivaler tilltalar inte heller lika många, tror jag.

Två andra positiva saker som jag ser med kort-festivalen är att 1. det är möjligtvis en aning lättare att "fylla ut" bara en halv minut än en "full-lång" låt, alltså kanske man får in fler färdiga bidrag, och 2. det är lättare att få en småtokig idé att hålla så kort, alltså kanske man får in lite mer kreativa och orginella låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det det funkar, ska man först göra en "Officiella Studio-festival-förslag-tråden" där folk får föreslå, och sen röstar man om det så småningom eller? 🙂

Jeffrey Lee som vann förra festivalen har inte postat något sen dess (1,5 månader sen), och det är ju han som förväntas "ta ansvar" för nya tävlingen så... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

så...

...du får ta hand om den här festivalen. Vi delegerar ansvaret till dig!

Om det behövs kan jag stå för serverutrymme när alla bidrag har kommit in. Nu kör vi! Korta låtar it is! Hitta på lite regler, skapa en tråd, sprid ordet, ring mormor! YEHAW.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket kul förslag till festival. Har nog till och med en text på lager som i sitta färdigskrivna tillstånd är på sex rader, så nu kanske jag kan få motivation att göra en låt av den. Kör hårt! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det börjar bli dags att planera för höstupplagan av Studioforums egen musikfestival. Traditionen bjuder att festivalens vinnare ska hålla i nästa festival, men eftersom förra vinnaren Jeffrey Lee försvann spårlöst efter sitt segertal så har vi alltså ingen arrangör. Det finns ett antal olika sätt som man kan lösa detta på...

  • Man försöker ta kontakt med Jeffrey Lee, t ex genom ett e-post
  • Man utser en ny random arrangör utifrån ett upprop med frivilliga
  • Man skiter i alltihop

Hums?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar på att man skickar ett mail och om han inte hör av sig inom låt säga en vecka så kör vi på enligt alternativ 2. Alternativ 3 hoppas jag inte är ett alternativ.

Eftersom du körde igång tråden så kan du skicka mailet 😉.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vasni? Låta förra festivalarrngören arrangera igen?? Mmmm, näe:o)

Nej, förra vinnaren. 😲

Jag har nu skickat ett mejl om att han (?) ska skriva i den här tråden om han är sugen. Om vi inte hör nåt av honom på ett par dagar (eller om han inte är sugen på att hålla i det) så får vi väl kolla på alternativ 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vasni? Låta förra festivalarrngören arrangera igen?? Mmmm, näe:o)

Blev det för jobbigt för dig? :rolleyes:

Tänkte inte engagera mig så mycket i nästa festival men blir det något inspirerande tema så blir det väl svårt att låta bli. 😄

det är väl bara att komma med förslag på tema så kan alla rösta vad de tycker låter roligast

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det inte vara något annorlunda tema? Typ "låtar med hitpotential" eller nåt!

Hade detta legat inom det rimligas gräns för oss så hade vi inte hängt här. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det inte vara något annorlunda tema? Typ "låtar med hitpotential" eller nåt!

Hade detta legat inom det rimligas gräns för oss så hade vi inte hängt här. :rolleyes:

Men jag tycker ändå att det var en kul idé. Vore kul att försöka sig på en "MTV-Hit" 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...