Jump to content
Annons

Catherine skickar reklam via PM


anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 113
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Hur rapporterar man skräppost/spam? Det kan man inte göra i dagsläget verkar det som! Någonting ni verkligen borde åtgärda.

Fick nu spam från användaren Catherine: *****

KLICKA INTE PÅ LÄNKEN

Eller ännu hellre: Lägg inte ut klickbara länkar till scam-siter... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är någon som har sparat spammet i sin inkorg, vore det intressant att veta om även spammet är raderat. Själv fick jag inget och kan inte kontrollera.

Spammet ligger kvar i inkorgen, och är läsbart.

" Titel Avsändare Datum

Hello Ej längre medlem 2009-11-06, 01:09"

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
OK, tack för besked, jag titta på det. Låt det ligga kvar ett litet tag till 🙂 Återkommer.

Nu är mitt meddelande borttaget. Bra jobbat!

(och jag har inte tagit bort det själv alltså...)

Edit: Olsberg hann före...

Redigerat av maart
Link to comment
Dela på andra sajter

Freddy, vad händer om du är i inkorgen och trycker F5/laddar om sidan? Försvinner raden då? Det ser inte ut som att det finns ett spår av Catherine eller hennes förehavanden nu.

Jo, då försvann den tillsist. Jag har mycket problem med Safari och detta forum överlag. Vissa grejer verkar cashas otroligt länge. Går jag in på huvudsidan så uppdateras den inte själv, måste uppdatera med cmd + R. Samma mailen, det gick hände inget dom första gångerna. Går jag in i en tråd så kan jag endast se första andra sidan ibland, sen refreshar jag och då dyker två sidor upp med inlägg till i den tråden. Går jag sedan ut igen och tillbaka så är det som det var första gången och jag får refresha igen för att få tillbaka följdsidorna i den specifika tråden.

Det funkar bra på andra forum och så. Är det någon specifik inställning man måste göra här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Amäh, de här känns ju skitsurt alltså!

Alla har fått pm från Catherine, UTOM JAG.

Catherine, om du läser detta så vill jag säga att jag är väldigt besviken.

Det började lite smygande med att forummedlemmar slutade pm:a mig, sedan märkte jag att killen som delar ut Vakttornet vid pendeltåget vände bort blicken när jag kom. Tiggarna på t-banan gick bara förbi mig. Telefonförsäljarnas muntra samtal upphörde plötsligt.

Och nu, nu kom sista spiken i kistan, jag är utfrusen av spammarna....Fy fan!

Det enda som håller mig uppe är en lotterivinst som jag vann idag, som kom i jobbmejlen: (lite oklart om jag vunnit en miljon eller en miljard)

Your e-mail address has just won you EUR1.000.000.00 (One Million Euro Only) your winning Ticket No is: 07-13-31.54-640, Ref No.ES/037/11/06/MD, Batch

No: WNTO/7416/VA/ES and Serial No: MUOTI/82536.Contact this office for more detail: Mr.Dr.Joel Paco Tel: 0034-672593808

Email: (Dr.joelpaco@luckymail.com)

Once again congratulations. Your email address has brought to you this Unexpected Luck.

Mr. Antonio Gonzalez

(Lottery coordinator).

Så fort någon svarar i telefon på det angivna numret så ska jag berätta var de kan sätta in pengarna! Tyvärr verkar det vara en himla telefonkö, jag har suttit i flera timmar nu...

Skitsamma, så fort jag har stålarna så kommer jag att abonnera hela Carmen, sen blir det party!!!!

/R

🙂

Roffe, forumets humorkung. Tack för att du finns!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, då försvann den tillsist. Jag har mycket problem med Safari och detta forum överlag. Vissa grejer verkar cashas otroligt länge. Går jag in på huvudsidan så uppdateras den inte själv, måste uppdatera med cmd + R. Samma mailen, det gick hände inget dom första gångerna. Går jag in i en tråd så kan jag endast se första andra sidan ibland, sen refreshar jag och då dyker två sidor upp med inlägg till i den tråden. Går jag sedan ut igen och tillbaka så är det som det var första gången och jag får refresha igen för att få tillbaka följdsidorna i den specifika tråden.

Det funkar bra på andra forum och så. Är det någon specifik inställning man måste göra här?

Tack för rapport! Använder själv mestadels Safari och upplever inget liknande. Inte mer cacheproblem än övriga webbläsare. Hänger du på andra välbesökta forum och kan jämföra? Sitter du bakom en proxy?

