Jump to content
Annons

Förslag på tema: "Korta låtar" ihopslagen med:


tbruce

Recommended Posts

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag tycker det hade varit coolt med en festival där vi har en färdigskriven text (utan melodi) och sedan så får vi sätta musik till den, arrangera och hela köret. Musikstil skall vara valfri. Intressant att se hur många olika varianter vi skulle kunna få fram av samma grundtext.

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå !

jag har inte för avsikt att smita ifrån uppdraget som arrangör men den fina sommaren gör att jag inte tillbringar så mycket tid hemma vid altaret.

Är det ok om vi drar igång början på Sep?

Flera förslag önskas om tema också, förslag finns för reggae, MTV-hit, sätta musik till färdig text. Flera förslag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar för hennings förslag med färdigskriven text. Låter mycket intressant. Får väl inte vara för genre-typisk bara, men annars är det väl lugnt. Frågan är hur man skall bedöma resultaten. Bästa sånginsats? Bästa produktion? Hittigast? Klurigaste låt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det hade varit coolt med en festival där vi har en färdigskriven text (utan melodi) och sedan så får vi sätta musik till den, arrangera och hela köret. Musikstil skall vara valfri. Intressant att se hur många olika varianter vi skulle kunna få fram av samma grundtext.

/H.

låter jädrans najs.. eller tom. ta ett steg längre. man får ett par midisnuttar med bas slingan, melodi för vers stick o refr.

sen måste man mecka in det!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker förslaget om lättsam popdänga ala MTV låter skitskoj. Har aldrig sysslat med sånt tidigare.

is that a challenge!? 😏

Lätt! Handsken är kastad.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker förslaget om lättsam popdänga ala MTV låter skitskoj. Har aldrig sysslat med sånt tidigare.

is that a challenge!? :rolleyes:

Lätt! Handsken är kastad.

bring it on!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden var inte tänkt som temaförslagtråd... kan inte nån starta en ny tråd om det och samla upp allt istället?

gör det du och fyll på förslagen eftersom i ditt första inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Regelförslag: max 1 minut

det är ju en bra längd, men gärna något mer som måste vara med tex. en text som alla ska göra något av.

det finns en färdig:

Har nog till och med en text på lager som i sitta färdigskrivna tillstånd är på sex rader

så om allansson bidrar med sin text så är vi en bit på väg.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Buuu! Inga färdiga texter.

Kort låt OK. Men lite omotiverande eftersom det inte blir "nåt att ha" i framtiden.

Samarabete typ en poprockare och en technofreak (och håll k**t om genrer nu, gå och läs lite i Masterlast-tråden ifall ni känner er hågade att hänga upp er!) sku leda till mycket intressanta bidrag. Det här sku bli nåt man vill bränna ner och spara!

Acapella eller munljud eller "kroppen som instrument" skulle vara skojigt tema.

Link to comment
Dela på andra sajter

Buuu! Inga färdiga texter. 

Kort låt OK. Men lite omotiverande eftersom det inte blir  "nåt att ha" i framtiden.

Samarabete typ en poprockare och en technofreak (och håll k**t om genrer nu, gå och läs  lite  i Masterlast-tråden ifall ni känner er  hågade att hänga upp er!) sku leda till mycket intressanta bidrag. Det här sku bli nåt man vill bränna ner och spara!

Acapella eller munljud eller "kroppen som instrument" skulle vara skojigt tema.

Kroppen som instrument med fria tyglar vid mixning vad gäller effekter och max en minut lång? 🙂

Inga färdiga texter tack!

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Har slagit ihop dessa två trådar.

fick ett mail från studio att jag skulle flytta förslagen från den andra tråden till denna så jag hoppas det blev rätt så här.

ang. förslaget om tidsbegränsning så tycker jag det borde vara något mer "krav" för att göra det lite svårare och få till ett mer samlande tema för alla låtar. Att de har något mer gemensamt än att de bara är korta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kort låt låter skitroligt tycker jag och max en minut borde man väl klara? :rolleyes:

Men kan man inte ta det ett steg till? och låt oss säga bestämma att låten ska innehålla minst två verser, två refränger och ett stick..? Eller nåt sådant... så man får en hel låt... fast i mini-format!

Det var bara en tanke :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellpig: minst 0.00? :rolleyes: Finns väl dock en "risk" att det blir som melodifestivalen, att alla låtar slutar precis på maxtiden... hmm.

Men man skulle ju kunna göra en grej av det också, säga att låten måste vara mellan typ 0.55 och 1.05 eller så... fast då blir det ju en helt annan grej.

låt oss säga bestämma att låten ska innehålla minst två verser, två refränger och ett stick..? Eller nåt sådant...

Det låter som lite för mycket för att få plats smidigt på en minut väl? :rolleyes: Dessutom tycker iaf jag att det skulle vara kul om folk som inte har "tillgång" till sång också kunde vara med, de är trots allt rätt många väl? Och korta instrumentallåtar kan vara helt underbart. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker att mitt förra förslag var rätt bra, enda regeln: max en minut och då är det absolut max. Klarar man det inte så får man väl öka tempot eller klippa nåt.

Regeln borde dessutom göra att alla kan vara med, både punkare och folk som lirar in trance.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Kort låt, max 1 minut verkar ju vara överlägset populärast.

Jag tycker vi kör så, inte behöver vi väl rösta om det ?

Om ingen har nåt emot det så sätter jag upp en ny studiofestivalstråd i helgen med det temat, lite regler & deadline. 2 veckor är väl lagom ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...