Jump to content
Annons

vilken musik sysslar folk med här?


pennudd

Recommended Posts

Själv gör jag det mesta som är beatbaserat. Förkärlek till rnb och elektro... Men även rock, pop i diverse genre, ballader, etno... Det mesta är roligt faktiskt. Man kommer ju dessutom in i nya perioder när man känner för att göra olika sorters musik och får nya influenser. Har även försökt mig på dansband, eftersom vi hade ett sånt projekt på musikmakarna

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag lutar både åt indiepop/indierock-hållet och åt electronicahållet, framförallt beroende på kontext. Gitarrbaserad musik gör jag i replokalen, elektroniskt blir det när jag sitter hemma. Jag har planer på att försöka kombinera de båda - vilket känns som att det skulle kunna vara mycket fruktbart, men jag har inte riktigt fått tummen ur, så att säga.

Om någon skulle vilja lyssna så finns det låtar på mina bands websidor

Flight (jag spelar bas)

Corduroy Utd. (jag spelar bas)

Planktron (jag och min bandkamrat gör lika delar, ungefär)

Mina mer experimentella grejor finns dock inte ute på nätet, men förhoppningsvis dyker något upp i demoforumet om inte alltför länge.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar verkligen inget illa nu! Enligt en som hört lite av det jag pysslar med nu så är tydligen den korrekta benämningen "på den skit" jag "håller på med, Kukrock!"

Det är alltså inte jag som sagt det här men väl en människa vars omdöme jag vanligen brukar respektera, så även denna gång! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har blivit mycket "schlager" på sista tiden, men skall försöka styra in lite mer på radiopop (lite synthigt kommer det nog att bli). Riktig dunka dunka tror jag:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det mesta, dock ej dansbandsmusik, charleston. Dessutom har mamma sagt att det är fult att rapa!!

Rock & Pop är väl den vida och ändå inte alls heltäckande benämningen.

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker pilla ihop lite instrumental hårdrock i Rammstein-stuk och det är först nu det börjar låta någorlunda som jag vill, mycket tack vare detta formidabla forum 😉

Annars har jag precis startat upp ett band med några klasskompisar som ska bli nån form av progpop/rock-projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hinner inte göra någon musik. Familj och jobb, ni vet...men jag skulle vilja hålla på med min akademiskt inriktade (virtuella) orkestermusik i genren abstrakt expressionism. För mig är Gigastudion en fantastisk möjlighet att få min egen musik hörd för jag är ingen professionell kompositör med anställningsstöd från Rikskonserter eller något sådant, så jag kan inte få riktiga symfoniorkestrar att uppföra och spela in mina verk. Så digitala resurser har jag men tiden...nej. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock, Pop, Hårdrock, Metal, singer/songwriter i den ordningen ungefär, musik med "nerv" & Driv helt enkelt. Texter på Svenska eller Engelska. Är väldigt mycket band-typen, skulle aldrig göra och ogillar en låt som inte går att sätta live med en normal sättning.

Edit: Aldrig stavas aldrig med 2L

Redigerat av Rian
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pysslar med det mesta som har med dans att göra...dock INTE dansband..=)

Men det blir väl mest dance...trance....house...ibland lite Euro-inspererat...lite hip-hop..lite R'n'B..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...