Jump to content
Annons

Vem är aktiv musiker här på Studio forum?


Martin Hansson (oregistrerad)

Recommended Posts

Martin Hansson (oregistrerad)

Hur många här på Studioforum är aktiva som musiker med färdig setlist redo att komma ut och spela?

Kan man i så fall lyssna på era verk någonstans på nätet?

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Aktiv är jag, musiker vet jag inte. Låtar har jag. Setlist njae...

Spotify och soundcloud har jag med...

Och så vitt jag vet är detta Studios forum, VST -forum njae 🙂

Men Välkommen är du!

Link to comment
Dela på andra sajter

Martin Hansson (oregistrerad)

Tack för välkomnandet och påminnelse om en liten förvirring från min sida 😉. VST-forum sitter hårt rotat i mitt huvud. Har ändrat det nu...

Kan man höra din musik någonstans?

edit: hittade ju i din signatur 😉

edit2: "If You Were Me" på er MySpace-sida är helt klart en favorit 😄

Redigerat av Martin Hansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ute o spelar live ganska mycket. Mest ensam med egenspelade backtrax, men även med trio, har nyss fått tag på två yngre medmusikanter som tycker det är roligare att spela än att supa... Och hellre spelar mina orginallåtar än covers. Det jag kan kan har jag till stor del lärt mig av publiken runt om i Sverige under 40 år.

Förr kunde man ju inte sitta hemma o producera musik, det var väl både dåligt och bra. Då blev man tvungen att lira i band och live för att få ut nåt av musikintresset. I dag är det kanske lite risk att man blir sittandes själv i sin hemstudio med så höga krav på sig själv att det aldrig blir nåt av nånting. Jag älskar bägge de här världarna. ☺️

Försökte ladda upp en liten bild på nya bandet, på bara 244 kb, men det funkade inte. Nåt skumt är det med forumet...

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är bara aktiv genom mitt ständiga låtskrivande. Jag har inga planer att spela ute i närtid. Jag har inte ens ett band. Det är väl en tidsfråga om man ska hinna med att:

1. Skriva låtar

2. Ragga spelningar

3. Spela in sina låtar

4. Repa

5. Pyssla med groupies

6. Sköta sitt vanliga jobb

7. Dö när man är exakt 27 år

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, halvaktiv kan man säga. Spelar med några grabbs än så länge mest covers. Livepremiär i november men jag undrar jag hur det kommer att gå... ringrostig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är aktiv musiker, har ett band som det går rätt bra för.

Work of Art

Spelar dessutom i lite olika coverband och liknande till och från, spelar med en grym showgrupp i Enköping som har galet stora produktioner,

ishall, videoväggar, pyro, hela baletten. Hemskt kul!

Har egen studio som gör musikbakgrunder och backtrack professionellt.

Spelar även in en del mindre produktioner.

Skriver en hel del, lider av att gitarristen i bandet skriver bättre låtar! 😛

Kör även lite live-ljud.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Från och till, två skivor med VII Gates ("Fire, walk with me" 2004 på Soundriot Records och "In hoc signo vinces" 2008 på Lion Music) plus diverse inhopp, coverband och annat genom åren. Just nu fullt fokus på The Rockford Heroes. Full sättning sen några månader tillbaka, första giget i början av september.

Är annars intresserad av innovativ gitarr-utrustning: 288901_10150365634462873_551257872_9877327_8379448_o.jpg

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Aktiv tycker jag nog att jag är även om det inte är samma sak som kommersiell framgång 😉

Spelar i tre band, har släppt ett album och två Ep's i år, och gjort ca 60 gig i år... än så länge.

Grace.Will.Fall:

http://www.youtube.com/watch?v=Hc1sxvbEOU0

The Gatheration:

http://www.youtube.com/watch?v=RjqSjvMyKiA

Scorched Earth:

setour.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Jag spelar trummor, körar och bidrar med lite eget material i ett rockband här i Stockholm.

Är dessutom den enda i bandet som sitter på bra inspelningsutrustning hemma, så våra demogrejer brukar jag till större delen ta hand om.

Vi lirar typ 80-talsinfuerad partyhårdrock med mycket gung, glädje och funkiga inslag.

Dock har vi bara hunnit med ett 10-tal gig sedan jag kom med, och på grund av lite omstruktureringar i line-upen så har vi stått still på livefronten sedan början av året i jakt på en ny sångare. Våran gamla demo kommer vi förmodligen att skrota och istället spela in nyare låtar så snart som möjligt. Vi har i skrivande stund precis fått kontakt med ett par aspirerande sångare, så förhoppningsvis kan jag lägga upp något av våra alster här snart 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...