Jump to content
Annons

Covers som förstört bra orginal.


Carle

Recommended Posts

Annons
Alla som har försökt sig på Metallica covers misslyckas katastrofalt. De enda som blir godkända är Apocalyptica men det är bara för att de är originella med sina cellos.

Däremot är Metallica kungar på att göra covers av andra vilket Garage inc plattan är ett lysande exempel på.

Hellsongs - Seek and Destroy är dock ett lyckat exempel. (Enligt mig i alla fall!) Annars tyckte jag den där versionen av Bach's air där någon rappade var riktigt dålig, om det nu räknas som en cover. Kommer inte ihåg vad de hette eller vad låten kallades men den var poppis i slutet av 90-talet eller så...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Eftersom vi ändå är inne på AC/DC så måste jag :

http://www.youtube.com/watch?v=ULmC8JTTVy0

Det där är nog bland det absolut pinsammaste jag har sett..

Jag klarar inte ens av att titta när hon börjar köra duckwalken ...

Edit:

Glömde ju för fan

Hur man väljer att förstöra sin egen låt sådär övergår också mitt förstånd..

Ja fy fan vilka vidriga covers. Ja varför tror du de heter Status Quo för? 😆 De har ju låtit likadana de senaste trettio åren. Kanske hoppades på en Walk this way-effekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Original: Ankie Bagger - Where Were You Last Night

Cover: Nightwish - Where Were You Last Night

Nästan alla coverlåtar är helt enkelt dåliga. Spekulerar att det behöver mycket för att göra coverlåt bättre än original.

Provade själv också och fick inte även närmare att få det samma bra känslan.

Prova dig själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att jag råkade se den där Paul Anka videon, så kan det hända att Big Band covers på rocklåtar är det jag kommer störa mig mest på resten av månaden. Usch vad nedstämd jag blev nu...uäck!

Jag är en märklig människa som faktiskt gillar det här:

Pat Boone - Holy Diver

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst covers är sällan roligt, men ibland, bara ibland så lyckas något band att tillföra något till låten och ta den till nya höjder, men det händer ju inte ofta.

Här har vi en slakt av Kyuss gamla dänga Green Machine. Originalet svänger och gungar härligt men covern är bara förskräcklig, plus att dom har valt att growla får mig att fan bli mörkrädd.

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Mary J Blige och U2(!) gjorde en totalt värdelös cover på U2's egna låt One.

http://www.youtube.com/watch?v=sEEPWLQfCDg...feature=related

Bono har sönderpitchrättad sång och Mary whalear precis HEEEELA tiden.

*kräkas*

Håller med. Den covern är helt vedervärdig. Kanske på grund av att originalet är så fulländat. Människan Mary är för jobbig.

En annan låt som inte funkar som cover är Paul Youngs cover på Crowded house - dont dream its over.

Originalet är en habilt gjord popdänga medans covern inte tillför ett dugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Status Quos cover av John Fogertys Rockin' All over The World är minst sagt blek, och gitarren i slutet är direkt pinsam

Status Quo

John Fogerty http://www.youtube.com/watch?v=DvqcHOrW7G8

Dessutom ser karln ut precis som på 60talet. Där kan man prata om status quo.

Sen kan ni väl sluta hacka på Paul Anka. Han har det djävligt nog ändå.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Sen kan ni väl sluta hacka på Paul Anka. Han har det djävligt nog ändå.

Varför det? Han gör lika usla covers som han väljer fruar. Vem bryr sig om honom? Han sitter knappast här och läser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mary J Blige och U2(!) gjorde en totalt värdelös cover på U2's egna låt One.

http://www.youtube.com/watch?v=sEEPWLQfCDg...feature=related

Bono har sönderpitchrättad sång och Mary whalear precis HEEEELA tiden.

*kräkas*

Jävla bra låt! De lyckades hotta upp U2:s annars så tråkiga pisslåtar. Världens mest överskattade band tillsammans med Beatles.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst covers är sällan roligt, men ibland, bara ibland så lyckas något band att tillföra något till låten och ta den till nya höjder, men det händer ju inte ofta.

Här har vi en slakt av Kyuss gamla dänga Green Machine. Originalet svänger och gungar härligt men covern är bara förskräcklig, plus att dom har valt att growla får mig att fan bli mörkrädd.

Haha sjukt dålig version av en bra låt. Låter ju som de inte gillar originalet och VILL förstöra den.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Om man tuggar i sig en lort man hittar på gatan och sedan pluttar ut den igen, blir den då godare?

Avgör själva, värre blir det i alla fall knappast:

Originalet

😛😆😄 Så många år sen jag den eurovisionfinalen. Oj va ont i magen jag fick. Låten minns man alltid. Fanns ju en engelsk version. Men oj, satan, jag vad ska man säga om uppträdandet? Tyskar är inte kända för att ha någon smak direkt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad man ska säga om detta! Många har nog inte hört detta. Svårt oxå att hitta på youtube!

Men jag har plattan och jag själv tycker det är svinbra. MEN jag förstår om folk tycker att det är skit. Speciellt om man är ett inbitet fan!

Framfört allt svin till duktiga musiker!

Hittade en YouTubelänk här. I'll Wait

Här är deras sida Strummin with the Devil Finns ett par smakprover där. Tyvärr så är liveframträdanden borttagna. Har ett par år på nacken. Tror det var 2006!

Snackar om Van Halen! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fasen vad grymt KWS! En bra låt är alltid bra, lyssnar just nu på Jamies Cryin´! Dina VH-klipp förgyller snarare originalen som jag asdiggar!

Hoppas fan på mitt nya projekt där både fiol, dragspel, mandolin, flöjt, pedalsteel mm finns med. Inte lika bra som detta men ändå liknande ambition.

Och till alla er sopor som inte gillar när coverband kör AC/DC mfl: Ni stod där längst fram vid scenen och skrålade som fyllhundar å var bittra över att inte ha råd med originalkonserten!? Nä ett stort plus till alla trubadur/coverharvare som gör sitt bästa för att underhålla! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta måste jag erkänna är en innovativ cover!

Älskar At the gates, men detta för verkligen fram låten på ett nytt sätt 🙂

Erkänn att ni andra också diggar med 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag är en märklig människa som faktiskt gillar det här:

Pat Boone - Holy Diver

Inledningen tyckte jag var, öh, intressant. Men när sången började brast jag fullständigt. Dagens mest förlösande skratt! 😮 Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
creel (oregistrerad)

"Covers som förstört bra original" då tänker jag direkt på att söka cover på youtube. 99% av dem där är skit. (visst, det är ju mestadels privatpersoner men ändå)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...