Jump to content
Annons

Spelar du i band?  

106 röster

1. 1. Spelar du i band?

• Ja
      74
    • Nej
      15
    • Nej, men jag har intresse av det framöver
      17

Recommended Posts

Annons
Postat

Nix! Spelar inte i nÄgot band och har inte planer pÄ att göra det framöver heller. Been there, done that, bought the T-shirt...

Trivs bra med att inte behöva kompromissa, utan istÀllet göra precis det jag vill göra.

En fördel med att spela i band, Àr förstÄs att det kan vara bra att fÄ kompletterande idéer och nya infallsvinklar frÄn andra bandmedlemmar, sÄ ibland kan det gÄ snabbare att fÄ fram bra lÄtar nÀr man hjÀlps Ät, men det kan ocksÄ ta lÀngre tid för att det Àr fler viljor som drar mot varsitt hÄll, sÄ det Àr svÄrt att sÀga vilket som egentligen Àr bÀst för lÄtskrivandet...

Sedan Ă€r det förstĂ„s ocksĂ„ skitkul att stĂ„ pĂ„ scen och spela inför en publik - och det Ă€r ju lite svĂ„rt att göra om man Ă€r sjĂ€lv... 😉

Postat

"Nej, men intresse framöver" fyllde jag i. Jag tycker det Àr kul att skriva lÄtar, men lite spelglÀdje i en grupp likasinnade skulle inte vara fel.

...Covers Àr dock inte intressant. Det lÀmnar jag hellre till de som kan sjunga/spela (bÀttre Àn jag).

Postat

Har inte tid att ha band Àven om jag kan se stora fördelar med det. Just det som Claes var inne pÄ, utbytet av idéer. Ibland kan en lÄt gÄ frÄn bra till briljant nÀr samarbetet fungerar. Detta samtidigt som jag finner stor njutning i att inte kompromissa i lÄtskrivandet. Dock innebÀr det att jag sjÀlv mÄste hantera min fiende nummer ett, prestationsÄngesten (Àr det hÀr verkligen bra? ska jag verkligen göra si eller sÄ?).

De (fÄ) tillfÀllen jag spelar live plockar jag ihop ett gÀng musiker för varje tillfÀlle.

Postat

Jag valde jag efter som jag frilansar och gör gÀrna livegig, men det Àr ofta med olika band. Jag Àr fast medlem i ett band men vi repar nÀstan aldrig och Àn mindre spelar vi live, sÄ det ligger mest pÄ is.

Men som frilans blir det en del spelningar ute ibland Àven om det har varit mycket studiojobb pÄ sista tiden.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Spelar i 3 konstellationer; 1surf/lounge 2 sludge 3 ambientrock.

Huh? đŸ˜Č😳đŸ€Ș

Postat

Huh? đŸ˜Č😳đŸ€Ș

Jepp, flexibel tjomme â˜ș

Fyllde i "Nej" f ö. (Vart lĂ€nge sedan jag lirade i band men om jag hittar nĂ„gra sköna sjĂ€lar sĂ„ vore det ju ball. Inget som Ă€r nĂ„got mĂ„ste dock 😑 )

Postat

Ja, spelar i ett goregrindband. Har tidigare haft flera aktiva liveband samtidigt men det blir lÀtt för mycket - ett liveband och diverse studioprojekt vid sidan av rÀcker.

Postat (redigerat)

ja och nej. Spelar inte i ett "riktigt" band, utan har mera "projekt" över nÀtet. 2 olika just nu. Det ena (med namn Nomentory) har jag med 2 gossar frÄn Norrland som jag aldrig trÀffat. Det andra (som heter Iris) har jag med 2 pojkar frÄn Stockholm, som jag heller aldrig trÀffat. HÄller pÄ med Nomentorys andra skiva nu, slÀpps förhoppningsvis till ju eller strax efter.

I bÄda projekten Àr det jag som skriver, spelar in och mixar all musik. De andra 4 sjunger/skriker/ellervafandemnugör.

Sen har The Borderlines (som jag spelade in, producerade och mixade) frÄgat om jag vill spela trummor med dem nÀr dem ska lira live. Det kanske man stÀller upp pÄ.

Om jag vill lira i ett "riktigt band"? nja, not my cup of tea. Gav upp rockstar-drömmarna nÀr jag var 16. Nu vill jag bara hjÀlpa andra lyckas med deras drömmar sÄ bra jag kan. Dessutom Àr det ju producenten som fÄr all pussy.. har jag hört.

Redigerat av Terror
  • 3 mĂ„nader senare...
Postat

japp, spelar i ett coverband som heter slak henrys, och slak henrys xl med kör och blÄs extra. Spelar Àven i ett relativt nystartat coverband som bara spelar instrumental fusion sÄ som yellowjackets och Lee Ritenour :-)

MVH

Anders

• 3 Ă„r senare...
Postat

TyvÀrr inte. Har aldrig hört nÄn som gillar Big Muff baserad "stoner country/blues" musik. FÄr nöja mig med att spela in sjÀlv. Inte fel det heller. 

Postat

Jo jag tror det. Jag kryssade i alla fall i ja med ett glatt leende.

Har blivit grymt glest mellan repen. Men nu i mellandagarna sÄ spelade vi i alla fall

in en video i replokalen 🙂

Om du i videon ser en fet Ă€ldre herre som skriker sĂ„ att kanelkratern spricker sĂ„ Ă€r det lilla jag 😉

I detta band sjunger jag endast, har inte bidragit med nÄgon musik överhuvudtaget.

https://youtu.be/CXv2RLX_bAc

• 7 mĂ„nader senare...
Postat

Jo jag tror det. Jag kryssade i alla fall i ja med ett glatt leende.

Har blivit grymt glest mellan repen. Men nu i mellandagarna sÄ spelade vi i alla fall

in en video i replokalen 🙂

Om du i videon ser en fet Ă€ldre herre som skriker sĂ„ att kanelkratern spricker sĂ„ Ă€r det lilla jag 😉

I detta band sjunger jag endast, har inte bidragit med nÄgon musik överhuvudtaget.

https://youtu.be/CXv2RLX_bAc

Ej tillgÀngligt viddjoklipp?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.