Jump to content
Annons

ÄR BLUESROCKEN DÖD?


G Bango

Recommended Posts

Nu ska vi se här...

— Tjena Olle, hur e läget?

— Jo, vaffan... huvvet upp å pitten ner.

— Trevligt, trevligt.

— Förresten, vad tror du, är bluesrocken död?

— SUMMA SUMMARIS, BLUESEN FÖDDE ROCKEN!

— ???

titta

dom där långa strecken du nämnde en annan gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan, gräsliga, eller hur? Funderar på att köra de "vanliga" från och med nu... Ärligt talat.

men vafan

trodde det var dom du gillade ju?

fast jag kan hålla med att dom kortare ser bättre ut

- eller hur?

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

men vafan

trodde det var dom du gillade ju?

fast jag kan hålla med att dom kortare ser bättre ut

- eller hur?

Jo, jag "gillar" dem utan att för den skull "ogilla" de korta... Funderar bara på att en gång för alla vänja mig av med de långa. På Internet och i e-mail etc ser det OK ut, beroende på typsnittet, men inte nödvändigtvis "bättre" än det korta. Men i rapporter och annat, med t.ex. 12p Times New Roman ser det bedrövligt ut... (men där använder jag faktiskt de korta).

För att vara OnT: Bluesrocken sjunger nog trots allt på sista riffet som den har spelat om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och tillräckligt många år nu.

Skönt ska det bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

säker på att efterföljaren är att föredra?

vad blir nästa "bluesrock"?

Vet inte riktigt vad du menar. En efterföljare har ju redan kommit (för länge sedan) och håller själv på att du ut... Gubbrock, typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad du menar. En efterföljare har ju redan kommit (för länge sedan) och håller själv på att du ut... Gubbrock, typ.

jag tror snarare det blir fl-musik med autotuner som kommer vara efterföljaren

hemmaknåpade skitalster som svensson ägnat 40 min åt att prångla ut på sin facebook

Link to comment
Dela på andra sajter

men vafan

trodde det var dom du gillade ju?

fast jag kan hålla med att dom kortare ser bättre ut

- eller hur?

Ja men va? Det där är väl minus det andra är väl talsträck?

det går ju inte att skriva minus, hur skulle det de ut?

(minus) va fan va ja e sugen på en öl, ska du med?

(minus) tror inte det...öhh kanske?

de går ju inte å läsa, blir ju förvirrande, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror snarare det blir fl-musik med autotuner som kommer vara efterföljaren

Haha!😄 Undrar vad gamla vikingar som Guitar Nilsson tycker om en sådan "värdig" efterföljare...

Men det är ändå en intressant tanke! Finns det verkligen någon efterföljare, eller kommer bluesrocken att dö (not that I care anyway)? För mig har bluesrocken alltid varit en lågprioriterad genre som håller på att somna in. En enda gång har den vaknat till ur sin slummer – med Alannah Myles "Black Velvet", 1989. Men bara för att genast därefter försvinna igen.

Om KISS, AC/DC etc är gubbrock... ja, då är bluesrocken detsamma som jazzbegravning för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men va? Det där är väl minus det andra är väl talsträck?

Nej det finns ett mellanting mellan långt tankstreck och minus, nämligen kort tankstreck. Se här — – - (men som jag sa ovan, de återges olika långa beroende på typsnitt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi se här...

— Tjena Olle, hur e läget?

— Jo, vaffan... huvvet upp å pitten ner.

— Trevligt, trevligt.

— Förresten, vad tror du, är bluesrocken död?

— SUMMA SUMMARIS, BLUESEN FÖDDE ROCKEN!

— ???

Du förstår alltså inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du förstår alltså inte?

Jag ställer mig lite tvekande till vad utbasoneringen av "SUMMA SUMMARIS, BLUESEN FÖDDE ROCKEN!" skulle ha att göra med frågan "ÄR BLUESROCKEN DÖD?".

Förstår du kopplingen? Betyder det typ "Hurra, skiten är död! Länge leve rocken", eller vad?

Eller ville du bara spänna gubbamuskler?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Inte är Bluesrocken död. Den kanske bara är lite svår att hitta ibland.

Själv är jag alldeles vimmelkantig efter att ha kört några mil ut i spenaten för att kika på Yngström o Zetterberg, men istället fått mig en riktigt musikalisk örfil av Umeåbandet Wolfman Jack. Menherrejisseåjävlaranamma, det var precis som om man blivit uppryckt ur skosulorna och ivägslängd till 68 när Peter Green's Fleetwood släppte den där soptunneskivan. Egentligen är de kanske mer ett bluesband, men det rockar så det tjuter om'et. Rekommenderas starkt för alla som har tillfälle att gå och se dem. Själv känner jag mig lite lurad eftersom jag inte hör talas om dem förrän nu.Tourdates

P1010051x600.jpg

Eller som det står på souveniren jag slank hem med: "...en resa till tiden innan de engelska gitarrfantomerna klev in på scenen och gick vilse halvvägs in i evighetslånga gitarrsolon..."

tnsowj.jpg

edit: fixat till bilderna...

Redigerat av dman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...