On topic: Då betraktar vi Catherine som ett avslutat kapitel 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för rapport! Använder själv mestadels Safari och upplever inget liknande. Inte mer cacheproblem än övriga webbläsare. Hänger du på andra välbesökta forum och kan jämföra? Sitter du bakom en proxy?

On topic: Då betraktar vi Catherine som ett avslutat kapitel 😛

Nej, sitter inte bakom en proxy. Kör du safari 4?

En annan "kul" grej - om jag trycker logga ut, så står det "du har nu loggat ut", sen kommer jag tillbaka till sidan och är fortfarande inloggad. Även om jag refreshar så är jag inloggad. Ibland lyckas jag dock logga ut på detta sätt, men oftast inte 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, sitter inte bakom en proxy. Kör du safari 4?

En annan "kul" grej - om jag trycker logga ut, så står det "du har nu loggat ut", sen kommer jag tillbaka till sidan och är fortfarande inloggad. Även om jag refreshar så är jag inloggad. Ibland lyckas jag dock logga ut på detta sätt, men oftast inte 😄

Safari 4 - japp. Tillsammans med 13 procent av övriga besökare här, enligt statistiken. Du har strax PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där stod han på toppen av skatteskrapan i det höstblåsiga Stockholm. Världen var återigen en säker plats utan massutskick via PM, han kunde återvända till sitt vardagsalterego, som skribent på IDG. Catherine var äntligen neutraliserad, borta för alltid, och ingen skulle någonsin plågas av hennes lömska erbjudande om alla världens MP3-filer gratis efter en enkel registrering. Det var åtminstone vad alla trodde.

Olsbergs hårsvall hade - om han haft något - böljat likt lakan på tork då han svingade sig obesvärat mellan höghusen tillbaks till kontoret. Han hade ingen aning om vilka äventyr som väntade runt nästa hörn.

The end.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu, borta från allas inkorgar?

Loggat in nu. Inget i inkorgen på forumet men på mailen står att jag fått ett från "Cathrine" igår. Nu ett från "tidningen studiostudio" 🙁 . avsändaradressen ser inte ut som vanligt så vet inte om det ska öppnas. v45Något om traktor. Man kanske inte ska bli nojig men..

+1 till Roffes inlägg förresten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Olsbergs hårsvall hade - om han haft något - böljat likt lakan på tork då han svingade sig obesvärat mellan höghusen tillbaks till kontoret. Han hade ingen aning om vilka äventyr som väntade runt nästa hörn.

The end.

🙁 Storyn fortsätter:

post-1-1257524332.jpg

"Hi there little boy, you seem to be in desperate need of a good treatment. We can help you get what you need. For only US$1.99 you can get your hair back. Wouldn't that be soooo nice, huh? We'll give you a Spotify invite as a bonus."

Slejnard: Allt är i sin ordning, Catherines mail i din inkorg kan jag inte göra något åt, och tidigare i eftermiddags skickades ett nyhetsbrev ut. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Där stod han på toppen av skatteskrapan i det höstblåsiga Stockholm. Världen var återigen en säker plats utan massutskick via PM, han kunde återvända till sitt vardagsalterego, som skribent på IDG. Catherine var äntligen neutraliserad, borta för alltid, och ingen skulle någonsin plågas av hennes lömska erbjudande om alla världens MP3-filer gratis efter en enkel registrering. Det var åtminstone vad alla trodde.

Olsbergs hårsvall hade - om han haft något - böljat likt lakan på tork då han svingade sig obesvärat mellan höghusen tillbaks till kontoret. Han hade ingen aning om vilka äventyr som väntade runt nästa hörn.

The end.

eftertext:

slowmotionpanorering över joachime och valle som sitter och kliar sina ljudkort bakom öronen, vidare förbi ett körsbärsträd i blom, där claes och demonproducenten hjälps åt att montera en helmholtz-absorbent, stannar för att vinka, kameran glider vidare och stannar på nattvaktaren som står och flyger drake i hawaiishorts. Panorering upp mot himlen - draken skriver i skrivstil i molnen "och så levde de lyckliga i alla sina dagar. "

Link to comment
Dela på andra sajter

eftertext:

slowmotionpanorering över joachime och valle som sitter och kliar sina ljudkort bakom öronen, vidare förbi ett körsbärsträd i blom, där claes och demonproducenten hjälps åt att montera en helmholtz-absorbent, stannar för att vinka, kameran glider vidare och stannar på nattvaktaren som står och flyger drake i hawaiishorts. Panorering upp mot himlen - draken skriver i skrivstil i molnen "och så levde de lyckliga i alla sina dagar. "

Jag hatar att klappa mitt ljudkort. Jag tycker att jag och Valle skulle göra musik istället.

Snälla?

maddie-6915.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...