Jump to content
Annons

TRIDENT HG3


Ekstasis

Recommended Posts

Nåå! Första intrycket då!? Hur lät dom?

jag har inte kopplat in dom ännu, har sålt mitt ljudkort, och ska köpa nytt den här månaden.

Och väntar fortfarande på att mina stativ ska bli klara förhoppnigsvis den här månaden.

Ska även köpa monitor kontroller. När jag har allt det ska jag koppla in allt och prova 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag har inte kopplat in dom ännu, har sålt mitt ljudkort, och ska köpa nytt den här månaden.

Och väntar fortfarande på att mina stativ ska bli klara förhoppnigsvis den här månaden.

Ska även köpa monitor kontroller. När jag har allt det ska jag koppla in allt och prova 🙂

Nåt dylikt skulle jag aldrig överleva. Jag måste höra med en gång!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mkt mer info om Go Vibe V6, V7 var den sista designen han gjorde innan varumärket köptes upp. V7an såldes kanske i 100 ex eller så.

På Head fi forumet, så var go vibe alla pratade om om man vill ha en prisvärd hörlursförstärkare som inte kostade skjortan. Gav 1300 för min om jag minns rätt.

Jag hade även V6an som jag sållde till en annan här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja?

det var inte vikten jag tänkte på

fyll den med uran vet jag

Ja rätta mig om jag har fel, men inte är inte själva sytet med att fylla den med sand att

den ska bli så tungt som möjligt ? Alltså desto tynbre desto bättre och stabilare ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fyllnadsmaterialet gör i detta fall är att dämpa resonansen i röret samt tillföra massa. I och med att konstruktionen är gjord av metall är den kortsluten uppifrån och ned till gummitassarna. Extasis, om du vill kan jag tillverka ett stativ åt dig för betydligt mindre pengar än dessa monster, så du får över stålar till akustikprylar i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fyllnadsmaterialet gör i detta fall är att dämpa resonansen i röret samt tillföra massa. I och med att konstruktionen är gjord av metall är den kortsluten uppifrån och ned till gummitassarna. Extasis, om du vill kan jag tillverka ett stativ åt dig för betydligt mindre pengar än dessa monster, så du får över stålar till akustikprylar i stället.

Ja jag förstår att den dämpar resonanserna i röret. Men, också att dämpa vibrationerna i golvet med spiksen ? mer vikt = mindre vibrationer. Känns ganska logiskt.

Därför jag undrar vad som dämpar bäst totalt sätt om man räknar med både resonernser i röret och vibrationerna i golvet.

Jag tackar så mycket för ebjudandet, men har snackat med Towersonic redan har typ bestämt mig att köpa från dom..väntar fortfarande på offert,

får se vad prislappen handlar på inklusive skatt och frakt från UK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag förstår att den dämpar resonanserna i röret. Men, också att dämpa vibrationerna i golvet med spiksen ? mer vikt = mindre vibrationer. Känns ganska logiskt.

Därför jag undrar vad som dämpar bäst totalt sätt om man räknar med både resonernser i röret och vibrationerna i golvet.

Som Demonen säger så är det ju så vi resonerat i tråden. Tillför vi massa till stativen ökar trögheten och resonansfrekvensen sänks i stativet. Det bästa sättet att avleda dessa vibrationer, så att de inte fortplantar sig i golvet, är med någon form av isolator (elastisk gummitass tex.). Egenskaperna i denna bör vara någorlunda anpassad till den vikt den ska bära. Gummit ska tryckas ihop lagom mycket och liksom ha ett "minne" som den alltid vill återgå till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

nu har jag äntligen fått offerten

Och en bild på dom också fick med offereten, moddelen finns inte på hemsidan.

Men denna ser förbannat stabil ut..lär ej hitta bättre än dessa.. klicka på biden för att få större storlek.

2NDAY.png

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...