Jump to content
Annons

vilken musik sysslar folk med här?


pennudd

Recommended Posts

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Svårt att genrebestämma allt, men någonstans åt postrock/sludgecore-hållet ligger ett band och skräpar. Ett annat kör electronicabaserad pop, och ett tredje röjig rock i i stil med The Who och Zeppelin, fast just det bandet är mest till för att spela på tuffa krogar och få gratis öl om jag ska vara ärlig. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock...  😮  😉  🙂

Progressiv menar du? 🙂

Hehe... Precis. Jag föll lite på eget grepp där va? 😆

EDIT: får man skylla på att man är trött och att jag ska sova nu? 😆

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock...  🙂  🥰  😆

Vart kommer det progressiva in?

Hehe... Ja, det undrar jag också. Det är därför jag skrev "tydligen". Fler som har lyssnat säger att det käns lite progressivt. Hehe... Vi ska repa idag och spela in repet. Du kanske kan få ett smakprov. Om du vill så klart? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock...  🙂  🥰  😆

Vart kommer det progressiva in?

Hehe... Ja, det undrar jag också. Det är därför jag skrev "tydligen". Fler som har lyssnat säger att det käns lite progressivt. Hehe... Vi ska repa idag och spela in repet. Du kanske kan få ett smakprov. Om du vill så klart? 🙂

Aber natürlich!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock...  🙂  🥰  😆

Vart kommer det progressiva in?

Hehe... Ja, det undrar jag också. Det är därför jag skrev "tydligen". Fler som har lyssnat säger att det käns lite progressivt. Hehe... Vi ska repa idag och spela in repet. Du kanske kan få ett smakprov. Om du vill så klart? 🙂

Aber natürlich!

Då så! Jag hojtar när du kan få "mysa" lite... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Framförallt har jag varit synlig inom trance-genren genom åren.

Men för några månader sen skaffade jag guror o körde jag igång ett nytt soloprojekt med pop/rock och ambient inriktning. Detta ska stå i fokus i framtiden från o med nu som det ser ut. Får väl announca det officiellt om nån månad antar jag. Håller på spelar in en del material för det just nu.

Ibland blir det även lite hiphop till andra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Jag gör normalt elektroniska ljudlandskap ala Jean Michel Jarre (Oxygene, Equinoxe). Fast nu börjar det bli mycket influenser från filmens elektroniska musik så det lär märkas på min kommande demo (som snart fyller 1 år utan att jag gjort något på den... 😄 ). Vangelis soundtrack till Antarctica, Jan Hammers Miami Vice och Harold Faltermeyers musik till Snuten i hollywood spelas väldigt mycket i min winamp. 😉 (och jag gillar normalt inte 80-tals musik...)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...